Counter Strike
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 23:43

Greetings!

Findes der serverløsninger til Linux?

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-12-04 00:06

Jesper G. Poulsen wrote:
> Greetings!
>
> Findes der serverløsninger til Linux?

google: Counter Strike Linux Server - første link:
http://www.counter-strike.net/linux_full.html

Du er ved at falde af på den!!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 00:38

Sune Salminen wrote:

> Du er ved at falde af på den!!

Ja, det er jeg... På den anden side - jeg har ikke så meget forstand på
CS, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg søger. Jeg har fået en henvendelse
vedr. en billig CS-server og det er jeg så ved at undersøge nu.

Jesper G. Poulsen

Fra : David Lebech

Dato : 14-12-04 00:05

> Greetings!
>
> Findes der serverløsninger til Linux?

http://server.counter-strike.net/
Kig der

Mvh
David Lebech

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-04 00:15

"Jesper G. Poulsen" wrote

> Findes der serverløsninger til Linux?

Yessss

Tænker du i CS 1.6, CS:CZ eller CS:S?

Steampowered - evt deres forums
Google
Sune og David har også givet links

LOL - rtfm

(Ellers spørg bare hvis du har brug for mere info)

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 00:39

Peter Lykkegaard wrote:

> Tænker du i CS 1.6, CS:CZ eller CS:S?

Ja

> LOL - rtfm

Jeg ved ikke hvad jeg søger efter

> (Ellers spørg bare hvis du har brug for mere info)

Hvad skal jeg spørge efter hos ham der ønsker et setup?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-04 00:51

"Jesper G. Poulsen" wrote

> Jeg ved ikke hvad jeg søger efter

Du skal bruge en "linux dedicated server"

http://www.steampowered.com/index.php?area=getsteamnow

Se links til højre i billedet
"Linux HLDS Update Tool"

> Hvad skal jeg spørge efter hos ham der ønsker et setup?

Jahh, hmm, det plejer jo at gå den anden vej (spørgsmålene altså

Jeg søgte på Google efter [Linux "HLDS Update Tool"]

fx
http://jap.servicez.org/steam/install.html

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 15:49

Peter Lykkegaard wrote:

> Jahh, hmm, det plejer jo at gå den anden vej (spørgsmålene altså

Jeg kender jo ikke noget til CS og siden du spurgte til 3 forskellige
typer CS, så må "kunden" jo ligge inde med noget info som jeg ikke
gør...

> fx
> http://jap.servicez.org/steam/install.html

Jeg kigger på det, når jeg ved lidt mere om kravene.

- PFT.

Jesper G. Poulsen

Fra : JRS -8260

Dato : 14-12-04 16:41

> Jeg kender jo ikke noget til CS og siden du spurgte til 3 forskellige
> typer CS, så må "kunden" jo ligge inde med noget info som jeg ikke
> gør...

Du bør nok høre ad hvilken version af CS han vil ha.. Altså de tre som Peter
nævnte.
Så skal du vide hvor mange der skal være plads til på serveren, og om det
kun er til "kampe" eller en 24/7 server der er åben for alle (FFA)..

MVH
JRS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 17:46

JRS -8260 wrote:

> Så skal du vide hvor mange der skal være plads til på serveren, og om

Hvor meget båndbredde tager en spiller?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-04 18:16

"Jesper G. Poulsen" wrote

> Hvor meget båndbredde tager en spiller?

Regn med 1Mbit upload til en lille server
Kommer dog lidt an på hvilken version du/I satser på

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 19:22

Peter Lykkegaard wrote:

> Regn med 1Mbit upload til en lille server

??

Hvor meget båndbredde bruger en spiller?

> Kommer dog lidt an på hvilken version du/I satser på

Du har tabt mig...

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-04 19:48

"Jesper G. Poulsen" wrote

> ??
>
> Hvor meget båndbredde bruger en spiller?

5-7 K/s (max 32 players)

Du kan slå automatisk download af "nye" baner fra
Så kan du måske nøjes med 512 dedikeret upload

> Du har tabt mig...

Counter Strike eksisterer i 3 forskellige versioner

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 22:36

Peter Lykkegaard wrote:

> Counter Strike eksisterer i 3 forskellige versioner

Stiller de forskellige krav til serveren?

Og hvilke hardware-krav stilles der til en CS-server?

PFT.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-04 23:06

"Jesper G. Poulsen" wrote in message

> Stiller de forskellige krav til serveren?

Source sætter et større fodaftryk pga dens physics engine (man kan smide
rundt med en masse ting)
Jeg tror dog ikke at forskellen er så stor i CS

Bliv dog enige om hvilken version I vil køre og så gå videre derfra
Umiddelbart lyder det som at I burde kaste jer over CS 1.6
Den baserer sig på den gamle HL engine og er rimeligt gennemprøvet
Der er intet problem i at skifte mellem de tre versioner løbende, hvis I vil

> Og hvilke hardware-krav stilles der til en CS-server?

En standard dual ting med spejl er nævnt

Linux sætter nu mindre fodaftryk og CS Serveren kører bedre på dette OS, så
en voksen PC med nogle velvoksne ramstænger burde vel kunne gøre det?

Jeg vil tro at det dukker op i de nævnte fora

Hvis alt andet glipper så kan du evt vove pelsen i AGHL
(alt.games.half-life)
Der er flere regs der fedter med dedikerede servere
Og de er sgu flinke nok hvis man stryger dem lidt med hårene - LOL

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-04 19:26

"Jesper G. Poulsen" wrote

> Hvor meget båndbredde tager en spiller?

ca 5K/s

Med lidt tålmodighed så kan du find det meste på Steampowered forums

Source DS (Linux) - CS:Source
http://kortlink.dk/steampowered/fyh

Linux Dedicated Server CS 1.6 + CS:CZ
http://kortlink.dk/steampowered/fyk

Statistik på Steam
http://steampowered.com/status/game_stats.html

Game Current Players Current Servers Player Minutes / Month
Counter-Strike 96,016 43,098 3.142 billion
Counter-Strike: Source 27,346 8,053 803.261 million
Counter-Strike Condition Zero 17,053 11,284 557.976 million

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 22:37

Peter Lykkegaard wrote:

> Med lidt tålmodighed så kan du find det meste på Steampowered forums

Jeg kigger på det

Jesper G. Poulsen