Vacciner
Fra : Ann Nielsen

Dato : 13-12-04 22:31

Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvornår at min hund skal vaccineres.. Jeg
mener nemlig at dyrlægen sagde at hun ville skrive når det var tur igen...
Men har intet hørt.. Er det 12 uger - 16 uger og ellers når hunden bliver 1
år - 2 år osv osv.?

Og så har jeg hørt noget om at man egentlig ikke behøver at vaccinere sin
hund så tit om dyrlægerne gerne vil! Er det sandt?

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 14-12-04 08:31

Ann Nielsen <annn@adslhome.dk> skrev:

<SNIP>
>Og så har jeg hørt noget om at man
> [...]

Hvad det første angår lader jeg lige stafetten gå videre til andre.

Med hensyn til dit andet spørgsmål:

Når din hund er FULDVOKSEN og ellers indtil da har fået sine
vacciner regelmæssigt hele opvæksten, ja, så kan man faktisk godt
lade sin hund vaccinere kun hvert 2. år MEN går du til træning,
udstilling eller lignende (ønsker som reg. kennel at avle), så er
det faktisk vigtigt (nødvendigt) at vaccinere hvert år. Hvis din
hund bare er en hjemme-selskabs-hund uden videre "dikkedar", så
kan du altså nøjes med hvert 2. år.

Som vores egen dyrlæge siger: "Vaccinerne i dag er så veludviklede
og effektive, at hvis hunden fra lille er holdt med vaccinationer,
så er hvert 2. år rigeligt."

I sidste ende er det din egen mening/holdning der bestemmer hvad
du mener om dette.

Mvh
Birgitte

Fra : Mus

Dato : 14-12-04 09:33

> [...]

> Som vores egen dyrlæge siger: "Vaccinerne i dag er så veludviklede
> og effektive, at hvis hunden fra lille er holdt med vaccinationer,

Hvorfor egentlig hvis man træner mm? Hvis hvert andet år er rigeligt, så er
det vel rigeligt uanset hvad. ?

Hvorfor er det så vigtigt ved feks træning? Pga hvilken sygdom?

Jeg så engang i en folder vedr vaccinationerne - du må ikke hænge mig op på
det - men da var det vist kun kennelhosten der ikke var dækket i 2 år. Men
ifølge en dyrlæge vi var til, da vores havde kennelhoste, er det i det hele
taget svært at vaccinerer ordentligt mod dette. Der er så mange arter af
kennelhoste at man ikke kan sikre sig mod alle. Og hunden kan stadig få de
typer den er vaccineret imod bare i mildere grad og er stadig smittebærer.

LN

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 14-12-04 10:06

Mus <Bastian@sol.dk> skrev:

<SNIP>

>Hvorfor egentlig hvis man træner mm?
>Hvis hvert andet år er rigeligt, så er
>det vel rigeligt uanset hvad. ?

<SNIP>

>LN

Grunden til at jeg har skrevet bl.a. træning, er fordi diverse
klubber KRÆVER en årlig vaccinationsattest på hunden for at den må
være på træningspladsen. Ikke fordi der er større risiko - det er
bare deres regler!!! Derfor nævnte jeg nødvendigheden i disse
tilfælde for at vaccinere hvert år.

Dette gælder også andre dyr - katte (udstillinger) heste
(konkurrencer).

mvh
Birgitte

Fra : Mus

Dato : 14-12-04 16:12

> [...]
> tilfælde for at vaccinere hvert år.
>
> Dette gælder også andre dyr - katte (udstillinger) heste

Ok har bare aldrig oplevet det mht træning.

LN

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 15-12-04 15:07

Mus <Bastian@sol.dk> skrev:

>Ok har bare aldrig oplevet det mht træning.
>
>LN

- Fint nok, jeg synes også det er noget pjat, når nu dyrlæger ofte
(?!) fortæller at de kan nøjes med vacc. hvert 2. år - måske endda
længere imellem. Det vil jeg ikke udlægge mig på!!

Mht. til træning ved jeg dog, at de DcH-klubber jeg lige kender
til kræver en årlig vacc. for at hundene kan deltage i
konkurrencer. Og lad det være ved det.

/Birgitte

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-12-04 12:56

"Kurt Pedersen (slet ZDCSG)" <b.lemming@ZDCSGbesked.com> skrev i en
meddelelse news:11030096390.318377703697163@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> det faktisk vigtigt (nødvendigt) at vaccinere hvert år. Hvis din
> hund bare er en hjemme-selskabs-hund uden videre "dikkedar", så

Hej
DKK´s udstillingsregler (kan ses på deres hjemmeside) siger følgende:
"For hunde op til 24 måneder gælder, at vaccinationen højst må være 1 år
gammel, for øvrige gælder, at vaccinationen højst må være 4 år gammel.".

Hilsen Vibeke

---

Fra : Ove Kristensen

Dato : 14-12-04 21:11

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> for øvrige gælder, at vaccinationen højst må være 4 år gammel.".

Det kan vel så kun tolkes som, at disse vaccinationer holder 4 år

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Jonny og Annika

Dato : 14-12-04 22:41

Hej Ann.

En hvalp skal vaccineres når den er omkring 12-13 uger, og igen ca 4 uger
efter, og så når den er ca 1 år. Derefter ja det bestemmer man jo selv,
nogle vælger hver år, andre 1 1/2 eller hver 2 år.
God fornøjelse med det.

Hilsen Annika, (Zenta og Gismo)

Annika og Jonny Holm

Fra : LL

Dato : 15-12-04 11:25

"Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter, og så når den er ca 1 år. Derefter ja det bestemmer man jo selv,
> nogle vælger hver år, andre 1 1/2 eller hver 2 år.

Men er der ikke noget med, at man ikke kan få sine hunde med til udlandet,
hvis ikke de bliver vaccineret hvert år. Jeg mener faktisk kun at det er i
DK man tillader, at der går mere end et år..?

Lenn

Fra : x Vuf x

Dato : 15-12-04 12:40

On Wed, 15 Dec 2004 11:24:53 +0100, "LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> wrote:

>Men er der ikke noget med, at man ikke kan få sine hunde med til udlandet,
>hvis ikke de bliver vaccineret hvert år. Jeg mener faktisk kun at det er i
>DK man tillader, at der går mere end et år..?

Du tænker nok på rabies/hundegalskab. Den skal de ha' senest 1 måned
før udrejse, og vaccinationen må højst være 1 år gammel.
Altså indenfor 1 år skal den revaccineres mod rabies, men det får du
alt sammen at vide, når du bestiller et af de nye pas, som hundene
SKAL ha' fremover.

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!