Sort linie
Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-05-01 15:30

Jeg er ved at lave en framesside med en række link, som jeg gerne vil
adskille af en sort streg. Hvordan laver jeg lige denne, altså en sort
streng på ca. ½ cm tværs ovre siden ?? Nogle gode ideer ??

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-05-01 15:40

On Sat, 19 May 2001 16:29:35 +0200, "Anders Sørensen"
<anders.sorensen@it.dk> wrote:

>Jeg er ved at lave en framesside med en række link, som jeg gerne vil
>adskille af en sort streg. Hvordan laver jeg lige denne, altså en sort
>streng på ca. ½ cm tværs ovre siden ?? Nogle gode ideer ??

Jeg vil tro du kan lave dem i en <div style="background:black;"> og så
også definere hvor høj og bred den skal være.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-05-01 18:04

"Anders Sørensen" <anders.sorensen@it.dk> wrote in message
> Jeg er ved at lave en framesside med en række link, som jeg gerne vil
> adskille af en sort streg. Hvordan laver jeg lige denne, altså en sort
> streng på ca. ½ cm tværs ovre siden ?? Nogle gode ideer ??

Du kan bruge <hr> tagget.

--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-01 18:18

Sat, 19 May 2001 16:29:35 +0200, skrev "Anders Sørensen"
<anders.sorensen@it.dk>:

>Jeg er ved at lave en framesside med en række link, som jeg gerne vil
>adskille af en sort streg. Hvordan laver jeg lige denne, altså en sort
>streng på ca. ½ cm tværs ovre siden ?? Nogle gode ideer ??

<hr style="color: black; height: 0.5cm"> er den rigtige måde at gøre
det på, men kun IE vil vise det rigtigt, selvom det er korrekt CSS.

Du kan evt. lave en sort gif og give den passende højde og bredde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-05-01 20:25

On Sat, 19 May 2001 19:18:24 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> <hr style="color: black; height: 0.5cm"> er den rigtige måde at gøre
> det på, men kun IE vil vise det rigtigt, selvom det er korrekt CSS.

Hmm. <hr style="background-color: black; border: none; height: 0.5cm"/>
giver det ønskede resultat i Netscape 6.01, Mozilla 0.9 og Opera
5.0b6:

(Den øverste hr er KGE's udgave, den nederste er min):
<http://www.koldfront.dk/misc/hr.html>

Det betyder naturligvis ikke nødvendigvis at Netscape, Mozilla og
Opera gør det rigtigt.

Om det er baggrunds- eller forgrundsfarven der bør give en <hr/> farve
véd jeg ikke...

Mvh.

--
"Some are born to sweet delight Adam Sjøgren
Some are born to endless night" asjo@koldfront.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-01 21:00

19 May 2001 21:24:38 +0200, skrev asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren):

>Om det er baggrunds- eller forgrundsfarven der bør give en <hr/> farve
>véd jeg ikke...

De er ikke ens i Windowsudgaverne af Opera og Netscape, med
background-color virker det, så det må den rigtige at bruge.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark