AAAARRGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : logicus@image.dk

Dato : 19-05-01 17:20

Hej med jer.

Jeg sidder her og prøver at lave et lille website om mig og mine
meritter.
Til det vil jeg gerne bruge flash for .... det er jo fedt at se på.

Men altså....

Jeg får sgi da spat. For det første syntes jeg at hver gang jeg laver
en tegning , en cirkel, en streg eller en firkant at det hænger sammen
med alt andet på scenen.

Så importerede jeg en lille animation af mig ind på scenen, bestående
af tre billeder. Flash er så smart at den genkender de tre billeder
som hængende sammen med hinanden. Smart.

Det der fik mig til at lukke for programmet, åbne en flaske vin og
iøvrigt slå mit hoved HÅRDT med radiatoren var at jeg så ville lave en
firkant. Gudhjælpemig om ikke firkanten pludselig får min animation
som baggrund.

Der er sikkert en logisk forklaring. Men altså, det virker ikke som om
programmet er lavet af folk der er vant til at tage en blyant op og
bare tegne. Det virker så kompliceret at det næsten kun kan være lavet
af nørder for nørder.

Sukh.

Fra : Peter T.

Dato : 20-05-01 09:27

<logicus@image.dk> wrote in message
> Hej med jer.
>
> Jeg sidder her og prøver at lave et lille website om mig og mine
> meritter.
> Til det vil jeg gerne bruge flash for .... det er jo fedt at se på.

Ja, hvis man forstår at udnytte det og ikke smide for meget spræl ind i
flashen...

> [...]
> af tre billeder. Flash er så smart at den genkender de tre billeder
> som hængende sammen med hinanden. Smart.

Ud fra den ret vage beskrivelse du kommer med, trænger jeg vildt meget til
at spørge om du har huske at smide hver animation ind i hver sin tidslinie?
Hvis du smider dem ind i samme tidslinie oveni hinanden, vil de blive
opfattet som ET objekt. Altså: kun ET objekt pr. tidslinie altefter
positionen på tidslinien! :)

> [...]
> iøvrigt slå mit hoved HÅRDT med radiatoren var at jeg så ville lave en
> firkant. Gudhjælpemig om ikke firkanten pludselig får min animation

Jeg er ikke helt med!?

> [...]
> programmet er lavet af folk der er vant til at tage en blyant op og
> bare tegne. Det virker så kompliceret at det næsten kun kan være lavet

Tja... Jeg skulle også lige vende et par ting om i mit kranie, da jeg, i
sin tid, gik fra bitmap til vektor. :) Men jow... Der er en logisk
forklaring.

Mvh. Peter T.