Gud bor alligevel ikke i hjernen
Fra : jørgen

Dato : 12-12-04 23:26

De forsøgsresultater som i sin tid skulle danne videnskabelig basis for den
påstand at åndelige oplevelser skyldes simpel magnetisk stimulation af visse
dele af hjernen, kan ikke gentages af en gruppe svenske forskere, og dermed
bliver påstanden at "Gud bor i hjernen" gendrevet på videnskabelig vis.

mvh jørgen.

Fra : John West

Dato : 13-12-04 13:08

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dermed
> bliver påstanden at "Gud bor i hjernen" gendrevet på videnskabelig vis.

Nej for gud eller Paratman bor i menneskets hjerte.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-12-04 15:50

John West wrote:
> "jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej for gud eller Paratman bor i menneskets hjerte.

Hvad så med dem, der har fået et hjerte fra en donor? Hvad med dem, hvor
donoren var en vaskeægte bacongris?

Fra : Peter

Dato : 13-12-04 19:46

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad så med dem, der har fået et hjerte fra en donor? Hvad med dem, hvor
> donoren var en vaskeægte bacongris?

Jeg kender en pige der som en af de første i DK fik en ny nyre. Til tider
ændrer hun personlighed så stærkt at jeg spekulerer på om sjælen fra
nyredonoren er fulgt med.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-12-04 22:44

"Peter" <peter@fk.dk> wrote in message

> Jeg kender en pige der som en af de første i DK fik en ny nyre. Til
> tider ændrer hun personlighed så stærkt at jeg spekulerer på om
> sjælen fra nyredonoren er fulgt med.

Det skal du ikke tænke så meget på - evnen til at ændre personlighed er en
del af det kvindelige køns medfødte egenskaber.

--
-Jens B.

Fra : Rado

Dato : 14-12-04 07:18

On Mon, 13 Dec 2004 19:45:35 +0100, "Peter" <peter@fk.dk> wrote:

> [...]
>>

>Jeg kender en pige der som en af de første i DK fik en ny nyre. Til tider
>ændrer hun personlighed så stærkt at jeg spekulerer på om sjælen fra

Ja det har der jo været en del sjove historier om.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-12-04 09:22

"John West" <west@lan.com> wrote in message

> "jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> den
> visse
> dermed

Gendrevet?

"Engagementet fremkalder oplevelser
Den svenske forsker Granqvist indrømmer, at mange af de 89 forsøgspersoner,
hvoraf de 43 modtog magnetisme rettet mod temporal-lapperne, oplevede noget
spirituelt, Men han siger, at det stemmer meget godt overens med antallet af
oplevelser fra Persingers forsøg.

Forskerne ved ikke, hvilke neurologiske mekanismer der ligger til grund for
de spirituelle oplevelser, men ved at gennemføre personlighedstest på de
medvirkende fandt de svenske forskere, at de personer, der i forvejen var
optaget af den spirituelle verden, også var dem, der oftest fik spirituelle
oplevelser under forsøgene.
(Det sidste er vel ikke så mærkeligt?)

Replik fra hjelm-frontløber
Persinger svarer igen og hævder, at svenskerne ikke kopierede hans forsøg.

Han mener ikke, at svenskerne udsatte forsøgspersonerne for magnetisme i
lige så lang tid, som han i sin tid gjorde."

Fra : Ivar

Dato : 14-12-04 22:16

Knud Larsen skrev:

> [...]
> optaget af den spirituelle verden, også var dem, der oftest fik spirituelle

Nej, det ville kræve eksistensen af en Gud, hvis det skulle være andeledes.

Ivar Magnusson