VIA chipset og windows 2000
Fra : Michael

Dato : 19-05-01 17:46

Hej

Jeg har nogle problemer med at installere windows 2000 på et bundkort med et
via chipset. Den laver alt mugligt mærkeligt, blandt andet kan den ikke
huske min opløsning, så den starter i 640x480 hver gang.
Det må være noget med VIA chipsettet da jeg aldrig har haft problemer på
andre computere.....

Håber nogen kan hjælpe mig......

Hilsen Michael

Fra : Morten Ovi

Dato : 19-05-01 20:13

"Michael" <super36@hotmail.com> somehow mumbled:

> [...]
> huske min opløsning, så den starter i 640x480 hver gang.
> Det må være noget med VIA chipsettet da jeg aldrig har haft problemer på

Har du installeret de medfølgende drivers? Da jeg satte mit Soltek 75KAV i maskinen
der kørte harddiske total underligt. Det var fordi at der ikke var installeret de nødvendige
drivers. Prøv derfor at installere dem og meld så tilbage hvis det ikke virker.

Mit motherboard bruger KT133A fra VIA så det kunne være at det havde flere børne-
sygdomme...

--
Ovi

Fra : Michael

Dato : 19-05-01 20:19

Der fulgte ikke nogen drivere med bundkortet til 2000, og jeg har
installeret VIA's. Uden held. Det hjælper ikke

Fra : holgerd

Dato : 20-05-01 09:39

ja find ud af hvilket bundkort du har, då ind på deres hjemmeside, og hent
et nyt sæt via drivere, de er somregl sammen med driveren til dit
motherboard