KDE hænger efter tildeling af ip
Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 12-12-04 17:13

Hejsa!

På Mandrake hænger min kde, når jeg har skiftet mac-adresse og fået en
ip (det med mac-adressen er desværre nødvedigt pga. tdc).
Det må åbenbart have noget at gøre med min /etc/hosts fil... tror jeg
da. Men hvad søren kan jeg dog gøre (har googlet i to timer nu)??

På forhånd tak!
mvh Kenneth

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-12-04 17:42

Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> [...]
> Det må åbenbart have noget at gøre med min /etc/hosts fil... tror jeg
> da. Men hvad søren kan jeg dog gøre (har googlet i to timer nu)??

127.0.0.1 localhost dit-host-navn

kan måske gøre det.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 12-12-04 17:49

Lasse Jensen wrote:

> 127.0.0.1 localhost dit-host-navn
>
> kan måske gøre det.

hehe desværre ikke...
Det var det første, jeg prøvede. Jeg ved sku ikke, hvad der er galt...
måske er det slet ikke der, problemet er...

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 12-12-04 20:46

Kenneth Buchwald Johansen <toohey13@msn.com> writes:

> Hejsa!
>
> På Mandrake hænger min kde, når jeg har skiftet mac-adresse og
> fået en ip (det med mac-adressen er desværre nødvedigt pga. tdc).

Er du sikker på det?

Prøv at tage strømmen fra dit kabelmodem og genstart netværket på din
computer, og se om ikke du ender på en registreringsside hvis du prøver
at surfe (uden at ændre mac) bagefter.

Ellers så ring til deres support og få dem til at slette registreringen
af din gamle mac.

Mvh.

Dennis Jørgensen

[1]tage strømmen, ikke sætte på standby, først bare nogle sekunder, og
hvis det ikke virker, natten over, eller på anden vis flere timer.

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 12-12-04 21:31

Dennis Jørgensen wrote:

> [...]
>

> [1]tage strømmen, ikke sætte på standby, først bare nogle sekunder, og
> hvis det ikke virker, natten over, eller på anden vis flere timer.

Nej, jeg har snakker med tdc tre gange, og den endelige konklusion blev,
at de ikke vidste, hvad de skulle gøre ved det...
Tricket er, at første gang, jeg forsøgte at komme ind på
registriringssiden, kunne jeg ikke få forbindelsen til den. Det virkede
først, da jeg ringede til tdc, og de så sagde, at jeg skulle ændre
mac'en. Men jeg regner da med at ringe til dem igen snart og brokke mig
endnu engang... :)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-12-04 13:25

> [...]
> først, da jeg ringede til tdc, og de så sagde, at jeg skulle ændre
> mac'en. Men jeg regner da med at ringe til dem igen snart og brokke mig

Det får du næppe noget ud af. Man skal virkeligt være
heldig for at komme til at snakke med en, som ved noget.
Og hvis man kommer til at sige, at man bruger Linux, så
begynder de bare på at lyve (har prøvet det flere gange).

Det er meget bedre at følge de råd du får her i gruppen,
for der er uden tvivl indtil flere personer her, som
kender webspeed bedre end TDCs gennemsnitlige supporter.

Jeg har da i øvrigt forklaret præcist hvad, der skal
gøres. Og det har virket for mig de sidste to gange,
jeg skiftede netkort.

--
Kasper Dupont

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 14-12-04 18:12

Kasper Dupont wrote:

> [...]
>
> Jeg har da i øvrigt forklaret præcist hvad, der skal
> gøres. Og det har virket for mig de sidste to gange,

Uhada!
Jamen forklar endelig, for jeg er træt af alt det vrøvl!!!
Skal jeg bare slukke modemmet en nats tid?? eller hvad???
Men som sagt, første gang, jeg skulle registrere, kunne jeg ikke komme
til registreringssiden før jeg havde ændret min mac...
På forhånd tak.
Kenneth

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 14-12-04 19:32

> [...]
> Men som sagt, første gang, jeg skulle registrere, kunne jeg ikke komme
> til registreringssiden før jeg havde ændret min mac...
Nå, fandt din beskrivelse vha. google... Faktisk skrev du den i sin tid
til mig! :D
Men jeg prøver lige en gang til, om jeg kan få skidtet til at registrere
ordentligt!
Hav det godt!
mvh Kenneth

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-12-04 13:29

Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> Hejsa!
>
> På Mandrake hænger min kde, når jeg har skiftet mac-adresse og fået en
> ip

Jeg tror ikke KDE hænger pga. det. Men da DISPLAY
variabel eller .Xauthority ikke mere stemmer overens
med IP adressen eller hostnavnet kan programmer ikke
sende den rigtige cookie til X-serveren. Det kan
derfor ikke lade sig gøre at starte nye klienter.

>(det med mac-adressen er desværre nødvedigt pga. tdc).

Nej.

> Det må åbenbart have noget at gøre med min /etc/hosts fil... tror jeg
> da. Men hvad søren kan jeg dog gøre (har googlet i to timer nu)??

Registrer da den rigtige MAC adresse, så du slipper
for alle de problemer.

--
Kasper Dupont

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 15-12-04 09:05

Tak allesammen for svarene!
Efter at have genstartet mit modem kunne jeg registrere min rigtige mac,
dette er til trods for, at jeg tidligere har prøvet samme procedure
tidligere uden held. Altså er alle problemer hermed løst!

Hav en fantastisk Jul!
mvh Kenneth