problem med mysql msacces2000 og odbc
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-05-01 18:45

Hejsa Gruppe

Jeg har instaleret myodbc MS access 2000 og har en mysql serveren kørende på
min freebsd server.

Jeg har oprette en database "widget" og granted acces til brugeren "widget"
således at denne burde kunne oprette slette update osv osv (har givet adgang
til alt).

jeg har så samtidigt granted acces til admin@10.0.0.4 rettigheder til alt
også (10.0.0.4 er ip adresse på den maskine jeg connecter til mysql serveren
fra.).

Jeg kan nu i ms access 2000 hente tabellen widget og se indholdet af denne
samt skrive til den, men så heller ikke mere.

Jeg kan ikke eksportere mine andre tabeller til widget databasen, får hele
tiden en fejl om at "informationstypen er uden for området (#0)"

Jeg troede så i første omgang at tabellen indholdte nogle sære specielle
access ting, og oprettede derfor en helt ny og havde kun kolonner af typen
tekst, men fik desværre samme fejl.

Jeg har søgt nettet tyndt for at finde en løsning på min problem, da jeg
ikke har haft held heller med at bruge phpmyadmin til at importere til en
tabel via en csv fil. I første omgang troede jeg det var fordi tekstfilen
(csv filen) var fyldt med ' tegn, så dem fjernede jeg, men det gik stadig
ikke.

Nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg nemt og lykkeligt kan smide
mine tabeller over på min mysql server fra min workstation ?? det bedste
ville være om min odbc kom til at virke optimalt, så jeg kan side og
redigere i mine databaser / tabeller i et ms access 2000 GUI miljø.

- Tonny, database, mysql og access newbie...