Javakode hjælp!
Fra : Thomas Brejner

Dato : 12-12-04 18:54

Hej
Jeg skal have lavet en java kode, som gør det samme som denne asp kode ca.
<% If Request.form("antal") >= "10" then %>
Man må kunne lave en java script kode der gør det samme ca.....
Så vil blive glad hvis der var en der ville komme med et eksempel på dette.
Det skal bruges til at hvis der står noget bestemt i formen, så skal den
udskrive en tekst, og hvis der står noget andet, skal den udskrive en anden
tekst.

Mvh Thomas

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 13-12-04 00:26

> [...]
> Det skal bruges til at hvis der står noget bestemt i formen, så skal den
> udskrive en tekst, og hvis der står noget andet, skal den udskrive en

Ikke muligt, da JavaScript ikke har adgang til form-variablene som ASP har.
Du kan derimod tilgå querystring'en således:

strQuery = document.location.search.substring(1);

document.location.search kan f.eks. indeholde ?side=3&metode=hent, og ved
..substring(1) fjerner man spørgsmålstegnet...

Nu kan du så splitte strengen op ved alle &, og dele op i nøgle og værdi
(mellem =), hvorefter jeg indsætter værdien i objektet Query:

strQuery = document.location.search.substring(1);
arrPairs = strQuery.split("&");
var Query = new Object();
for (i=0; i<arrPairs.length; i++) {
arrSubPairs = arrPairs(i).split("=");
key = arrSubPairs(0);
val = arrSubPairs(1);
Query(key) = val;
}

En given værdi kan så udskrives således:

document.write("Test: " + Query('test'));

(utestet)

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-12-04 10:33

On Sun, 12 Dec 2004 18:53:30 +0100, Thomas Brejner
<Thomas@BM-Webdesign.dk> wrote:

> Jeg skal have lavet en java kode, som gør det samme som denne asp kode
> ca.
> <% If Request.form("antal") >= "10" then %>

For at gøre er det lettest, skal du have et id på din form.
Så:
<form id="Min_form" action="" method="post">
<fieldset>
<input type="text" name="antal">
</fieldset>
</form>

Derved kan du bruge:
if (parseInt(document.forms['Min_form'].elements['antal'].value) >= 10) {
alert('større end eller lig med 10');
}

--
Ryan Kristensen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 13-12-04 16:20

> [...]
>
> Derved kan du bruge:
> if (parseInt(document.forms['Min_form'].elements['antal'].value) >= 10) {

Jeg ser ingen ID angivet i ovenstående kode...?
Du har sikkert ment noget ala følgende:

<input type="text" name="antal" id="antal1">

<script>
if (parseInt(document.getElementById('antal1').value) >= 10) {
alert('...');
}
</script>

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-12-04 18:55

On Mon, 13 Dec 2004 16:20:15 +0100, Jonas Schmeltz Aaberg
<julledyret@hotmail.com> wrote:

> Jeg ser ingen ID angivet i ovenstående kode...?

Jo der er angivet id på form-elementet: <form id="Min_form" action=""
method="post">
Derved kan man tilgå det vha. document.forms, hvilket - så vidt jeg ved -
er bedre understøttet.

--
Ryan Kristensen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 13-12-04 21:52

[klip]

> Jo der er angivet id på form-elementet: <form id="Min_form" action=""
> method="post">
> Derved kan man tilgå det vha. document.forms, hvilket - så vidt jeg ved -
> er bedre understøttet.

Min fejl....
Men så vidt jeg ved kan også name-attributten bruges til dette formål.

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-12-04 12:48

On Mon, 13 Dec 2004 21:51:59 +0100, Jonas Schmeltz Aaberg

> Min fejl....
> Men så vidt jeg ved kan også name-attributten bruges til dette formål.

Name attributten kan også bruges. Jeg bruger den bare ikke, da den ikke
validere som xhtml strict, men derfor kan man jo godt bruge den sammen med
andre doctypes.

--
Ryan Kristensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-04 14:49

"Thomas Brejner" <Thomas@BM-Webdesign.dk> wrote in

> Jeg skal have lavet en java kode, som gør det samme som denne
> asp kode ca. <% If Request.form("antal") >= "10" then %>

Svjh vil følgende JAVA kode gøre hvad du har ønsker:
<% if(request.getAttribute("antal")) >= "10" then %>

Hvis det er JavaScript du leder efter så må du hellere lytte efter de
andres forslag :) Bare husk, JAVA og JavaScript er *ikke* det samme.

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]