Salg af andel i ApS
Fra : Michael

Dato : 10-12-04 19:01

Jeg har en andel i et ApS, jeg har fået tildelt da jeg stoppede i
virksomheden. Det er nu tre år siden. Hvis jeg sælger anddelen til den anden
ejer af selskabet, er min gevinst (=100% af beløbet) så skattefrit?

Fra : Poul Christensen

Dato : 10-12-04 21:02

"Michael" <ms@#¤nospam*]3-pac.dk> wrote in

> [...]
> virksomheden. Det er nu tre år siden. Hvis jeg sælger anddelen til den
> anden ejer af selskabet, er min gevinst (=100% af beløbet) så

Nej - ikke-børsnoterede aktier og anparter er altid skattepligtige.
Efter 3 års ejertid bliver avancen beskaten som aktieindkomst dvs 28 pct.
af de første ca 39.000 kr og 43 pct. af resten.

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Michael

Dato : 10-12-04 23:45

> Nej - ikke-børsnoterede aktier og anparter er altid skattepligtige.
> Efter 3 års ejertid bliver avancen beskaten som aktieindkomst dvs 28 pct.
> af de første ca 39.000 kr og 43 pct. af resten.

Takker!