Få gulligt plastic hvidt igen...
Fra : Svend Emil

Dato : 11-12-04 14:11

Hejsa!

Jeg har købt to brugte Kirk telefoner, men de er desværre lidt mere gullige
end jeg kunne tænke mig, og jeg vil nu gerne finde ud af om på nogen måde er
muligt at rense dem.

Er der nogen af jer der kender til midler der kan klare det?
Jeg ved ikke om det direkte er røg der har misfarvet dem, eller bare sollys,
eller en blanding.

Jeg kan godt skille telefonen ad, så plasticdelene kan lægges i "blød", hvis
det bliver aktuelt...

Håber nogen af jer sidder med en løsning!

/Svend Emil

Fra : John Smith

Dato : 11-12-04 15:50

Svend Emil wrote:
> [...]
> det bliver aktuelt...
>
> Håber nogen af jer sidder med en løsning!

Køb oxalsyre hos Matas...

mvh
John Smith

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 16:06

"Svend Emil" <spam-mig-ikke@please.come-on> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> det bliver aktuelt...
>
> Håber nogen af jer sidder med en løsning!

Tobaksrøg som det sikkert er kan nemt fjernes med en opløsning af 3 dobbelt
salminak spiritus og vand. Husk at skylle efter.

Lasse.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-12-04 16:37

"Svend Emil" <spam-mig-ikke@please.come-on> writes:

> Jeg har købt to brugte Kirk telefoner, men de er desværre lidt mere gullige
> end jeg kunne tænke mig, og jeg vil nu gerne finde ud af om på nogen måde er
> muligt at rense dem.

Da vi flyttede ind i vores nuværende lejlighed havde der boet en
storryger her i mange år, så bl.a. dækkedimsen til ringeklokken var
helt gul. Men det klarede en gang grundrens. Altså bare den helt
almindelige du kan købe i supermarkedet.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Peter Sindrup

Dato : 11-12-04 17:37

> [...]
> Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner
> Stort udvalg i dekorationsmateriale, julepynt, lys og gaveideer

Kommercielle indlæg henvises venligt, men bestemt, til
news://dk.marked.privat eller undergrupper.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 18:04

Den Sat, 11 Dec 2004 17:36:47 +0100, "Peter Sindrup"
<nospamnews@psi.avic.dk> skrev:

>Kommercielle indlæg henvises venligt, men bestemt, til
>news://dk.marked.privat eller undergrupper.

Man må da skrive hvad man vil efter signaturadskilleren "-- "

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Work expands so as to fill the time available for its completion.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-12-04 10:57

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> writes:

> Kommercielle indlæg henvises venligt, men bestemt, til
> news://dk.marked.privat eller undergrupper.

Som du ser, så overholder min signatur alle de retningslinjer der
gives på usenet.dk.

Mvh Trine

FUT: dk.admin.netikette

Fra : Peter Sindrup

Dato : 12-12-04 12:05

Hej Trine

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message >

> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
>
> Som du ser, så overholder min signatur alle de retningslinjer der
> gives på usenet.dk.

Du får hermed min uforbeholdne undslyldning.
Jeg var ikke opmærksom på at man godt må annoncerer i signaturer.

god jul m.m.m.

Peter
(med røde øre)

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-12-04 23:53

Hej Svend Emil.
Du må ikke bruge salmiak på plastik for det gør gult.
MVH Jens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-12-04 23:53

"Jens Jensen" <blaaregnvej@pc.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> Hej Svend Emil.
> Du må ikke bruge salmiak på plastik for det gør gult.
> MVH Jens

Når der ikke er andre veje, kan det bleges med en kras Klorinopløsning.
Kender dog ikke langtidsvirkningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 12-12-04 07:22

Wienerkalk og sprit på en klud og så gnubbes der.
Mvh Thomas

Fra : Svend Emil

Dato : 12-12-04 10:24

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> Wienerkalk og sprit på en klud og så gnubbes der.
> Mvh Thomas

For dælen der kommer mange (forskellige) forslag. Jeg har prøvet med
3.dobbelt på den ene telefon, men det havde ingen virkning.
Tror jeg må have fat i wienerkalk, og prøve at "slibe" dem pæne. Bliver de
meget matte af det?

Jeg har set Leth's gennemgang til at få plastichavemøbler pæne igen, og det
er grundrens, oxalsyre, wienerkalk og bivoks. Vupti.

Men må få wienerkalk i morgen.

/Svend Emil

Fra : Bjørn S

Dato : 12-12-04 10:44

> [...]
> 3.dobbelt på den ene telefon, men det havde ingen virkning.
> Tror jeg må have fat i wienerkalk, og prøve at "slibe" dem pæne. Bliver de

Jeg har med held lagt røgfarvet plastic i en balje med opløst Biotex og
varmt vand.

--
/Bjørn

Fra : Svend Emil

Dato : 12-12-04 10:54

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Svend Emil" <spam-mig-ikke@please.come-on> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har med held lagt røgfarvet plastic i en balje med opløst Biotex og
> varmt vand.

Ok, det tror jeg også jeg kan. Blev det også hvidt igen?? :)
VAR det hvid plast? Blev det som nyt? Hvor lang tid skal det have lov at
virke?

/Svend Emil

Fra : Bjørn S

Dato : 12-12-04 11:14

> Ok, det tror jeg også jeg kan. Blev det også hvidt igen?? :)
> VAR det hvid plast? Blev det som nyt? Hvor lang tid skal det have lov at
> virke?

Ja, det var tasterne fra mit gamle IBM tastatur (R.I.P.) som jævnligt fik
kuren. Har også forsøgt på pianotangenter (af plastik), disse blev bare
vasket af med en klud.
30 minutter, derefter skyl og tør er rigeligt. Men som andre skriver, jeg
kender ikke langtidsvirkningen, noget plastik (og der findes jo mange typer)
kan blive skrøbeligt af ydre påvirkninger, her vil jeg især tro sprit og
salmiak kan være hårdt mod det. Om Biotex er bedre skal være usagt.

--
/Bjørn