gulvstroer
Fra : steen

Dato : 09-12-04 20:57

Hej,

Et par af gulvstrøerne er sunket, pga gl. råd. (helt tørt nu).
Gulvbrædderne er derfor naturligvis sunket ca 10mm med ned.

1)
Hvordan stopper jeg effektivt for yderligere råd - hvis det da kan brede
sig i tørt træ.?

2)
Hvordan hæver jeg bedst bjælkerne på plads igen. Som smed ville jeg blot
trykke dem op med en 'knægt' under det frie stykke af bjælken, men er
det en god løsning..??

Hygge
--
steen - menzi.dk
         Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : Jacob Buch-Andersen

Dato : 09-12-04 22:16

> 1)
> Hvordan stopper jeg effektivt for yderligere råd - hvis det da kan brede
> sig i tørt træ.?

Hvis der først en gang har været svamp (=råd) i træet kommer det lettere
igen. Dvs det kan komme selvom fugtigheden er relativt lav.
Jacob

Fra : MTI

Dato : 09-12-04 22:48

"steen" <spamfrit@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan hæver jeg bedst bjælkerne på plads igen. Som smed ville jeg blot
> trykke dem op med en 'knægt' under det frie stykke af bjælken, men er

Hej Steen!

Løsningen er god nok, sæt evt. nogle lasker på.

Vdr. svampebekæmpelse prøv her:

http://www.protox.dk/

Venlig hilsen

Midtsjællands Total Isolering