Stor rund bord - hvilken plade type?
Fra : Ren?

Dato : 07-12-04 22:57

Hej alle

Skal have familien julaften men har ikke bordplads til dem alle. Derfor
tænker jeg på at lave en stor rund plade, der kan ligge på vores almindelige
spisebord (b: 94 x l:120 x h: 73). Der skal være plads til 16 mennesker
omkring (9 voksne 7 børn); stuens diagonalmål er 5 x5 m.

Jeg forestiller mig en borplade af to hele plader, der på den måde vil kunne
have en maximal diameter på 244 cm.; samlet med noget forrammetræ under
neden - men hvilken plade type er egentligt egnet: MDF, X-finér, spånplade
eller ???

René

Fra : John Smith

Dato : 08-12-04 00:46

Ren? wrote:
> [...]
> neden - men hvilken plade type er egentligt egnet: MDF, X-finér, spånplade

Jeg ville gå efter enten MDF eller X-finer, spånplade er noget
smuldereværk. Hvis du bruger en 22mm tag x-finer (duglasplade) så er det
ikke nødvendigt at bruge stivere under den vil jeg tro...
Mdf er ikke stivere end x-finer, men derimod dyrere i samme tykkelse.

Mvh
John Smith