sharam
Fra : jeise

Dato : 12-12-04 09:55

Hej i gruppen
Jeg tager med familien til sharam i Januar
og da jeg har en skade i mit knæ bliver det desværre kun til snorkling, jeg
har aldrig været der, så lige et par spørgsmål.
hvor dybt er der hvis man snorkler ud fra stranden?
hvad skal man passe på i vandet?

og hvad med mad og drikke.? lokalt.
da vi skal bo på hotel med halvpension,drejer det sig kun om middags mad.
mvh Jens

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-12-04 13:04

jeise wrote:
> [...]
>

> og hvad med mad og drikke.? lokalt.
> da vi skal bo på hotel med halvpension,drejer det sig kun om middags mad.

Sharam ? Mener du Sharm el Sheikh ?

Hvor dybt der er ved snorkling er svært at sige, nogle steder 2-10 meter
et pænt stykke, andre sites, meget hurtigt meget dybt.

Hvis du ALDRIG rører ved noget i vandet er der intet at være nervøs for.
Men ting man bestemt IKKE skal røre ved er:
Stenfisk
Skorpionsfisk
Dragefisk
Porcelæns konkylie
Firecorals

Men INGEN koraller har godt af du rører ved dem, tværtimod dræber det
dem. Og fiskene bryder sig heller ikke om man klapper dem

Men glæd dig revene kan være meget flotte.

Hilsen
Søren Reinke som bor i Sharm el Sheikh.

Fra : Søren Ravn

Dato : 13-12-04 11:53

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> wrote in message
jeise wrote:

>Men INGEN koraller har godt af du rører ved dem, tværtimod dræber det dem.
>Og fiskene bryder sig heller ikke om man klapper dem

Hvad er det for nogle koraller der kan dø ved at man røre ved dem.

Søren Ravn

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-12-04 12:09

Søren Ravn wrote:
> "Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> wrote in message

> Hvad er det for nogle koraller der kan dø ved at man røre ved dem.

Sådanne ca. dem alle sammen.

Koraler er bitte små dyr, som lever i enorme kolonier, og når du kommer
og planter klør fem på dem, kan du brække dem af, kvæle dem, solcreme du
evt. har på dig er instant killer osv.

Heldigvis har nogle koraller godt forsvar, specielt Firecoral, som gør
usandsynligt ondt at røre ved, har heldigvis aldrig selv prøvet det. Men
jeg har gentagne gange set effekten på folks arme og ben.

Så kort fortalt, ' leave nothing but bubbles, and take nothing but
pictures' og hold fingrene væk !

Ja det lyder måske lidt hårdt, men hvis alle rører ved alt, er
koralrevene snart væk.

Hilsen Søren Reinke
www.Bluehorizons.dk
Danmarks nye gratis online dykker magasin

Fra : Søren Ravn

Dato : 13-12-04 12:54

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> wrote in message
news:41bd792d$0$74686Så kort fortalt, '
> [...]
> væk !
>
> Ja det lyder måske lidt hårdt, men hvis alle rører ved alt, er koralrevene

Tænke nok det var en general advarelse

Jeg bruger altid klør fem hvis jeg skal flytte en koral i mit akvarie. og
det ser de ikke ud til at tage skade af.

Men jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om at røre ved dem i naturen.

Søren Ravn

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-12-04 13:54

> Tænke nok det var en general advarelse
>
> Jeg bruger altid klør fem hvis jeg skal flytte en koral i mit akvarie. og
> det ser de ikke ud til at tage skade af.

Hehe fair nok.

Forskellen er om du gør det 1 gang hver 3. måned, eller om alle
dykkere/snorkle piller ved alt. Specielt to nationaliteter er slemmer
hernede, dem fra støvlelandt, og dem der elsker vodka De er meget
destruktive.

> Men jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om at røre ved dem i naturen.

Det er jeg glad for at høre

/Søren