brug af helium til en fest
Fra : skawdiver

Dato : 07-12-04 16:18

Hej.

Fik en ide til at efterlige Finn og Jacob til min 40 års fest, og lave lidt
sjov Anders And snak.

Jeg ved godt at det ikke er særligt smart at sidde og ånde rent helium flere
gange i træk, og tænkte at en heliox21 var smartere.

Spørgsmålet er så: Virker en "fortyndet" helium blanding, f.eks. heliox21
ligeså godt mht. Anders And snak ?

Tak på forhånd.
HCA

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-12-04 17:41

> Spørgsmålet er så: Virker en "fortyndet" helium blanding, f.eks. heliox21
> ligeså godt mht. Anders And snak ?

Ja! Ingen problemer. Heliox0 virker lige så godt men har den bivirkning at
man tumler om efter 4-5 åndedrag og så kan man jo ikke drikke.

Henrik Manley

Fra : skawdiver

Dato : 08-12-04 15:28

> man tumler om efter 4-5 åndedrag og så kan man jo ikke drikke.

Fint så sparer jeg jo på sprutten !

Tak for svarene, det skal nok blive sjovt.

HCA

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-12-04 15:42

> Tak for svarene, det skal nok blive sjovt.

Ja vi plejer at have meget sjov ud af "søren banjomus" fire stemmigt på
heliox20.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-12-04 21:08

"skawdiver" <2004slettes@skawdiver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange i træk, og tænkte at en heliox21 var smartere.
>
> Spørgsmålet er så: Virker en "fortyndet" helium blanding, f.eks. heliox21

Jeg lavede blanding med 19 - 20% til en fest det fungere fint. Du kan også
høre det på en 21/35 men det er ikke så tydeligt.