Lugtfri bleopbevaring
Fra : Ivar

Dato : 10-12-04 17:30

For nyligt droppede vi vores pedalspand til opbevaring af
brugte bleer, da den afgav for meget lugt. Nu ligger vi hverenkelt
ble i en plastikpose og smider den helt ud, men det så besværligt.

Er der nogle af disse affaldssystemer til bleer der virker ordentligt?

Ivar Magnusson

Fra : Mus

Dato : 10-12-04 19:25

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41b9cef2$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> ble i en plastikpose og smider den helt ud, men det så besværligt.
>
> Er der nogle af disse affaldssystemer til bleer der virker ordentligt?

Man kan købe sådan nogle lugtfri blespande i babyudstyrs forretninger. Se
feks her:

http://babysam-odense.dk/index.php?cPath=112_179

Er ikke sikker men mener endda jeg har set dem i bilka, dog lidt dyrere.

LN

Fra : Ivar

Dato : 10-12-04 19:34

Mus skrev:

> Man kan købe sådan nogle lugtfri blespande i babyudstyrs forretninger. Se
> feks her:
>
> http://babysam-odense.dk/index.php?cPath=112_179

Har du erfaringer med netop den model?
Er de lugtfri?

Ivar Magnusson

Fra : Mus

Dato : 10-12-04 19:56

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41b9ec06$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Se

> Har du erfaringer med netop den model?
> Er de lugtfri?
>
> Ivar Magnusson

Næ ikke endnu

Det skulle de være, men om det holder i virkeligheden ved jeg ikke.

LN

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 10-12-04 20:01

Mus wrote:

> Det skulle de være, men om det holder i virkeligheden ved jeg ikke.

Det gør det. Min venindes datter har Morbus Hirschprung, hvilket
resulterer i 5-25 ildelugtende afføringer dagligt og blespanden fungerer
fortrinligt. Deres ser lidt anderledes ud, men den er ca. 4 år gammel.

Marianne Feddersen

Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 10-12-04 21:24

Hejsa.
Den funger fint og den er lugtfri. Men når barnet bliver større kan den ikke
rumme ret meget og skal tømmes " for " tit.

Venlig hilsen Marianne

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-04 06:40

"Marianne Kjær Munk" <marianne@NOSPAMmmmunk.dk> skrev i en meddelelse

forretninger.

De er lugtfri når man køber dem, men....

Et marmeladeglas med skruelåg kan holde lugten af gæret lort inde i årevis,
men ingen blespand med pedal kan klare så aktiv produktion af afføringens
´fisk&lig-molekyler, indol&skatol, og de svovlholdige merkaptaner.

Men urin, der danner ammoniak, kan holdes inde af en tynd plastikpose og et
nogenlunde tæt og tungt låg, der lægges præcist på en spand

Fæces gærer ikke til lugt-katastrofe på få dage, så jeg smider mit skidt i
lukket plastpose i køkkenets åbne affaldsplastpose,
og så når det ikke at skabe mærkbar lugt i hjemmet , da min kone bærer
storposen i stativet ud i havens container mindst hverandendagligt.

Slap af - lugt er indikator og ikke i sig selv farlig. Kolera-epidemiernes
tid er forbi."Hvad gæster tænker", er udfra mine her videnskabeligt
rapporterede erfaringer OGSÅ ET LET OVERKOMMELIGT BAGATELPROBLEM

Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af.

Jeg læste i Det Bedste om en snedker-håndværker, der viste sin kommode frem
og selv på bagsiden af skufferne var træet blankpoleret. "Hvem ser det"
spurgte en kynisk gæst. "Gud ser det". svarede den oversamvittighedsfulde
bibelbælte-prof.

Fra : SE

Dato : 11-12-04 00:07

> [...]
> Se

> Næ ikke endnu
>
> Det skulle de være, men om det holder i virkeligheden ved jeg ikke.

Vi har en Sangenic blespand og den fungerer perfekt. Den står i køkkenet, og
det eneste tidspunkt den kan lugte lidt på er, når vi åbner låget for at
putte bleen ned. Poserne til den lugter næsten værre end bleerne , men
låget slutter så tæt, at man som sagt ikke bemærker det - og ellers kunne vi
heller ikke have den i køkkenet.

Den er simpelthen genial. *SSSSS*

/se