ftp og http af filer større en 2GB ?
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 08-12-04 16:27

Hvilke programmer kan man bruge til ftp og http af filer større end 2 GB,
fx DVD iso filer?

Hilsen
keld

Fra : Kasper Dupont

Dato : 08-12-04 16:29

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Hvilke programmer kan man bruge til ftp og http af filer større end 2 GB,
> fx DVD iso filer?

Har du prøvet med wget?

--
Kasper Dupont

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 08-12-04 19:50

Den Wed, 08 Dec 2004 16:29:19 +0100. skrev Kasper Dupont:

> Har du prøvet med wget?

Ja, wget fejlede efter de 2 GB, lftp og curl også.

Hilsen
Keld

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 08-12-04 21:02

On Wed, 08 Dec 2004 18:50:22 +0000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Ja, wget fejlede efter de 2 GB, lftp og curl også.

Så derfor:
http://software.lpetrov.net/wget-LFS/

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 08-12-04 16:40

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Hvilke programmer kan man bruge til ftp og http af filer større end 2 GB,
> fx DVD iso filer?

Taler vi om server eller klient?
På server siden ved jeg at PureFTPd kan klare det, men det er en
kompile-time option. (--with-largefile). Selvfølgelig skal det
underlæggende filsystem også kunne håndtere 2GB filer.

Klient: Muligvis kan lukemftp (tnftp) gøre det, men jeg ved det faktisk
ikke. Eller er det et wget patch http://software.lpetrov.net/wget-LFS/

Jeg har aldrig selv haft brug for at flytte så store filer, så det er
ikke noget jeg har testet.

--
Simon

Fra : peter volsted

Dato : 08-12-04 17:48

hi

> Keld Jørn Simonsen wrote:
> Hvilke programmer kan man bruge til ftp og http af filer større end 2 GB,
> fx DVD iso filer?

I Fedora Core3's Release Notes står:
"If you intend to download the Fedora Core 3 DVD ISO image, keep in mind
that not all file downloading tools can accommodate files larger than
2GB in size. For example, wget will exit with a File size limit exceeded
error.

The curl and ncftpget file downloading tools do not have this
limitation, and can successfully download files larger than 2GB."

--
good luck

peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-12-04 18:48

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Hvilke programmer kan man bruge til ftp og http af filer større end 2 GB,
> fx DVD iso filer?

Har du været ude for problemer? FAT32 kan ikke håndtere så store filer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 08-12-04 19:52

Den Wed, 08 Dec 2004 18:48:21 +0100. skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

> Har du været ude for problemer? FAT32 kan ikke håndtere så store filer.

EXT3 og XFS kan godt.

Hilsen
Keld

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 20:39

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Har du været ude for problemer? FAT32 kan ikke håndtere så store
> filer. --

FAT32 understøtter filer op til 4GiB.

Jesper G. Poulsen