IRC clienter som kan køre via java/perl/ph~
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 08-12-04 16:18

Prøvede at spørge over i dk.edb.internet.software.browser, dog uden det
store held... Men hvis der er en gruppe man ved alt i (perl og php
kommer bl.a. ind her) er i unix gruppen :)

Question: Findes der nogen IRC clienter som man kan bruge direkte fra
sin internet browser (mozilla kompliable)...
Der findes hvertfald PJIRC, men den virker ikke altid. Derfor vil jeg
gerne have alternativer.

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-12-04 18:12

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> writes:

> Question: Findes der nogen IRC clienter som man kan bruge direkte fra
> sin internet browser (mozilla kompliable)...

Jeg plejer at sætte jicra op nå folk vil have en webchat. Det er en
javaapplet og jeg mener jeg har afprøvet den med Suns java.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 09-12-04 14:35

Peter Makholm wrote:

> Jeg plejer at sætte jicra op nå folk vil have en webchat. Det er en
> javaapplet og jeg mener jeg har afprøvet den med Suns java.

Kun rigtig godt tænke mig, at vide om der findes en php udgave (til folk
uden java eller via bibliotekker hvor port 6667/6666 er lukket)

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-12-04 14:49

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> skrev 2004-12-09:

> Kun rigtig godt tænke mig, at vide om der findes en php udgave (til folk
> uden java eller via bibliotekker hvor port 6667/6666 er lukket)

Der er CGI::IRC som du kan finde på sourceforge. Fungere ganske fint.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-12-04 21:34

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> writes:

> Kun rigtig godt tænke mig, at vide om der findes en php udgave (til
> folk uden java eller via bibliotekker hvor port 6667/6666 er lukket)

Er portene blokerede, er det ligegyldigt hvilket sprog klienten kører
i - der er blokeret.

Så det du gerne vil, er at have IRC-tilgang via en webserver du har
adgang til?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Troels Henriksen

Dato : 09-12-04 19:47

Det er dog værd at notere sig at CGI:IRC logger brugeren på via
HTTP-serveren, så med mindre CGI:IRC lukkes ned, så der er begrænsning
på hvilke kanaler man kan tilslutte sig, osv., vil der nok være mange
der misbruger den åbne IRC proxy.

Når det er sagt skal det da lige siges at CGI:IRC ellers er et meget
fint stykke software - det er en af de mest finpudsede browserbaserede
brugerinterfaces jeg nogensinde har prøvet.
--
_ _
/'< Troels "Athas" Henriksen >'\

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-12-04 21:23

Troels Henriksen <athas@sigkill.dk> skrev 2004-12-09:
> [...]
> fint stykke software - det er en af de mest finpudsede browserbaserede
> brugerinterfaces jeg nogensinde har prøvet.

Den måde jeg har set det kørt på har det været nødvendigt med username+
password for at komme frem til den. Dvs, kun betroede brugere.

Andet kan jeg heller ikke anbefale.

Martin
med mindre andet er angivet.