MS Windows
briani 27239
Windows filesharing virker ikke
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-04 03:27

Jeg har en XP Home med et problem. Den kan ikke finde ud af det her
med filesharing - delte mapper. Jeg får en besked om at "servicen
kører ikke" hvis jeg overhovedet får en fejlbesked!

Symptomerne er at jeg ikke kan connecte til andre maskiner, jeg kan
ikke dele mapper over netværk - jeg kan i det hele taget ingenting
der har med fildeling at gøre :/
End ikke hvis jeg skriver IP adressen i Stifinders adressefelt kan
den finde andre maskiner på netværket.

Hvad kan der være galt ?

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Calle.

Dato : 12-12-04 12:23

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> der har med fildeling at gøre :/
> End ikke hvis jeg skriver IP adressen i Stifinders adressefelt kan

har du husket at installere fildeling på dit netkort
--
Calle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-04 14:57

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in

> [...]

jeps, og der er også tilladt i firewallen.

Når jeg åbner "netværkssteder" så er den helt tom...

Fra : Calle.

Dato : 13-12-04 16:05

Henrik Stidsen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in

> jeps, og der er også tilladt i firewallen.
>
> Når jeg åbner "netværkssteder" så er den helt tom...
hvad hvis du bruger søg, til at finde den anden PC med, kan den så finde
den?
--
Calle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-04 21:10

> hvad hvis du bruger søg, til at finde den anden PC med, kan den
> så finde den?

Intet resultat - men den er rasende hurtig til det, kan knap nå at
trykke "søg" før den er enig med sig selv om at den ikke har fundet
noget. Det tyder på den ikke har noget at søge i ?

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899