Flytte record (MySQL)
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-12-04 13:39

Hej.

Hvordan flytter jeg en record fra én tabel til en anden (de har samme
opbygning)

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-12-04 14:26

Rasmus Nielsen skrev:

> Hvordan flytter jeg en record fra én tabel til en anden (de har samme
> opbygning)

Du kan ikke flytte - men du kan kopiere, og derefter slette:

INSERT INTO destinationstabel SELECT * FROM kildetabel WHERE idfelt = 42

DELETE FROM kildetabel WHERE idfelt = 42

Det vil være en ret god ide at tjekke om kopieringen gik godt inden du
sletter - ellers risikerer du at tabe posten helt.

Ovenstående virker kun hvis tabellerne er helt ens og der ikke er
defineret autonummerering på noget felt. Hvis du ikke skal have alle
felterne med over - fx på grund af et autonummerfelt - skal du have
feltlister med i INSERT-forespørgslen:

INSERT INTO destinationstabel (felt1, felt2, felt3, ...)
SELECT felt1, felt2, felt3, ... FROM kildetabel WHERE idfelt = 42

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-12-04 08:26

Tak for svaret. Hvorfor får jeg denne:

Expected end of statement

/opdaterprodukt.asp, line 72
Conn.Execute INSERT INTO osv.
------------------------^

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 11:14

Rasmus Nielsen skrev:

> Expected end of statement
>
> /opdaterprodukt.asp, line 72
> Conn.Execute INSERT INTO osv.

Din sql-sætning er en tekststreng og skal derfor sættes i anførselstegn.

Altså:

Conn.Execute "INSERT INTO...."

- eller evt. med en variabel:

Dim sql