float i div
Fra : Leonard

Dato : 11-12-04 23:30

Jeg har et problem med float inden i en div hvor width er auto.

http://lam.dk/floatidiv.php

Nogle forslag til en løsning?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-12-04 00:15

Leonard wrote:
> Jeg har et problem med float inden i en div hvor width er auto.
>
> http://lam.dk/floatidiv.php
>
> Nogle forslag til en løsning?

Har du prøvet at fjerne linjen 'width: auto;' i '.indhold'?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Leonard

Dato : 12-12-04 00:39

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Har du prøvet at fjerne linjen 'width: auto;' i '.indhold'?

Ja, det hjælper ikke, det hjælper at give width en værdi, i procent
eller px, men det giver ikke samme scalerbarhed.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-04 01:10

Leonard skrev:

>Ja, det hjælper ikke, det hjælper at give width en værdi, i procent
>eller px, men det giver ikke samme scalerbarhed.

Nej, men du er nødt til at angive en width, der er mindre end 100
%, ellers vil der ikke være plads til de to <div>.

Og angiver du ikke nogen width, så vil width stadig være 100%, da
det er default for browserne.
--
Knud

Fra : Leonard

Dato : 12-12-04 10:13

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Nej, men du er nødt til at angive en width, der er mindre end 100
>%, ellers vil der ikke være plads til de to <div>.
>
>Og angiver du ikke nogen width, så vil width stadig være 100%, da
>det er default for browserne.

Nej, skriver jeg width: 100% bliver boksen i IE for bred, da den så
lægger margin til udenpå, fjerner jeg width bliver den ligesom den gør
med width: auto og fylder det ud der er plads til mellem marginerne,
hvilket er målet med denne div.
Og så har den jo en bredde der er bred nok til at indeholde i hvert
fald den ene float, men alligevel smides float udenfor.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/