Placering af 4 stk. DIV
Fra : Nederbasse

Dato : 09-12-04 14:42

Hejsa NG

Jeg har store problemer med at få placeret 4 DIV på en bestemt måde
De skulle gerne se ud sådan her: http://larsned.homepage.dk/divser.htm
placeret midt på siden.
Jeg har prøvet med position: absolute men det ikke til at passe hvis browser
vinduet ikke er maksimeret, jeg har også prøvet med float med en ikke
brugbart resultat eller det er nok mig der ikke har lavet det rigtigt.
Kan overhovedet lade sig gøre så det også virker i Mozilla, Opera ?

Lars

Fra : Bjarne

Dato : 09-12-04 14:48

Du kan eventuelt prøve at tage et kig på følgende side:
http://webhost.bridgew.edu/etribou/layouts/3col_footer/archives/3col_footer_02/index.html

Fra : from south

Dato : 09-12-04 20:23

Nederbasse skriblede en masse.......
"Nederbasse" <lane@NOMAMjubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugbart resultat eller det er nok mig der ikke har lavet det rigtigt.
> Kan overhovedet lade sig gøre så det også virker i Mozilla, Opera ?

Hjemmesider er en mærkelig ting Du bruger Front Page og et billede?
Man bruger en kode til sin hjemmeside, og billeder er noget man ser på.
Tag et par timer på www.hjemmesideskolen.dk og så er den på dansk.
Smid det der Front Page langt væk, og du vil elske din side om ganske få
dage. Mvh Knud

Fra : Nederbasse

Dato : 10-12-04 09:02

> [...]
> Tag et par timer på www.hjemmesideskolen.dk og så er den på dansk.
> Smid det der Front Page langt væk, og du vil elske din side om ganske få

Koder ??
Man bruger et Markup language (HTML) som er et formaterings sprog

Hmm læste du spørgsmålet rigtigt ?
Jeg har brugt et billede for at vise hvordan det gerne_skulle_ se_ ud
istedet for at vise de rodekoder jeg har prøvet med.
Og Frontpage bliver hvor det er -sammen med Editpad

Lars

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-12-04 11:02

Nederbasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> istedet for at vise de rodekoder jeg har prøvet med.
> Og Frontpage bliver hvor det er -sammen med Editpad

Det er jo trist at når nogen forsøger at hjælpe dig, så er du både "klog" og
arrogant.
Skal jeg være helt ærlig, så forstår jeg godt hvis der er nogen der ikke
gider bruge så meget som et sekund på dine indlæg mere.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nederbasse

Dato : 10-12-04 12:31

> [...]
> Skal jeg være helt ærlig, så forstår jeg godt hvis der er nogen der ikke
> gider bruge så meget som et sekund på dine indlæg mere.

Jeg er hverken "klog" eller arogant, men som jeg skrev i det første indlæg
viser jeg vise hvordan det skulle se ud, at det er med et billede er vel
ligemeget

Om jeg bruger Frontpage eller noget andet er sagen uvedkommende (kan nemt
starte en krig FP vs. DW) og rent teknisk er det ikke koder man bruger til
html.
Men du må undskylde hvis jeg har stødt dig eller Knud lige her optil jul det
har ikke været min mening.
Lars

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-12-04 15:17

> [...]
> html.
> Men du må undskylde hvis jeg har stødt dig eller Knud lige her optil jul det

Du må da meget gerne starte en krig mellem FP og DW brugere, men fakta er at
begge dele er skod

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 09:40

Nederbasse wrote:
> [...]
> browser vinduet ikke er maksimeret, jeg har også prøvet med float med
> en ikke brugbart resultat eller det er nok mig der ikke har lavet det

css -->

Læs mere om floats her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/float.asp
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jonas Madsen

Dato : 12-12-04 16:20

"Nederbasse" <lane@NOMAMjubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> brugbart resultat eller det er nok mig der ikke har lavet det rigtigt.
> Kan overhovedet lade sig gøre så det også virker i Mozilla, Opera ?

Hej Lars

Her er en løsning kopieret direkte fra min egen css-fil. Brug den på alle
elementer på hjemmesiden, som dermed sendes til midten af vinduet (50% top,
50% left). Derfra skal du så bare trække "margin" fra eller ligge til. Det
virker og validerer!

#titel {
background-color: transparent;
margin-top: -213px;
margin-left: -187px;
position: absolute;
top: 50%;
left: 50%;
width: 373px;
height: 25px;
visibility: visible
}

Mvh. Jonas

Fra : Jonas Madsen

Dato : 12-12-04 16:23

"Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> elementer på hjemmesiden, som dermed sendes til midten af vinduet (50%
> top, 50% left). Derfra skal du så bare trække "margin" fra eller ligge

Der skal selvfølgelig henvises fra HTML'en således: