Jeg er på den vedr. HD
Fra : Keld Holtebo

Dato : 19-05-01 07:45

Jeg vil gerne flytte alt på mit gamle C-drev over på min nye harddisk. Kan
man ikke det og hvis hvordan gør jeg det?
På forhånd tak
Keld

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-05-01 09:01

"Keld Holtebo" <keldholtebo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne flytte alt på mit gamle C-drev over på min nye harddisk. Kan
> man ikke det og hvis hvordan gør jeg det?
> På forhånd tak
> Keld

Der er flere muligheder, afhængig af hvilket system du kører. Ved Win95/98
mener jeg helt klart det letteste er at isætte den ny disk som
slave/sekundær, Fdisk/format, kopier det hele med Wincommander
http://www.ghisler.com (den brokker sig over swapfilen, men bare spring
over, og så tager den alt andet. Sæt den nye disk som master, gør første
partition aktiv med Fdisk, og så skulle det virke.

Du kan også lave et image af din disk med fx. Ghost og lægge det over på den
nye disk, men det kræver, at du har en ekstra disk/partition at mellemlande
på.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Henning

Dato : 19-05-01 15:27

>Du kan også lave et image af din disk med fx. Ghost og lægge det over på den
>nye disk, men det kræver, at du har en ekstra disk/partition at mellemlande
>på.

Absolut ikke - du laver en disk-to-disk kloning. Altså ikke noget
image.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : AL

Dato : 19-05-01 09:21

In article <9e553f$kqt$1@news.inet.tele.dk>, keldholtebo@pc.dk says...
> Jeg vil gerne flytte alt på mit gamle C-drev over på min nye harddisk. Kan
> man ikke det og hvis hvordan gør jeg det?
> På forhånd tak
> Keld

Brug GHOST

AL