Wake on LAN
Fra : Morten Snedker

Dato : 10-12-04 00:10

Selv har jeg et Gigabyte 875P bundkort med indbygget LAN.
Jeg har lige købt ny PC til min storebror - det blev et Gigabyte 915P.

De kører begge XP Pro.

Er hans PC slukket, og jeg forsøger at koble på med Remote Desktop, så
starter maskinen automatisk op. Er det omvendt, starter min (desværre)
ikke op.

Nogen der ved, om mit bundkort kan det samme - og evt. hvor der skal
pilles?

mvh /Snedker

Fra : ///JJ

Dato : 10-12-04 00:18

Morten Snedker wrote:
> [...]
> ikke op.
>
> Nogen der ved, om mit bundkort kan det samme - og evt. hvor der skal

Ved ikk om dit board kan, men du skal pille i BIOS (enable WOL) og i WinXP
tillade at pc'en bootes v. RD-connect (muligvis default). Hvis du ikke har
onboard netkort skal dette normalt også forbindes til bundkortet med et
WOL-kabel.
///JJ