Hvikle Ramblokke til den nye ALDI PC (Nov-~
Fra : Carsten

Dato : 08-12-04 21:06

Hej Gruppe

Jeg har købt den nye Aldi-PC fra Nov-2004

Medion skriver :
512MB Arbeitsspeicher DDR 400 Mhz 64 Bit dual channel memory
(1 Bank frei zur Aufrüstung) Speicher

Everest har detekteret dette i den:

CPU hastighed
CPU Hastighed   3393.62 MHz (original: 3400 MHz)
CPU multiplier   17.0x
CPU FSB   199.62 MHz (original: 200 MHz)
Hukommelses Bus   199.62 MHz

Hukommelses Timing   3-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)

SPD hukommelses moduler
DIMM2: Samsung M3 68L3223FTN-CCC   256 MB PC3200 DDR SDRAM
(3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)

DIMM4: Samsung M3 68L3223FTN-CCC   256 MB PC3200 DDR SDRAM
(3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)

Jeg vil gerne have den op på 1GB eller 1.5GB Ram , dvs. have 2x 256MB
ell. 2 x 512MB mere i den.

Det er min første DDR-II maskine så jeg aner ikke havde jeg skal købe
, det behøver ikke at være Overclock ram , man jeg vil heller ikke
sløve den ned.

Har i nogle hints til noget OK ram til en fair pris
(evt. link til edbpriser) , er feks Kingston OK ??
Jeg kan ikke finde Samsung 256MB CL3 som er magen til der ...

Hilsen
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 21:26

Carsten <xnews1@luna.kyed.com> wrote in

> [...]
> (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
>

> Jeg vil gerne have den op på 1GB eller 1.5GB Ram , dvs. have 2x 256MB

Jeg har lige opgraderet min Medion Titanium MD8083, som jeg købte i
april. Det ser ud til, at de ikke har ændret på RAM-konfigurationen, så
du kan sandsynligvis bruge de samme moduler som mig. Se min tidligere
tråd i denne gruppe: news:Xns95B4777D59AA8contactatdworddk@62.243.74.162

Jeg købte de 2x256MB fra Kingston, og de fungerer fint. Husk at sætte
dem parvist, så du aktiverer dual channel, men det giver sig selv, hvis
du bare sætter dem i de ledige slots.

> Det er min første DDR-II maskine så jeg aner ikke havde jeg skal købe
> , det behøver ikke at være Overclock ram , man jeg vil heller ikke
> sløve den ned.

Jeg havde præcis de samme overvejelser...

> Har i nogle hints til noget OK ram til en fair pris
> (evt. link til edbpriser) , er feks Kingston OK ??
> Jeg kan ikke finde Samsung 256MB CL3 som er magen til der ...

Her er de to links fra den anden tråd:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96954 og
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798.

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Carsten

Dato : 08-12-04 22:17

> [...]
>du bare sætter dem i de ledige slots.

>Jeg havde præcis de samme overvejelser...

Hej Christian

Tak for infoen ...

Jeg nappede lige 2 x 512

Hilsen