Asus P2B
Fra : Potman

Dato : 19-05-01 01:01

Er der nogle, der ved, om det er muligt at sænke spændingen, således
det er muligt, at montere en PIII?
På forhånd tak

Fra : ZiCoN

Dato : 19-05-01 05:40

P2B kortet klarer automatisk strømmen... MEN.. den maksimale cpu du kan
bruge er en 750 Mhz på en 100 Mhz bus...

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 19-05-01 06:09

"ZiCoN" <zicon@vip.cybercity.dk> wrote in message

> P2B kortet klarer automatisk strømmen... MEN.. den maksimale cpu du kan
> bruge er en 750 Mhz på en 100 Mhz bus...

Spændingen ikke strømmen.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : ZiCoN

Dato : 19-05-01 07:18

Ja ja... ok jeg formulerede mig lidt forkert.. men det er det jeg mener...
en af mine kammerater kører en 750 P3 Coppermine på kortet... det kører fint
fint... men du kan ikke komme højere op. Asus i tyskland skriver på deres
hjemmeside at den kan køre op til 1 Ghz... men min lillebror købte en 850
Mhz... og den kunne ikke køre... vi har også testet det med en 800... samme
problem... det eneste du skal gøre er at sætte bussen til 100 Mhz...
multiplieren er låst i (næsten) alle P3'ere.. dvs. at du behøver ikke at
spekulere på det... sæt den til det højeste du kan, måske et lille kig på
www.asus.com inden.... Men alt i alt kører det pisse godt.

Fra : AL

Dato : 19-05-01 09:19

In article <9e537c$17c5$1@news.cybercity.dk>, zicon@vip.cybercity.dk
says...

> [...]
> spekulere på det... sæt den til det højeste du kan, måske et lille kig på

Jeg kører PIII600@800 kører fint.- 133MHz bus
P2B kan nemt klare PIII850 (eller mere tror jeg) så længe det er FCPGA
modellen + konverter.

AL

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 19-05-01 15:10

Det kommer an på, hvilken rev. af kortet du har. Den gamle (kan ikke huske
nummer) kan ikke køre højere end 112 på bussen...

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : AL

Dato : 20-05-01 02:03

In article <l8vN6.698$W4.78074@news101.telia.com>, g@g-web.dk says...
> Det kommer an på, hvilken rev. af kortet du har. Den gamle (kan ikke huske
> nummer) kan ikke køre højere end 112 på bussen...
Jeg tror jeg har den ældste der findes Rev.1.02
Kører 133Mhz uden prob.

AL

Fra : Peter Pan

Dato : 19-05-01 11:59

> [...]
samme
> problem... det eneste du skal gøre er at sætte bussen til 100 Mhz...

Måske skulle I tage og opgradere biosen til den nyeste, så er der ingen
problemmer med P3-850 og højere...

Mvh
Anders

Fra : ZiCoN

Dato : 19-05-01 13:14

Hvis du ikke har problemer med det... tjaa.. så er du sgu go... Vi har ikke
kunne få den til at acceptere den

Fra : Potman

Dato : 20-05-01 06:15

Nu skal I have tak for oplysningen.
Mit P2B kan køre med 8x multiple og op til 150 MHz ifølge manualen,
jeg køre nu med en celeron 300A på 4,5x og 105 MHz uden problemer og
det er mit skærmkort og den låste multipler, der sætter en stopper for
at gå højer op.
Nu vil jeg ud at have mig en ny CPU.
Tak

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-05-01 10:02

"Potman" <sutmin@ha.ha> skrev i en meddelelse news:k8kegt0c911gum17cudp4e3a4c94h5qbqk@4ax.com...
> Nu skal I have tak for oplysningen.
> Mit P2B kan køre med 8x multiple og op til 150 MHz ifølge manualen,
Så har du nok en af de nyeste versioner af bundkortet. Ifølge asus skal man have v. 1.12 for at
kunne benytte p3 og celeron 2. Det skyldes at de tidligere versioner ikke understøtter lavere vcore
end 1.8 V. Jeg kører dog selv med en cel2 566@850 ved 1.8 V på en asus converter. Version 1.12 kan
vist gå helt ned til 1.5 V vcore.

/Jakob