Jul er andet end den kristne jul - en li~
Fra : J?rgen Lund

Dato : 07-12-04 10:47

Emnelisten med andre sider af julen er pudset op, nyt er tilføjet og
linksamlingen er lagt på forsiden af sitet Tidsskriftcentret.dk -
Progressivt Online Bibliotek.
Der er samlet links til en blanding af alternative traditioner,
anti-jul-aktiviteter, satire over de almindelige juletraditioner og fx
historien julen i skyttegravene under Første Verdenskrigs første jul,
da tyske og engelske soldater alt for kort tid stoppede de meningsløse
slagterier.
Linksamlingen "Jul - andre sider af julen" ligger på
www.tidsskriftcentret.dk
eller gå direkte til nogle nyindlagte anti-jul-sites:
http://www.tidsskriftcentret.dk/index.php?id=311#engl

Fra : Adel

Dato : 07-12-04 23:43

On 7 Dec 2004 01:46:46 -0800, J?rgen Lund <brev@tidsskriftcentret.dk>
wrote:

> [...]
> Linksamlingen "Jul - andre sider af julen" ligger på
> www.tidsskriftcentret.dk
> eller gå direkte til nogle nyindlagte anti-jul-sites:

Jul er slet ikke kristen. Det er en hedensk fest, hvor man fejrer, at
solen kommer tilbage igen.

Der er ikke noget i biblen, der understøtter, at man fejrer jul. Eller er
der?

Med venlig hilsen
Adel

--
http://www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen! Søg og du skal
finde!

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-04 00:12

I newssintersi713jl7@familiecomputer skrev
Adel følgende:

> Der er ikke noget i biblen, der understøtter, at man fejrer jul.
> Eller er der?

Nej. Det kristne element i julen er noget der først er kommet til
nogle hundrede år (eller mere) efter Jesu tid.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Ole

Dato : 08-12-04 00:19

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
>I newssintersi713jl7@familiecomputer skrev
> Adel følgende:

> Nej. Det kristne element i julen er noget der først er kommet til nogle
> hundrede år (eller mere) efter Jesu tid.

Ham der blev stenet i apg hvad var det nu han hed? jeg mener at have hørt at
de første kristne mindedes hans død nogle dage efter vores juleaften, og på
et tidspunkt blev det lavet om det at man fejrede Jesu fødsel, måske er det
forkert, måske ikke, men det er bare det jeg kan huske at have hørt

Ole

Fra : Ole

Dato : 08-12-04 00:37

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> skrev i en meddelelse

> [...]
> og på et tidspunkt blev det lavet om det at man fejrede Jesu fødsel, måske
> er det forkert, måske ikke, men det er bare det jeg kan huske at have

Stefanus

Ole