Fuglefodringsproblem?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-12-04 02:17

Vi har tidligere haft rotter i ejendommen - i forhuset. Jeg bor i sidehuset,
på 1. sal.
Nu er der jo det, at jeg gerne vil fodre fuglene, men ikke er så vild med at
tiltrække rotterne og alle deres venner og slægtninge. Er der nogen smarte
metoder, så jeg kan hænge et juleneg/mejsekugler eller lignende op, uden at
jeg får ejerforeningen på nakken, fordi jeg lokker rotter til? Jeg har et
havebord og et par stole stående på altanen - kan jeg stille noget
fuglemadsdims på bordet, som står et stykke fra altankanten, eller er det at
invitere problemerne?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Hans B.

Dato : 07-12-04 09:05

Hej Dikte.

Da jeg boede i Kbh på 3. sal, købte jeg nogle plastrør med sugekopper og en
siddepind i Ornitologisk forening. Jeg satte så bare fodringsanlægget på
vinduet og på 3. (f.s.v. også 1. sal) vil det være umuligt for en rotte at
kravle op ad ruden. Problemet med denne løsning er at fuglene jo klatter og
måske sviner på vinduerne nedenunder, men solebænken tog det meste og
virkede lidt som en "rampe" så frø og klatter rød væk fra facaden.

mvh

Hans

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-12-04 13:06

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Dikte.
>
> Da jeg boede i Kbh på 3. sal, købte jeg nogle plastrør med sugekopper og
> en
> siddepind i Ornitologisk forening.

Jeg var inde og kigge på deres side - her er lige et link, hvis andre er
interesseret:
http://makeashorterlink.com/?V252356F9
De er da godtnok smarte, de sugekopting. Jeg bor lige i nærheden af
Naturbutikken, så der kigger jeg da lige ned i morgen, så det også kan blive
jul for fuglene
Tak for tippet.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-12-04 18:52

> Jeg var inde og kigge på deres side - her er lige et link, hvis andre er
> interesseret:
> http://makeashorterlink.com/?V252356F9

Nu kom jeg ned og fik købt en - dvs jeg endte med at købe en til min moar
til jul også. Hun bor på plejehjem og ønsker sig ikke rigtig noget - men
fugle og blomster er stadig interessante... og så har hun sådan en fransk
dør, fuglefodringstingen kan sidde på.
Min egen er kommet op på altandøren, så nu venter jeg bare på besøg af
diverse fugle. Endnu en gang, tak for tippet, det var lige sådan en ide jeg
manglede

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-12-04 21:31

Benedikte Brisson wrote:

> Min egen er kommet op på altandøren, så nu venter jeg bare på besøg af
> diverse fugle.

Fuglefodring kan give mange glæder. Der, hvor vi boede indtil for et år
siden, så vi aldrig andet end skader og duer. Pi...irriterende.

Her - på Vestfyn - ser vi musvit, blåmejse, sortmejse, topmejse, spætmejse,
halemejse, rødhals, grønirisk, hvid vipstjert, skovspurv, solsort og
bogfinke.

Desuden får vi tit besøg af egern og fasaner. Et par gange har vi set
spurvehøg og stor flagspætte. I sommers havde vi flere stære.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 09-12-04 21:44

On Thu, 9 Dec 2004 21:30:58 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> [...]
>
>Desuden får vi tit besøg af egern og fasaner. Et par gange har vi set
>spurvehøg og stor flagspætte. I sommers havde vi flere stære.

Det var en flot "samling". Hvad fodrer du med?

Venlig decemberhilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-12-04 21:46

Dorte R.M. Hansen wrote:

> Det var en flot "samling". Hvad fodrer du med?

Mejsekugler, vildfugleblanding og brødkrummer. I ny og næ et overgemt æble.

> Venlig decemberhilsen

Selv glædelig forjul

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk