Nyt Træhus
Fra : BearNice

Dato : 07-12-04 00:54

Hej NG

Nogle der har prøvet at købe nyt træhus fra f.eks. Norge, Sverige
eller de baltiske lande?

Vil gerne høre andres erfaring vedr. dette.

Mvh. Bjørnar

Fra : kvaerulant

Dato : 07-12-04 01:08

BearNice wrote:

>Hej NG
>
>Nogle der har prøvet at købe nyt træhus fra f.eks. Norge, Sverige
>eller de baltiske lande?
>
>Vil gerne høre andres erfaring vedr. dette.
>
>Mvh. Bjørnar

Det danske klima er ikke til træhuse. Derforuden skal vægene være meget
tykke
eller særlig isolerede så at huset ikke rådner.

Fra : Peter Mejer

Dato : 07-12-04 10:08

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det danske klima er ikke til træhuse. Derforuden skal vægene være meget
> tykke
> eller særlig isolerede så at huset ikke rådner.

Øhhhh - Ikke forstået. Uddybning ønskes

Peter

Fra : anders majland

Dato : 07-12-04 12:05

"kvaerulant" wrote :
> Det danske klima er ikke til træhuse.

Meget velvalgt alias Der er nu blevet bygget træhuse uden de store
problemer i mange år her i landet ... Så jeg ville ikke affærdige det så
bastant

/A

Fra : Peter Sindrup

Dato : 07-12-04 22:23

> Meget velvalgt alias

Lige mine ord.

P-)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-12-04 16:46

kvaerulant wrote:
> [...]

Nej fået bygget af dansk levandør, kan det betale sig økonomisk, er det
argumentet for at vælge et "ikke-dansk" hus? Ihvertfald skal du være
obs. på evt. forskelle i byggeforskrifter!

> Det danske klima er ikke til træhuse. Derforuden skal vægene være meget
> tykke
> eller særlig isolerede så at huset ikke rådner.

Dokumentation, Dokumentation, Dokumentation, Dokumentation,
Dokumentation, Dokumentation, Dokumentation, Dokumentation,
Dokumentation, Dokumentation, Dokumentation!

Især det sidste statement er direkte forkert, det er lige før man ligeså
bastant kan udbasunere det modsatte: At hvis væggene er for tygge og
velisolerede så vil husene rådne.

Mvh

Jesper.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-12-04 16:46

Fra : BearNice

Dato : 07-12-04 23:45

Tak for responce.

Grunden til at jeg tænker Norge, Sverige eller et baltisk land, er
bl.a. et fantastisk stort udvalg i Norge og Sverige. Hvis jeg
derudover finder det rigtige hus som er fabrikslavet som "byggesæt",
så vil det sandsynligvis være argumenter i pris, kvalitet og byggetid.

Er nok også lidt betænkt ift. den vedvarende kritik som den danske
byggebranche får, samt diverse indslag i forbrugerprogrammer i
fjernsynet.

Er nok alligevel en god ide at tjecke dit råd vedr. byggeforskrifter,
da der (næsten) selvfølgelig vil være forskel.
Spørgsmålet er så; om forskellen er så stor at det skaber for store
problemer?

Mvh. Bjørnar

Fra : BearNice

Dato : 07-12-04 23:24

Hi-Hi

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-12-04 14:48

kvaerulant wrote:

> Det danske klima er ikke til træhuse.
>
> Derforuden skal vægene være meget tykke
> eller særlig isolerede så at huset ikke rådner.

Hmm, vores svenske træhus i Småland (på højde med Hobro) har stået
siden 1956. Det har selvfølgelig fået en gang rödfärg ind i mellem
og der er da blevet skiftet et par brædder men det er ikke just
rådnet op.

Så den må du godt nok længere ud på landet med.

Ebbe

Fra : Peter Sindrup

Dato : 07-12-04 22:30

> Nogle der har prøvet at købe nyt træhus fra f.eks. Norge, Sverige
> eller de baltiske lande?
>
> Vil gerne høre andres erfaring vedr. dette.

Kik evt. på www.amerlog.dk - de har ofte åbent hus arangementer, og man kan
altid få lavet en special-aftale om at se "ældre" huse. Super flotte huse,
og i en håndværksmæssig udførsel, som er helt i særklasse.

P-)

Fra : Lars Evensen

Dato : 08-12-04 19:16

> [...]
> altid få lavet en special-aftale om at se "ældre" huse. Super flotte huse,
> og i en håndværksmæssig udførsel, som er helt i særklasse.

Hmmm - er det noget du ved noget om, jeg er nemlig ejer at et
Amerlink/Amerlog hus - herefter omdøbt til Amerfusk/Amersjusk!!!

Lars

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-12-04 11:29

> Hmmm - er det noget du ved noget om, jeg er nemlig ejer at et
> Amerlink/Amerlog hus - herefter omdøbt til Amerfusk/Amersjusk!!!

Så kan han lære det
Jeg tror nu heller ikke det er et bjælkehus vores ven ønsker, siden han
kigger i Norge og Sverige.

N.B. Jeg havde også en kollega der havde samme holdning til Amerlink som
dig efter at have fået bygget. Mht. ham vil jeg dog sige at man også
shal være obs. på at dansk byggeri ikke nødvendigvis længere lever op
til de forventniger man som bygherre har. Ens forventninger bør skrues
lidt ned når man skal have bygget nyt, der vil altid være nogle
"småting" man må må lære at leve med, eller betale mange flere penge for
byggeriet.

Mvh

Jesper.

Fra : Gunnar

Dato : 20-12-04 17:30

> Nogle der har prøvet at købe nyt træhus fra f.eks. Norge, Sverige
> eller de baltiske lande?
>
> Vil gerne høre andres erfaring vedr. dette.
Da din adresse ikke virker kan jeg fortælle at jeg kender en der har bygget
et sidste år
men jeg kan ikke sætte hans mailadresse på her
Gunnar

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 20:40

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message

> Da din adresse ikke virker kan jeg fortælle at jeg kender en der har
> bygget et sidste år
> men jeg kan ikke sætte hans mailadresse på her
> Gunnar
Lad os få erfaringerne her, så vi alle kan se med. Er også interesseret i
erfaringer på området

Fra : Gunnar

Dato : 20-12-04 20:52

> Lad os få erfaringerne her, så vi alle kan se med. Er også interesseret i
> erfaringer på området

Ja det er meget godt vil du måske have din e mail adresse lagt ud af en
anden.
Han læser ikke nyhedsgrupper. Men jeg vil kontakte ham.
Gunnar

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 23:00

> Ja det er meget godt vil du måske have din e mail adresse lagt ud af en
> anden.
> Han læser ikke nyhedsgrupper. Men jeg vil kontakte ham.
> Gunnar

Forstår dig fuldt ud, fint at du ikke poster andres email her !

Fra : Gunnar

Dato : 21-12-04 15:54

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Forstår dig fuldt ud, fint at du ikke poster andres email her !

Hej
Jeg har ikke fået svar fra ham endnu, men det kommer nok.
Men jeg synes at vi kommer så langt ned på siden at jeg foreslår
at starte en ny tråd når det bliver aktuelt. Under navnet erfaring med
træhuse, så kan I se den der når jeg
høre noget.
Gunnar