Ixo akku skruemaskine fra Bosch
Fra : Anders Mørk

Dato : 06-12-04 22:43

Jeg har set at http://www.nettorvet.dk har tilbud på en Bosch Ixo med Li-ion
batteri. Er det Mercedes'en indenfor akku-skruemaskiner?

../Anders

Fra : Robert Andersen

Dato : 06-12-04 23:50

tilbud på en Bosch Ixo med Li-ion
> batteri. Er det Mercedes'en indenfor akku-skruemaskiner?

Det er en meget sød lille putte nuttet skruemaskine, som dog ikke
besidder de store kræfter, hvis man sammenligner med de "rigtige"
skruemaskiner.
Har selv een, som er en god handy mellemting mellem den manuelle
skruetrækker og den store klodsede skruemaskine.

Hvis behovet er at skrue små skruer hist og pist, er den fin nok, men
hvis du vil bygge skur f.eks. så glem den

/Robert

Fra : Peter C:\\>

Dato : 07-12-04 00:07

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set at http://www.nettorvet.dk har tilbud på en Bosch Ixo med
> Li-ion batteri. Er det Mercedes'en indenfor akku-skruemaskiner?

Njaee...nok nærmere en Smart (du ved...den der lille 2-personers ting)

Lækker og fint forarbejdet.....men simpelthen for lille til langt fleste
formål

MVH Peter C:\

Fra : Karl

Dato : 07-12-04 14:12

Ja, jeg har sådan een i værkstedet. Den er ganske udmærket
som supplement til den større og helt store boremaskine,
men den bør ikke være den første og eneste i værkstedet.

--
Hilsen Karl

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-12-04 08:38

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> wrote in message
> Jeg har set at http://www.nettorvet.dk har tilbud på en Bosch Ixo med
Li-ion
> batteri. Er det Mercedes'en indenfor akku-skruemaskiner?

Nej, det er enten Makita, Milwaukee eller DeWalt

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Anders Mørk

Dato : 07-12-04 09:35

> Nej, det er enten Makita, Milwaukee eller DeWalt

Hvad så med sådan en:
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=202&pf%5Fid=6062264

Er det noget der dur? Man skal jo nok købe bor og bits separat, men hvis det
er noget der dur, så er det jo nok det der skal til.

../Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-12-04 10:02

> [...]
det
> er noget der dur, så er det jo nok det der skal til.

Ja, det er tilmed billigere end Harald Nyborg.
Bor og bits skal altid være af ordentlig kvalitet, jeg har nogle Bosch og
nogle Würth, begge har nu holdt til meget brug i flere år, mens man
lynhurtigt ødelægger de billige.
Wera er også et godt mærke.

Fra : Peter C:\\

Dato : 07-12-04 11:45

> [...]
det
> er noget der dur, så er det jo nok det der skal til.

Ja nu begynder det at ligne noget

DeWalt 907K er en stærk lille satan, og den er tilmed ikke særlig tung (det
er lækkert hvis man skal skrue 1000 gipsskruer)
Den bliver du ikke ked af !

MVH Peter C:\

Fra : Steen Christensen

Dato : 08-12-04 13:39

Den Tue, 07 Dec 2004 09:34:45 +0100. skrev Anders Mørk:

> Hvad så med sådan en:
> http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=202&pf%5Fid=6062264

Whow. Den har 12 volt selvspændende borepatron. Gad vide hvordan det
virker

/SC

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 14:43

On Mon, 06 Dec 2004 22:43:08 +0100, Anders Mørk wrote:

> Jeg har set at http://www.nettorvet.dk har tilbud på en Bosch Ixo med
> Li-ion batteri. Er det Mercedes'en indenfor akku-skruemaskiner?

Ja.. den har kun en fejl til at jeg ikke vil eje en... den kan ikke rettes
ud i lige position.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jens

Dato : 12-12-04 16:41

Min Ixo jeg købte for godt et halvt år siden, er et af de bedste værktøjskøb
jeg har gjort!!!

Den er simpelthen så behagelig, lille og nem. Kører enorm lang tid på en
opladning.

Og det er en _skrue_maskine. Den har ikke kræfte som en akku-boremaskine.
Det skal man blot vide. Men jeg har vel fat i Ixo'en 10 gange for hver gang
jeg har fat i min GSR 14,4.

Ixo'en fylder jo også blot en 1/4 del.

Med det segment en Ixo er, ser jeg kun eet alternativ. En Bosch PSR 1440
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=6F02D57D166247D72AC8E328E2FA51C7?division=hw&language=da-DK&ccat_id=9607&prod_id=7248
Den er stadig lille, dog noget større end Ixo'en. Og så noget mere kraftig.
Den kan ikke bore (alverden), men kan bore mere hårdere skruer. Dog lidt
større end Ixo'en.

Ville stadig selv vælge Ixo'en... jeg tør godt love dig du ikke vil fortryde
at købe en Ixo.

Vær iøvrigt opmærksom på, at der lige er kommet en ny version af Ixo'en. Du
kan kende den nye version på den har "lys". En lille diode der lyser det
felt man borer i op. Du skal ikke give over kr. 299,- Den er af og til på
tilbud helt ned til 269,-

Mvh
Jens