Kælderrum - Istandsættelse af..
Fra : Dennis

Dato : 06-12-04 10:26

Daws...
Istandsættelse af kælder..
Kælderen lugter af kælder, men ikke udpræget.. Og der er ikke noget synlig
fugt..

Hvordan gør man bedst et rum pænt.. Så det holder?
Ydervæggene skal vel pudses, males osv, men hvad bruger man til dette, så
det ikke evt senere får fugtmærker, eller skaller af?

Mvh Dennis

Fra : Stefan

Dato : 06-12-04 21:06

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ydervæggene skal vel pudses, males osv, men hvad bruger man til dette, så
> det ikke evt senere får fugtmærker, eller skaller af?

Hej Dennis
Vi løste problemet med "kælderlugten" på en ganske simpel måde.
Vaskerummet fik en udluftningslem sat op i vægen, mens det øvrige rum fik
sat udluftningsriste på vinduerne. Det koster uden tvivl lidt i varme, men
til gengæld er lugten af kælder helt væk.
Dette har desuden haft den positive effekt, at den lille smule fugt som sag
i hjørnerne på væggen helt forsvandt.

Stefan

Fra : Michael Herløv

Dato : 07-12-04 00:01

"Stefan" <slc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> skrev i en meddelelse

Du bør først starte med at "teste" hvor fugten kommer fra.
Tape et stykke plast på væggen og lad det hænge i ca. 2 uger.

Er der fugt mellem plasten og væggen kommer fugten udefra. Her kan man
etablere omfangsdræn, asfaltere væggene
og isolere med terrænbats. Omfangsdræn kan gøres for få penge, hvis man vil
kan man lave meget af arbejdet selv.
Det kan anbefales at tage en autoriseret kloakmester med på råd inden man
går i gang.

Er indersiden våd skyldes det for høj luftfugtighed og kolde vægge,
løsningen på dette problem er ventilation/udluftning og allerhelst
også isolering af væggene.

Med venlig hilsen

Michael Herløv
Danske Besigtigelseskonsulenter ApS
www.dbk-aps.dk
70 22 28 82

Fra : Dennis

Dato : 09-12-04 08:30

> [...]
>
> Er indersiden våd skyldes det for høj luftfugtighed og kolde vægge,
> løsningen på dette problem er ventilation/udluftning og allerhelst

Jeg siger så mange tak...
Jeg vil have dette in mente når jeg skal igang ;)

Mvh Dennis

Fra : Dennis

Dato : 09-12-04 08:31

> [...]
> Dette har desuden haft den positive effekt, at den lille smule fugt som
> sag i hjørnerne på væggen helt forsvandt.¨

Tja.. Meget enkelt..
Jeg har kraftigt overvejet at opsætte sådan en solvarme blæser
(http://www.aidt.dk/dansk/default.html) tingest..
De kan vel også gøre tricket, og måske endda med varme gevinst.. Men okay..
De er heller ikke gratis

Tak for dit råd
Mvh Dennis