Arvæv er blevet sort????
Fra : Hans B.

Dato : 06-12-04 12:13

Hej NG

For godt en måned siden fik Victor et sår på forhuden. Det kunne ligne et
bid, omtrent som et meeeeegeeet lille slangbid med tro små huller. Jeg tror
nu mere på at han har revet sig, da han lettede ben i en rosenbusk. Jeg
rensede det med klorhexidin og smurte det med flucidinsalve til det helede
op. Nu er arvævet blevet en sort plet. Der er hår i den, den er ikke hovnet,
ikke øm, intet unormalt, bortset fra den er sort. Er det normalt?

mvh

Hans

Fra : ST

Dato : 06-12-04 20:10

Alment er farven sort et dårligt tegn - tyder på nekrose, d.v.s. dødt væv.
Det hæver ikke, gør heller ikke ondt. I nogle situationer kaldes dette også
koldbrand. Dette sker oftest hvis der er utilstrækkelig blodforsyning til
stedet, sker ofte ved trykmærker hos personer som ikke bevæger sig, og
derved trykker på det samme sted hele tiden - men jeg synes ikke lige at det
passer på din hunds symptomer, så kan der være tale om en lille
blodansamling - et blåt mærke?
mvh Susanne