Samba fejl ??
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 05-12-04 22:28

På en Debian woody 2.4.26-1-686 med Samba 2.2.3a-14.1 opstår flg.
mærkelige fænomen:

For at teste serveren, kopierede jeg med win stifinder ca 200
billedfiler a' ca. 700 - 900Kb fra fysisk forskellige Winpc'er over på
serveren.
Filerne kopires, men med Win2000 og XP får jeg fejl. En gl. Win95
kopierer tilsyneladende ok.
Det der sker er at der dannes yderligere to filer for hver fil, men ikke
konsekvent for alle filer. For 209 filer får jeg ca. 370 filer på
serveren. Nedenstående filnavne er læst direkte fra konsol på serveren:

DSCN0022.JPG
Size 889.9 KB
DSCN0022.JPG:Q30lsldxJoudresxAaaqpcawXc:$DATA
Size 8.1KB
DSCN0022.JPG:{4c8cc155-6c1e-11d1-8e41-00c04fb9386d}:$DATA Size 0

Den øverste er den oprindelige fil, og tilsyneladende ok. De to næste
dannet og ulæselige som billedfiler.
Filnavnene vises på winpc'er kun som gl. dos længde 8.3 med tildelt
tilde osv. i de lange navne ovenfor.
Serveren kan iøvrigt udmærket gemme filer med lange navne.

Er der andre, som har set noget tilsvarende ?

Mvh
Lars P. Magnussen

---

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 07-12-04 00:48

"Lars P. Magnussen" <lpm@nix-spam-magnatek.dk.nejtak> writes:

> På en Debian woody 2.4.26-1-686 med Samba 2.2.3a-14.1 opstår flg.
> mærkelige fænomen:

Du bliver nødt til at opgradere din samba. Linket ovenfor eller
backports.org kan sikkert hjælpe dig. Ellers kan du selvfølgelig også
opgradere til sarge, men bemærk at der ikke er sikkerhedsopdateringer
endnu.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 07-12-04 19:40

> [...]
> backports.org kan sikkert hjælpe dig. Ellers kan du selvfølgelig også
> opgradere til sarge, men bemærk at der ikke er sikkerhedsopdateringer

Tak, jeg havde ikke selv fundet den henvisning.
Hvad er så løsningen, hvis man stadigvæk vil køre med stable versionen?

Jeg har helt ærligt lidt svært ved at gennemskue hvad der sker ved at
opdatere til en version fra backports, eller fx. denne her, som jeg
fandt
http://people.debian.org/~peloy/samba/

Da jeg ikke kører LDAB er det jo fristende at sætte den viste
pakkehenvisning ind i sources listen
deb http://people.debian.org/~peloy/samba stable main

Men hvordan så med sikkerhedsopdateringerne og andre opdateringer i
stable. Kan der opstå konflikter?

Mvh
Lars P. Magnussen

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 19:52

On Tue, 07 Dec 2004 19:40:26 +0100, Lars P. Magnussen wrote:

> Tak, jeg havde ikke selv fundet den henvisning. Hvad er så løsningen,
> hvis man stadigvæk vil køre med stable versionen?

Umiddelbart er der ingen løsning.

Men stable er IMHO en tand for gammel.. jeg kører testing, dvs
ikke-stable og den er 100% stabil - skulle stable så være endnu mere
stabil? A' har svært ve' at se'et

> Men hvordan så med sikkerhedsopdateringerne og andre opdateringer i
> stable. Kan der opstå konflikter?

Opgrader hele systemet til 3.1 Sarge så er du kørende. Lad være med at
tænke så meget på at den ikke hedder stable - den er klippestabil!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 07-12-04 20:31

> Opgrader hele systemet til 3.1 Sarge så er du kørende. Lad være med at
> tænke så meget på at den ikke hedder stable - den er klippestabil!

Også til daglig anvendelse i et mindre firma, hvor serveren bare skal
virke ?
Og hvordan afgør man om der skal køres update elller ej.
Generelt skal man vel ikke pille ved noget, som virker med mindre der
konstateres sikkerhedshuller, og hvordan sikrer man sig mod det i
testing?

Mvh
Lars P. Magnussen

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-04 20:29

On Tue, 07 Dec 2004 20:31:10 +0100, Lars P. Magnussen wrote:

> Også til daglig anvendelse i et mindre firma, hvor serveren bare skal
> virke ?

Det vil jeg næsten sætte min hjelmhue på højkant og sige ja til!

> Og hvordan afgør man om der skal køres update elller ej.

Hvad mener du? Jeg kører en apt-get smøre hver midnat på min server.

> Generelt skal
> man vel ikke pille ved noget, som virker

If it aint broken dont fix it.

> med mindre der konstateres
> sikkerhedshuller, og hvordan sikrer man sig mod det i testing?

Der kommer meget ofte rettelser og upgrades til testing.

Jeg har næsten noget nyt hver dag ofte at opgradere på min Sarge-server.