design egne fejlmedelelser
Fra : Thorbjørn Asmussen

Dato : 05-12-04 18:23

Hej

Jeg sidder og er ved at lave en større hjemmeside, hvor brugerne har adgang
til et forum og andre ting, hvor de kan indtaste ting i browseren. Jeg har
prøvet at designe siderne, så der tages højde for indtastninger med fejl.
Men den almene bruger er normalt dygtig til at få en fejl der hvor
programmøren mindst forventer der (det er min egen erfaring) Er der en måde
hvorpå man kan designe sin egen fejlmeddelelse, a la den som kommer hvis der
er fejl i syntax olign., hvor brugeren kan se en mailadresse hvor han/hun
kan melde om fejlen?

MVH Thorbjørn Asmussen

Fra : *XxX*

Dato : 05-12-04 20:15

"Thorbjørn Asmussen" <thorbjoern@itasca.dk> wrote in message
> [...]
der
> er fejl i syntax olign., hvor brugeren kan se en mailadresse hvor han/hun

Bruger selv den her metode til at gemme alle fejlene i en DB, men man kan
også lave den så fejlmeddelelsen bliver sendt til din mail.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-12-04 20:16

Thorbjørn Asmussen skrev:

> Er der en måde hvorpå man kan designe sin egen fejlmeddelelse,
> a la den som kommer hvis der er fejl i syntax olign.,

Ja da.

Helt basalt kan man slå den automatiske fejlhåndtering fra med
kommandoen:

   On Error Resume Next

Dernæst skal man tjekke for et fejlnummer større end nul (nul er
"koden" for ingen fejl):

   If Err.Number > 0 Then
       ' Der er sket en fejl
   End If

Der er masser af guides på nettet til at lave error handling eller
error trapping i asp (prøv at google på de termer). Jeg plejer selv
at henvise til denne:
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/060399-1.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen