Stofanet-hastighed
Fra : DarkJedi

Dato : 18-05-01 21:51

Jeg fatter ikke lige det her mærkelige problem, som jeg lider af lige nu:

Jeg bruger Linux Mandrake 8, og min download-hastighed i Stofanet er max.
3.5 kb/s (ofte mindre) i linux, hvor den i windows ligger mellem 100 og 250
kb/s i windows .. men mest mærkeligt er, at det kun er download, da jeg har
fuld upload hastighed...

Hvad sker der lige? Hvad kan jeg have sat forkert op? Er der nogle services,
der kan være skyld i det? ... det er ret frustrerende

På forhånd tak!

--
DarkJedi / darkjedi@cyberimage.dk

\\ -- Let's work together to get Hash-Functions legal
\\ for medical purposes only!

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 20-05-01 01:00

DarkJedi wrote:
> [...]
> kb/s i windows .. men mest mærkeligt er, at det kun er download, da jeg har

Lyder som et duplex-problem, proev at tvinge netkortet til fuld eller halv
duplex og se om noget af det hjaelper.
Dette kan goeres ved at aendre paa de options man bruger naar man loader
modulet til netkortet.

fx. full_duplex=1 eller noget.
hint, /usr/src/linux/Documentation/net eller noget i den dur :)

--
Hans Joergensen - http://ph33r.dk
"Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO (or Linux) is

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 20-05-01 19:12

Ja dav.

Hvordan har du overhoved fået det til at virke???
Bruger du slic, eller det script der er på Stofas hjemmeside ???

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : DarkJedi

Dato : 20-05-01 21:48

> Hvordan har du overhoved fået det til at virke???
> Bruger du slic, eller det script der er på Stofas hjemmeside ???

Fik et script af en person her på nyhedsgruppen tidligere, og omformede det
lidt..virker meget godt ... (men problemerne optræder også hvis jeg bare gør
det hele selv, telnetter ind og signer on osv.)