sirene lyd på abit
Fra : Tazman

Dato : 05-12-04 15:36

Hejsa

Jeg har et underligt problem:

Når jeg prøver at lave en ny install af win xp slukker maskinen
pludselig og laver en høj sirene lyd.

Maskinen kører fint normalt. (når jeg booter på den eksisterende winxp
instal)

bundkortet er et abit nf7-s2

Hvad kan det være? kan ikke finde noget på abit´s url ej heller i
manualen

tazman

Fra : Martin

Dato : 05-12-04 18:28

"Tazman" <Karlsen@grej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> instal)
>
> bundkortet er et abit nf7-s2
>
> Hvad kan det være? kan ikke finde noget på abit´s url ej heller i

Er antivirus warning aktiveret, vil den hyle når installationen laver et nyt
bootspor på din harddisk.
(Hold del -tasten nede når du tænder, gå ind i første menu og deaktiver
funktionen).

Det kan også ske, hvis den bliver for varm, men så har din nuværende
installation vist kørt idle altid.

Hilsen
Martin

Fra : Tazman

Dato : 06-12-04 22:58

> [...]
>bootspor på din harddisk.
>(Hold del -tasten nede når du tænder, gå ind i første menu og deaktiver

jeg kan ikke finde noget med virus i bios. har heller aldrig været et
problem før. har reinstalleret 1000 gange før, og har aldrig oplevet
det.

>Det kan også ske, hvis den bliver for varm, men så har din nuværende
>installation vist kørt idle altid.

temp er ikke noget problem. kan ikke tvinge min amd op over 52 grader.
den kører for det meste i mellem 36 og 44.

hvad kan det være?

Fra : Martin

Dato : 07-12-04 07:43

> [...]
>
> temp er ikke noget problem. kan ikke tvinge min amd op over 52 grader.
> den kører for det meste i mellem 36 og 44.

Find dit bundkorts manual og kig efter postkoder. Læg mærke til
lydsignalerne, lange, korte og ophold. Læs dig til hvad de betyder der,
eller skriv her, så er der nogle (eller jeg) der kan svare dig på hvad det
betyder.
-Skriver den noget på skærmen når lyden opstår?

Hilsen
Martin

Fra : Tazman

Dato : 07-12-04 08:07

> [...]
>betyder.
>-Skriver den noget på skærmen når lyden opstår?

Tonen er en "sirene" bestående af 2 toner.

har fundet dette:

12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of
specification voltages

her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=237353&st=20

Varme kan det ikke være, det med volt ved jeg ikke så meget om. Undre
mig bare at der ikke er problmer når jeg booter op i min eksisterende
windows installation.

Der står ikke noget på skærmen borset fra "no signal" som skærmen
skriver når der ikke er noget signal fra grafikkortet. computeren
slukker simpelthen.

Fra : Martin

Dato : 08-12-04 17:31

> [...]
>
> Der står ikke noget på skærmen borset fra "no signal" som skærmen
> skriver når der ikke er noget signal fra grafikkortet. computeren

Kan være
En strømforsyning på for få watt/dårlig samling af stømstik, dårlig
ramklods/malplaceret...mm.. Prøv at resette din BIOS til default safe
settings, kør med en enkelt ramklods i, gå stikkene efter.

Martin