[CSS] baggrund i div i div
Fra : Leonard

Dato : 05-12-04 15:26

Her: http://lam.dk/test/
giver jeg i CSS body en farve, har en div til at centrere i med en
anden farve og i den har jeg så 2 bokse der bare skal være indeni og
have samme farve som den omsluttende.

I IE og Opera på WinXP virker det som forventet, jeg kan se den hvide
boks bag de 2 grå.
I Mozilla på Linux bliver den hvide boks ikke vist?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-12-04 20:26

Leonard skrev:

> I Mozilla på Linux bliver den hvide boks ikke vist?

DOM Inspector afslører at den har højden 0. Jeg gætter på at
problemet er at boksen ikke udvides normalt når du bruger position:
relative.

Det kan løses ved at definere en højde på div'en - men det sætter
jo så andre begrænsninger i designet. Det kan muligvis også løses
ved at bruge en ekstra div, så farven ikke bliver defineret på et
objekt der har position relative.
--
Jens Gyldenkærne Clausen