MS Windows
briani 27239
Install problem Windows 2000 Pro
Fra : Lars

Dato : 05-12-04 12:05

Hej, jeg er løbet ind i et problem med installation af Windows 2000 Pro UK version på een af
mine venners PC.

Oprindelig kørte PC'en med en dk version af Win XP, formentlig formatteret med NTFS.
Idet hans kone er amerikaner, var de interesseret i en engelsk version, som jeg har, blot i Win
2000 Pro udgaven.

Jeg valgte at re-formattere disken under W2k installationen til dens version af NTFS.
Under de første forsøg fik vi "Blue Screen Of Death" (BSOD).
Herefter prøvede jeg en midlertidig FAT formattering efterfulgt af at jeg brugte en lille
utility (CLRPART.com) kørt fra en dos bootdisk, for at fjerne partitioner.

Efterfølgende gange når jeg under et nyt forsøg skulle til at formattere disken under W2K
install, kunne jeg se at disken fra foregående forsøg, stod til: "Unpartitioned or damaged",
men det sære er at hvergang (undtagen første gang med BSOD) W2K var færdig med at formattere,
stod der succesfull, hvorefter selve W2K installationen gik igang og blev enddog færdig. Når
jeg så rebootede, kom de hvide opstartsbillede med w2k opstart, men istede for den normale
login blev skærmen blot sort istedet. Hvis jeg da lod PC'en stå i denne tilstand rebootede den
ca 20 min senere.

PC'en er fra år 2000 med en AMD K6-500 MHz CPU og 2 harddiske på hhv 8 & 16 GB, hvor begge af
disse iøvrigt viser "Unpartitioned or damaged". Det er underligt idet PC'en så sent som igår
aftes kørte XP.

Så hvis nogen har nogle ideer, hører jeg gerne nærmere

--
Best regards

Lars

Fra : Ricko.

Dato : 05-12-04 12:57

"Lars" <ls@No_Email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> PC'en så sent som igår
> aftes kørte XP.
>
> Så hvis nogen har nogle ideer, hører jeg gerne nærmere

prøv at smide en win 98se startdisk i og skriv format c:
Kan hentes her
http://www.bootdisk.com/

Fra : Peter

Dato : 05-12-04 12:59

> [...]
> PC'en så sent som igår
> aftes kørte XP.
>
> Så hvis nogen har nogle ideer, hører jeg gerne nærmere

Først ville jeg nok undersøge hvilket fabrikat harddisk der er i computeren
og derefter hente hd-utility fra fabrikantens hjemmeside. Brug det til at
undersøge disken med og evt. til formatering.

Du behøver nu ikke noget speciel program for at fjerne en NTFS partition,
det klarer gode gamle F-disk ganske udmærket. Du skal dog være opmærksom på,
at standard udgaven af F-disk ikke kan handle harddiske over 64GB. På nettet
kan du finde en version, tror den hedder F-disk121, som kan handle hd'er op
til 120GB.

Peter B

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 13:57

Peter wrote:

> [...]
> hedder F-disk121, som kan handle hd'er op til 120GB.

"PC'en er fra år 2000 med en AMD K6-500 MHz CPU og 2 harddiske på hhv 8

Gider du kigge lidt på citatteknik?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 05-12-04 22:38

> Gider du kigge lidt på citatteknik?

Hej mister perfekt og selvbestaltet newsgroup politi betjent.
Hvad er der galt med min citat teknik?
Jeg har set dine sure kommentarer et par gange. Gud hvor må du kede dig. Du
er nu i mit kill filter, så evt. indlæg fra dig vil være usynlige. Idiot.

Peter B

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 01:00

Peter wrote:

> Hej mister perfekt og selvbestaltet newsgroup politi betjent.

Mage til tåbe skal man lede længe efter.

> Hvad er der galt med min citat teknik?

Mega-citater. Man kan faktisk klippe det overflødige væk.

> Jeg har set dine sure kommentarer et par gange. Gud hvor må du kede

Jeg har set ignoranter som dig mange steder... Folk der tror at de kan
gøre som det passer dem.

> dig. Du er nu i mit kill filter, så evt. indlæg fra dig vil være
> usynlige. Idiot.

Look who's taking!

FUT:netiketten

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-04 06:13

Peter skriver:

> Hvad er der galt med min citat teknik?

Du citerer hele det forgående indlæg og mister endda derved selv
overblikket.

> Jeg har set dine sure kommentarer et par gange. Gud hvor må du kede dig. Du
> er nu i mit kill filter, så evt. indlæg fra dig vil være usynlige. Idiot.

Virkeligt flot, at svine en til og så putte dem i filtret.
Hvor voksent !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter

Dato : 06-12-04 06:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Virkeligt flot, at svine en til og så putte dem i filtret.
> Hvor voksent !

Se på den positive side, du får da ikke et surt svar tilbage på
ovenstående svar

Mvh Peter (en anden Peter, der nu overvejer navneforandring........)

Fra : Peter

Dato : 06-12-04 14:28

"Peter" <peter@hisplace.ignore> skrev i en meddelelse

> Se på den positive side, du får da ikke et surt svar tilbage på
> ovenstående svar
>
> Mvh Peter (en anden Peter, der nu overvejer navneforandring........)

Selvfølgelig bliver man sur. Her på Newsgroup er der tilsyneladende to slags
mennesker. De der forsøger at hjælpe andre med problemer, og de, som ikke
aner en skid om de emner der diskuteres, og derfor mener de skal optræde som
selvbestaltede politi betjente, så snart de oplever den mindste fejl. Må
være en form for misundelse.
Jeg svarede på indlægget generelt, og da det ikke var så langt igen, valgte
jeg at lade det stå i fuld længde. Det vil jeg også gøre næste gang, hvis
jeg finde det nødvendigt.
Mine svar vil altid være affærdiget i samme tone som de opfattes.
Jesper G. Poulsen, ved tilsyneladende intet om computere. Jeg har i hvert
fald aldrig set ham svare på et spørgsmål. Det eneste han kan er at komme
med små spydige kommentarer.
Da mit svar faldt Klaus D Mikkelsen for brystet, må han jo også have følt
sig truffet. Det er måske lidt synd for ham, da han så falde i samme grøft.

Peter B

som hader de idioter, der ser sig selv som selv udnævnte små politibetjente
og er med til at ødelægge Newsgroup, fordi det næsten altid dem der udløser
støj.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 16:27

Peter wrote:

> Selvfølgelig bliver man sur. Her på Newsgroup er der tilsyneladende
> to slags mennesker. De der forsøger at hjælpe andre med problemer, og

Der findes 2 slags brugere; ignoranterne og dem der optræder som en del
af fællesskabet. Ignoranterne kommer jeg i mit killfilter. Farvel med
dig!

FUT:netiketten

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-12-04 17:43

Peter skriver:

> Selvfølgelig bliver man sur. Her på Newsgroup er der tilsyneladende to slags
> mennesker. De der forsøger at hjælpe andre med problemer, og de, som ikke
> aner en skid om de emner der diskuteres

Okay, du hjalp ikek noget, du må være en af de sure.....

> Jeg svarede på indlægget generelt, og da det ikke var så langt igen, valgte
> jeg at lade det stå i fuld længde. Det vil jeg også gøre næste gang, hvis
> jeg finde det nødvendigt.

Hvorfor var det at du ikke bare klippede det til og så svarede på
enkeltspørgsmålene ?
Du opdagede ikke i dit eget svar at diskene kun var på 8 og 16 GB, men
hujede ud af linjen om diske på over 64 GB

> Jesper G. Poulsen, ved tilsyneladende intet om computere. Jeg har i hvert
> fald aldrig set ham svare på et spørgsmål.

LOL, hvor læser du med ???

> Da mit svar faldt Klaus D Mikkelsen for brystet, må han jo også have følt
> sig truffet. Det er måske lidt synd for ham, da han så falde i samme grøft.

GAAAB, kom nu med et modspil i stedet for at svine andre og så plonke
dem

> som hader de idioter, der ser sig selv som selv udnævnte små politibetjente
> og er med til at ødelægge Newsgroup, fordi det næsten altid dem der udløser
> støj.

Aha, du er politibetjenten ?
Det er da i høj grad _dig_ der skaber støjen !
Du kunne bare lade være med at kommentere Jespers indlæg.
Men nej, du hidser dig straks op og smider om dig med ukvemsord. Lagde
du mærke til at Peter ( ham hvis indlæg du svarede på) er så pinlig
berørt over dig at han overvejer at skifte sit navn på usenet for ikke
at blive forvekslet med dig ?

Flot !

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-12-04 18:41

Peter <doc_069X@hotmail.com> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg svarede på indlægget generelt, og da det ikke var så langt igen, valgte
> jeg at lade det stå i fuld længde. Det vil jeg også gøre næste gang, hvis
> jeg finde det nødvendigt.

Hvorfor fandt du det nødvendigt at citere hele indlægget - 44 linier
inklusiv posterens signatur denne gang?

Jeg er bare nysgerrig.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.