Submit en form vha asp
Fra : Mikkel Sandø Larsen

Dato : 05-12-04 05:13

Jeg har et lille problem jeg håber at kunne få hjælp til at løse:
Jeg har en fil med en form. (form.asp)

Når denne er udfyldt sendes man videre til en anden.
(validate.asp)

Her valideres filen, og man får mulighed for at rette de felter
der ikke opfyldte kriterierne.
Når man igen submitter sendes man igen til samme fil
(validate.asp). Her valideres igen, indtil man har indtastet
"korrekt".

Men mit problem er så, at når informationerne skal smides ind i
en database, skal man over til en tredje fil (add.asp)

Det er overgangen til denne fil der volder mig problemer. Jeg
ville gerne at hvis valideringen lykkedes, så hoppede den selv
videre til add.asp. Da der skal sendes informationer fra en form,
fungerer Response.Redirect ikke.

Hvordan kan jeg via asp "submitte" en form? Kan man overhovedet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Kofoed

Dato : 05-12-04 05:53

Hej Mikkel,

> Hvordan kan jeg via asp "submitte" en form? Kan man overhovedet?

Nej, ikke det jeg ved af.
Hvorfor ikke bare validere formens felter med JavaScript kode?

mvh
Philip Kofoed

Fra : Mikkel Sandø Larsen

Dato : 05-12-04 06:01

Philip Kofoed wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvorfor ikke bare validere formens felter med JavaScript kode?

Bl.a. fordi jeg ikke kan ;)

Men også fordi der samles informationer fra to databaser, der bruges
ved valideringen. Jeg håber at der er en der vender tilbage med et
svar. Ellers må jeg skrive dem om til at ligge sig som querystrings..
Den anden løsning med en form er nu engang bare mere praktisk..

Fra : Troels Jensen

Dato : 05-12-04 11:08

Mikkel Sandø Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> svar. Ellers må jeg skrive dem om til at ligge sig som querystrings..
> Den anden løsning med en form er nu engang bare mere praktisk..

Du kan jo også sætte nogle sessions med data i. Så slipper du for, at
brugerne kan se oplysningerne i adresselinien.

--
/Troels Jensen

Jeg søger bolig i Kbh. pr. 1. februar.
Kontakt mig på www.troelsweb.dk/da/kontakt.asp

Fra : pepss

Dato : 05-12-04 09:25

"Mikkel Sandø Larsen" skrev

> Hvordan kan jeg via asp "submitte" en form? Kan man overhovedet?

ikke så vidt jeg ved. du kan sende det som query string men det kan jo så
også give nogle problemer.
Kan du ikke bare legge begge ting (validate.asp, add.asp) i samme fil ?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner