Kun lyd i én højttaler
Fra : WZUP

Dato : 18-05-01 20:27

Jeg har sluttet mit SB Live Player 5.1 tilmin AC#/DTS receiver, via analog
udgang, til 2 højttalere, men der kommer kun lyd i den ene.
Har tjekket at balance er ok, og tjekket at begge højttalere virker, desuden
er jeg temmelig sikker på at kablet er ok.
Hvad kan det ellers skyldes??
Mvh.
Christian

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 18-05-01 20:58

> [...]
desuden
> er jeg temmelig sikker på at kablet er ok.

Hvad med stikket, sidder det ordent i kortet?
(man ved jo aldrig :)

--

Zafar Iqbal, www.digital-ray.dk

Fra : Schiller

Dato : 18-05-01 21:06

"WZUP" <christiansp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
desuden
> er jeg temmelig sikker på at kablet er ok.

Jeg havde samme problem med mit , men løsningen til mit var simpelt:
Stikket der sad i lydkortet var ikke skubbet helt i bund , så det skubbede
jeg bare
helt i bund , og det drejede sig ikke engang om en halv millimeter.
Det giver lidt pladsproblemer når man desuden har et 5.1 højtaler sæt sat
direkte
til kortet også.

Venligst
Schiller

Fra : WZUP

Dato : 20-05-01 10:16

Her tjekket stikkene, de sidder helt i som de skal.
MEn det virker staadig ikke
Andre idéer til hvad der kan være galt??

Fra : WZUP

Dato : 20-05-01 10:32

KAn det evt. have noget at gøre med at on board lydkortet ikke er slået helt
fra??

Fra : Schiller

Dato : 20-05-01 13:52

> KAn det evt. have noget at gøre med at on board lydkortet ikke er slået
helt
> fra??

Aha , der har vi problemet. Så er det helt klart for mig nu.
Det er din Windows der har problemer med at dele det hele ud imellem de 2
kort.
Du skal gå ind i: Denne computer/Kontrolpanel/System/Enhedshåndtering.
og så gå ned og vælge dit onboard lydkort og så Egenskaber.
Der skal du så sætte en vinkel i alt hvad der hedder: Deaktiver denne
hardwareprofil
og vælge OK.
Så skulle dit 5.1 kort virke ordentligt.

Hygge
Schiller