Lilo problemer
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 04-12-04 13:38

Hej

Jeg har lige flyttet mit system til en ny disk og en ny controller.
Efter skiftet er root disk = /dev/hde i stedet for /dev/hda.
jeg lavede en ny lilo.conf med følgende indhold
disk=/dev/hde bios=0x80
boot=/dev/hde
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
linear
default=linuz
image=/boot/vmlinuz
label=linuz
read-only
root=/dev/hde1

Efterfølgende kørte jeg lilo på følgende måde
lilo -b /dev/hde -C /sti/nylilo.conf

når jeg så efterfølgende prøver at boote får jeg følgende.
LI
og ikke mere.
Hvad er det jeg har overset/glemt.

--
Sonni

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 06-12-04 09:34

On Sat, 04 Dec 2004 13:38:17 +0100, Sonni Skammelsen wrote:

> [...]
>
> Efterfølgende kørte jeg lilo på følgende måde
> lilo -b /dev/hde -C /sti/nylilo.conf
>
> når jeg så efterfølgende prøver at boote får jeg følgende.

Fandt selv fejlen.
> map=/boot/map
> install=/boot/boot.b
skulle være