låse sikkerhedsselen i bilen
Fra : S.B.

Dato : 04-12-04 12:23

Findes der nogle smarte anordninger der gør at et barn på 3 år ikke selv kan
låse selen op.
Vores har en mani med at trykke på den knap, som hun lige akkurat kan nå, så
selen bliver løs.

lidt træls at skulle holde en gang imellem fordi hun har løsnet den

Søren

Fra : Cat

Dato : 04-12-04 12:50

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> selen bliver løs.
>
> lidt træls at skulle holde en gang imellem fordi hun har løsnet den

Et barn på 3 år er gammel nok til at man MEGET BESTEMT fortæller dem, at det
må man ikke. Og at de så overholder det. Du har ikke insisteret nok og været
konsekvent nok.

Jeg ville aldrig have stået model til det!

Tine

Fra : S.B.

Dato : 04-12-04 13:56

"Cat" <dd@gg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været
> konsekvent nok.
>
> Jeg ville aldrig have stået model til det!

gør vi heller ikke, men selv at køre hjem med hende og smide hende af ved
den som nu sidder hjemme hjælper åbenbart ikke.
hun synes kun det er sjovt

/S

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 04-12-04 14:30

S.B. wrote:
> gør vi heller ikke, men selv at køre hjem med hende og smide hende af ved
> den som nu sidder hjemme hjælper åbenbart ikke.
> hun synes kun det er sjovt

Vores bil kører stille og roligt ind til siden og går i stå når seler
ikke er låst forsvarligt og kan først startes igen når alle er spændt fast.

Marianne Feddersen

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 04-12-04 15:00

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Vores bil kører stille og roligt ind til siden og går i stå når seler
> ikke er låst forsvarligt og kan først startes igen når alle er spændt
fast.

Det samme gør vores bil, den ville overhovedet ikke kunne køre hjem for at
smide nogen af uden spændte seler. Og vores tre-årige prøvede det kun ganske
få gange, for det var s.. FOR kedeligt at sidde der i vejkanten og glo. Ikke
noget med ophidsede forældre, som det var sjovt at se, hvor langt man kunne
gå med. Næ, bare hele familien, der sad og gloede...

MVH Mette

Fra : Anja

Dato : 04-12-04 21:28

> [...]
>
> Vores bil kører stille og roligt ind til siden og går i stå når seler
> ikke er låst forsvarligt og kan først startes igen når alle er spændt

Vi kan ikke bare køre ind til siden - meget af vores kørsel er på motor vej.

Anja

Fra : Holst

Dato : 04-12-04 21:55

Anja wrote:

> Vi kan ikke bare køre ind til siden - meget af vores kørsel er på motor vej.

Så kør en anden vej.

Fra : Anja

Dato : 05-12-04 19:43

"Holst" <newsdec04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Anja wrote:

> Vi kan ikke bare køre ind til siden - meget af vores kørsel er på motor
vej.

Så kør en anden vej.

Kvikt!!!

Anja

Fra : S.B.

Dato : 05-12-04 20:05

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse

> "Holst" <newsdec04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> vej.
>
> Så kør en anden vej.
>
> Kvikt!!!
>
> Anja

men må man ikke på en motorvej

søren

Fra : vvv

Dato : 04-12-04 17:47

> [...]

> selen bliver løs.
>
> lidt træls at skulle holde en gang imellem fordi hun har løsnet den

Da min søn på nu syv, som ellers altid har opført sig pænt i bilen mht seler
og alt muligt andet, engang begynte at kravle ud af selen, vendte jeg mig om
og skreg noget om at sidde ordentligt og få den sele om livet igen.
Hvad skete der mon så? der var såmænd kø og bilen foran stoppede, det gjorde
jeg ikke fordi min opmærksomhed var rettet mod knægten og hans sele.
BANG -- Heldigvis kom ingen til skade og jeg fik bremset en del ned så det
var kun små skader på bilerne. Men for satan hvor blev jeg forskrækket da
jeg så frem igen og dem foran var stoppet!
Siden har der ikke været problemer med at sidde ordentligt i bilen - han
lærte lidt om at tage førens opmærksomhed - men det er næppe et eksempel der
kan anbefales. (og jeg ved godt at skylden kun er min, ikke knægtens)

vv

Fra : Anja

Dato : 04-12-04 21:33

> [...]

> selen bliver løs.
>
> lidt træls at skulle holde en gang imellem fordi hun har løsnet den

Hej Søren

For nogle numre siden var der en test af autostole i Tænk og Test. Jeg
kontaktede dem netop pga. min søn kunne åbne selen uden besvær og jeg har
kendskab til mange børn som gør det. Jeg er flere gange blevet ringet op af
ham (kan ikke huske hans navn lige nu) som har skrevet artiklerne men indtil
videre indgår det faktisk ikke i deres test hvordan muligheden er for et
barn at åbne sikkerhedsselen.
Jeg ved at han skulle have et panel som diskuterer netop autostole og
sikkerhed men han er ikke vendt tilbage endnu. Hvis du ringer til Tænk og
Test vil du kunne få en snak med dem om netop dette problem.

Anja

Fra : S.B.

Dato : 04-12-04 22:42

> [...]
> sikkerhed men han er ikke vendt tilbage endnu. Hvis du ringer til Tænk og
> Test vil du kunne få en snak med dem om netop dette problem.

Kunne være man skulle det, er der flere der ringer om det problem, kan det
være de tager det med i de næste test af autostole
vil jeg gøre på mandag

/Søren