/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Password
Fra : Troels


Dato : 18-05-01 19:58

Hej
Jeg vil gerne have min homepage beskyttet, således man først kommer til en
side hvor man skal skriver brugernavn og password, før man kommer ind på den
rigtige side. Det skal helst være så simpelt som muligt, helst html. Er der
nogen der kan hjælpe mig med dette problem?

Venlig hilsen
Troels



 
 
Kenneth Brun Nielsen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth Brun Nielsen


Dato : 18-05-01 19:57

Se på www.builder.dk under javascripts. Der er et meget simpelt eksempel.



Troels (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 18-05-01 20:06


> Se på www.builder.dk under javascripts. Der er et meget simpelt eksempel.
>

Mange tak for det hurtige svar (selvom der vist er et af vores ure der ikke
passer helt

/Troels



Lars B. Jensen, LJ W~ (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars B. Jensen, LJ W~


Dato : 18-05-01 20:10

Ja, og komplet usikkert... Enten skal det sættes op på serveren eller vha.
serverside programmering... ellers kan enhver med blot en anelse snilde få
adgang til dit sikre område...

/ Lars
www.ljweb.dk

"Kenneth Brun Nielsen" <s001372@student.dtu.dk> wrote in message
news:9e3rkg$fon$1@eising.k-net.dk...
> Se på www.builder.dk under javascripts. Der er et meget simpelt eksempel.
>
>



Peter Brodersen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-05-01 20:21

On Fri, 18 May 2001 21:09:55 +0200, "Lars B. Jensen, LJ Webnologics"
<newsgroup@ljweb.com> wrote:

>Ja, og komplet usikkert... Enten skal det sættes op på serveren eller vha.
>serverside programmering... ellers kan enhver med blot en anelse snilde få
>adgang til dit sikre område...

Sikkerheden ligger ikke i javascriptet, men i at den hemmelige side
har et hemmeligt filnavn, hvor man viderestilles til
det-indtastede-plus-".htm".

En kæde er selvfølgelig ikke stærkere end det svageste led, så hvis
nogle folk har serverside-adgang, vil de måske kunne finde filnavnet
på den måde. Omvendt set; hvis de har serverside-adgang og kan få
filoversigter o.lign. indenfor systemet, vil de også kunne tilgå filer
i password-beskyttede områder (da fx .htaccess-filer jo kun har
indflydelse på HTTP-requests).


--
- Pede
Professionel nørd

Stefan Bruhn (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 18-05-01 21:48

On Fri, 18 May 2001 21:20:35 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Sikkerheden ligger ikke i javascriptet, men i at den hemmelige side
>har et hemmeligt filnavn, hvor man viderestilles til
>det-indtastede-plus-".htm".

Jeg har oplevet at det lå i en speciel mappe, og der IKKE var en
index.html fil, så man fik en oversigt over filerne i mappen, hehe ;)

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Lars Hoffmann (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 18-05-01 21:56

"Lars B. Jensen, LJ Webnologics" wrote:
>
> Ja, og komplet usikkert... Enten skal det sættes op på serveren eller vha.
> serverside programmering... ellers kan enhver med blot en anelse snilde få
> adgang til dit sikre område...

Vrøvl! Prøv f.eks at komme ind på et af mine fotoalbums på
<http://betatesters.bigsitecity.com/>.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Stefan Bruhn (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 18-05-01 22:05

On Fri, 18 May 2001 22:55:37 +0200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>
wrote:

>Vrøvl! Prøv f.eks at komme ind på et af mine fotoalbums på
><http://betatesters.bigsitecity.com/>.

Der er så lige det med directory listings.
På langt størstedelen af servere jeg har set den type sikring på har man
kunnet taste http://betatesters.bigsitecity.com/boda/ og så få en dejlig
oversigt over filerne i mappen. Folk har det med at glemme at lukke for
dir listing, eller i det mindste lægge en index.html i mappen.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Lars Hoffmann (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 18-05-01 22:09

Stefan Bruhn wrote:
>
> On Fri, 18 May 2001 22:55:37 +0200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>
> wrote:
>
> >Vrøvl! Prøv f.eks at komme ind på et af mine fotoalbums på
> ><http://betatesters.bigsitecity.com/>.
>
> Der er så lige det med directory listings.

Ja naturligvis skal det laves ordentligt, men det er jo det samme med en
serverside løsning. Det er ikke metodens skyld hvis folk ikke magter at
bruge den. f.eks er der også nogle ASP sider hvor man skal bruge
password, hvor man kan downloade hele den database der indeholder
username+password, da den nogle gange ligger i et delt bibliotek og har
et navn som db1.mdb

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Peter Brodersen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-05-01 22:08

On Fri, 18 May 2001 22:55:37 +0200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>
wrote:

>Vrøvl! Prøv f.eks at komme ind på et af mine fotoalbums på
><http://betatesters.bigsitecity.com/>.

Med den mængde popup-vinduer, man bliver udsat for, tror jeg ikke, du
skal bekymre dig om besøgende...


--
- Pede
Professionel nørd

Lars Hoffmann (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 18-05-01 22:05

Peter Brodersen wrote:
>
> Med den mængde popup-vinduer, man bliver udsat for, tror jeg ikke, du
> skal bekymre dig om besøgende...

Det gør jeg heller ikke, hvis man har den korrekte kode, (dvs familie og
venner) kommer der ikke et eneste popupvindue

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Lars Hoffmann (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 18-05-01 22:01

Troels wrote:
>
> Hej
> Jeg vil gerne have min homepage beskyttet, således man først kommer til en
> side hvor man skal skriver brugernavn og password, før man kommer ind på den
> rigtige side. Det skal helst være så simpelt som muligt, helst html. Er der
> nogen der kan hjælpe mig med dette problem?

Det står noget om det i FAQ'en:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord>

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Troels (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 19-05-01 12:32


> Troels wrote:
> >
> > Hej
> > Jeg vil gerne have min homepage beskyttet, således man først kommer til
en
> > side hvor man skal skriver brugernavn og password, før man kommer ind på
den
> > rigtige side. Det skal helst være så simpelt som muligt, helst html. Er
der
> > nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
>
> Det står noget om det i FAQ'en:
> <http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord>
>

jeg har prøvet det meste af natten på at få .htaccess til at virke, men
uanset hvad jeg gør kan jeg ikke logge ind. Er det ikke korrekt at hvis min
hjemmeside ligge på http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/venner/ , så skal
..htaccess se sådan ud

AuthName "-- Venner --"
AuthType Basic
AuthUserFile /lundlaursen/venner/venner/htpasswd
require valid-user

Hvis det er korrekt er der så nogen der har andre forslag til hvad det kan
være jeg gør galt.

/Troels

Btw. Jeg har undersøgt om stofanet understøtter .htaccess her
http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/001/da001.php3#server og det skulle
være tilfældet



Jakob Andersen (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 19-05-01 13:19

"Troels" <tllund@hotmail.com> wrote in message
news:0RsN6.631$W4.74355@news101.telia.com...
> Btw. Jeg har undersøgt om stofanet understøtter .htaccess her
> http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/001/da001.php3#server og det skulle
> være tilfældet

Der tjekkes ved webcafe kun om det er en apache server... Man behøves
nødvendigvis ikke hace adgang til .htaccess blot fordi det er en apache
server.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign>
"Det er rart at være vigtig, men det er vigtigere at være rar "



Troels (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 19-05-01 13:36


http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/001/da001.php3#server og det skulle
> > være tilfældet
>
> Der tjekkes ved webcafe kun om det er en apache server... Man behøves
> nødvendigvis ikke hace adgang til .htaccess blot fordi det er en apache
> server.
>
Hvordan finder man så ud af om det er tilfældet?

/Troels



Jakob Andersen (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 19-05-01 14:05

"Troels" <tllund@hotmail.com> wrote in message
news:JMtN6.647$W4.76433@news101.telia.com...
> Hvordan finder man så ud af om det er tilfældet?

Spørg din ISP

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign>
"Det er rart at være vigtig, men det er vigtigere at være rar "



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408701
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste