/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Yndlingsscener
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 10:50

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
scener.

Her er et par, jeg lige har genset (og for en god ordens skyld vil jeg
da lige komme med en spoiler-advarsel):

Gone With the Wind:
Scenen lige før pausen, hvor Scarlett er vendt tilbage til Tara og i
sllhouet mod en rød himmel udbryder "As God is my witness, I'll never
go hungry again!". Kameraet zoomer væk, og musikken slår over i det
iørefaldende hovedtema.

Cabaret:
Ølhave-scenen. Total idyl i solbeskinnet tysk landskab. Vi ser i
nærbillede en blond dreng, som begynder at synge en smuk sang,
"Tomorrow belongs to me". Kameraet zoomer væk, og vi ser, at han er i
Hitlerjugend-uniform. De omkringsiddende begynder at synge med, og
musikken bliver marchagtig og stiger i styrke, indtil (næsten) alle
brøler med og heiler. Den scene fanger præcist, hvad der skete i
Tyskland i trediverne. Jeg får megagåsehud, hver gang jeg ser den.


Mvh
Niels Søndergaard

 
 
Peter \(8464\) (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter \(8464\)


Dato : 04-12-04 11:26

Niels Søndergaard wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.

Well... i går aftes sad jeg og så Taking Lives med Angelina Jolie. Pludselig
kommer der en sex-scene hvor hun viser en hel masse hud! Den scene gjorde i
hvert fald den film væsenligt bedre

--
Mvh.
Peter Bak



Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 11:37

On Sat, 4 Dec 2004 11:25:45 +0100, "Peter \(8464\)"
<usenet@vesterbro24.invalid> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
>> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
>> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
>> scener.
>
>Well... i går aftes sad jeg og så Taking Lives med Angelina Jolie. Pludselig
>kommer der en sex-scene hvor hun viser en hel masse hud! Den scene gjorde i
>hvert fald den film væsenligt bedre

Hvis vi skal lave en undertråd med sexscener, så må jeg da lige gøre
opmærksom på "Don't Look Now" og "Monster's Ball". Begge virker efter
min mening betydelig stærkere end nogen pornofilm.

En beslægtet scene, der gjorde indtryk på mig, var i øvrigt i
Swordfish, hvor Hugh Jackman demonstrerer imponerende
koncentrationsevne, da han får et minut til at hacke sig frem til et
password, mens han bliver fluffet.


Mvh
Niels Søndergaard

Lars Hoffmann (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-12-04 12:06

Niels Søndergaard wrote:

> En beslægtet scene, der gjorde indtryk på mig, var i øvrigt i
> Swordfish, hvor Hugh Jackman demonstrerer imponerende
> koncentrationsevne, da han får et minut til at hacke sig frem til et
> password, mens han bliver fluffet.

Jeg fandt den scene plat og ødelæggende for spændingen i det øjeblik. Hvor
latterligt er det da at han absolut skal have den svenske blondine til at
guffe på ham.

Holst (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 04-12-04 12:13


Niels Søndergaard wrote:

> Hvis vi skal lave en undertråd med sexscener, så må jeg da lige gøre
> opmærksom på "Don't Look Now" og "Monster's Ball". Begge virker efter
> min mening betydelig stærkere end nogen pornofilm.

Nu er overskriften jo yndlingsscener, og dette er bestemt ikke en
yndlingsscene, men du spurgte også i selve dit indledende indlæg efter
scener, der har gjort indtryk.

En voldtægtsscene i den franske film Irreversible (sæt selv ´ og ` efter
behag over passende bogstaver), syntes jeg, gjorde meget stort indtryk
på såvel mig selv som andre i biografen.



Zeki (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-04 11:24

> Cabaret:
> Ølhave-scenen.

Uhh..ja, enig. Hvis man var så heldig at se 'Cabaret' opført på Gladsaxe
Teater sidste år, så var det også her både stil- og effektfuldt.

Flere:

-Da Kevin Spacey går amok på sin arbejdsgiver i 'American Beauty'
-'Seven': Scenen i ørkenen (pudsigt nok også med Spacey)
-'Usual Suspects': Forhøret - sidste scene med den tabte kaffekop... (hov,
der var Spacey sørme igen)

-Scarface: Scenen hvor Pacino for første gang skal lave en narkohandel og
hans fætter bliver offer for en motorsav.
-'Den store flugt': Steve McQueen på motorcyklen
-'Rumrejsen 2001': Da Bowman 'rejser' ind i monolitten

-'Den gode, den onde og den grusomme': Den afsluttende duel (mest pga
musikken)
-'Der var engang i Amerika': Da De Niro vender tilbage til New York til
tonerne af 'Yesterday'
-'Godfather 3': Scenen på trappen og de efterfølgende flash-back klip til
tonerne af Cavaleria Rusticana

-'Lion of the Desert': Scenen hvor de italienske tropper bliver lokket i
baghold.
-'Go': Scenen hvor ham den unge er på stoffer og hallicunerer.
-'Abernes Planet' (den originale): Den sidste scene på stranden.

-'Den store diktator': Slutscenen hvor Chaplin taler til folket.
-'Raiders of the lost ark': Hvor Indiana Jones løber fra den store kugle
-'Braveheart': Scenen hvor Gibson kommer ridende op hesten for at overgive
sig. Ekstremt godt klippet m. slow-motion, musik osv.

-'Candyman': Scenen i parkeringskældren
-'Ildkamp': Den afsluttende nævekamp med Brandon Lee. Har aldrig set bedre.
-'I hendes majestæts hemmelige tjeneste': Hvor Bond prøver at undslippe en
folk skurke ved en ishockey-bane i Schweiz til tonerne af "Do you know how
christmas trees are grown"

+ (naturligvis) hver eneste scene fra samtlige af de andre James Bond film


Mvh Zeki






Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 11:38

On Sat, 4 Dec 2004 11:24:13 +0100, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>> Cabaret:
>> Ølhave-scenen.
>
>Uhh..ja, enig. Hvis man var så heldig at se 'Cabaret' opført på Gladsaxe
>Teater sidste år, så var det også her både stil- og effektfuldt.

Paprika Steen som Sally Bowles? Den "oplevelse" er jeg glad for, jeg
gik glip af.



Mvh
Niels Søndergaard

Zeki (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-04 11:48

> >Uhh..ja, enig. Hvis man var så heldig at se 'Cabaret' opført på Gladsaxe
> >Teater sidste år, så var det også her både stil- og effektfuldt.

> Paprika Steen som Sally Bowles? Den "oplevelse" er jeg glad for, jeg
> gik glip af.

Det var en anden cast. Både Paprika Steen og Troels Lyby var heldigvis
blevet afløst. Lyby af den fremragende svenske sanger Peter Jöback som var
fantastisk som konferencien.

Mvh Zeki



Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 12:05

On Sat, 4 Dec 2004 11:48:10 +0100, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>> >Uhh..ja, enig. Hvis man var så heldig at se 'Cabaret' opført på Gladsaxe
>> >Teater sidste år, så var det også her både stil- og effektfuldt.
>
>> Paprika Steen som Sally Bowles? Den "oplevelse" er jeg glad for, jeg
>> gik glip af.
>
>Det var en anden cast. Både Paprika Steen og Troels Lyby var heldigvis
>blevet afløst. Lyby af den fremragende svenske sanger Peter Jöback som var
>fantastisk som konferencien.

Der er så sandelig da ellers noget at leve op til. Hvem var så Sally?


Mvh
Niels Søndergaard

Zeki (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-04 12:22

> Der er så sandelig da ellers noget at leve op til. Hvem var så Sally?

Jeg kan ikke huske hvad hun hed...hun var vidst ikke så kendt, men gjorde
det fint. Jöback stjal dog showet.

Mvh Zeki



Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 16:16

On Sat, 4 Dec 2004 12:21:56 +0100, "Zeki"
<zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

>> Der er så sandelig da ellers noget at leve op til. Hvem var så Sally?
>
>Jeg kan ikke huske hvad hun hed...hun var vidst ikke så kendt, men gjorde
>det fint. Jöback stjal dog showet.

Det gør Joel Grey jo også i filmen. Men Liza Minelli er dog ikke
mindre fremragende. Jeg har aldrig set noget som helst andet med
hende, der kommer op på siden af denne præstation, fomentlig fordi hun
bare spiller sig selv. Cabaret er en ufattelig vellykket film og en af
mine absolutte favoritter.


Mvh
Niels Søndergaard

Per Vadmand (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-12-04 17:00


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:j1l3r0h4l1b6pok47vvc5kkiiqqs9k0nfh@4ax.com...
> On Sat, 4 Dec 2004 12:21:56 +0100, "Zeki"
> <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:
>
>>> Der er så sandelig da ellers noget at leve op til. Hvem var så Sally?
>>
>>Jeg kan ikke huske hvad hun hed...hun var vidst ikke så kendt, men gjorde
>>det fint. Jöback stjal dog showet.
>
> Det gør Joel Grey jo også i filmen. Men Liza Minelli er dog ikke
> mindre fremragende. Jeg har aldrig set noget som helst andet med
> hende, der kommer op på siden af denne præstation, fomentlig fordi hun
> bare spiller sig selv. Cabaret er en ufattelig vellykket film og en af
> mine absolutte favoritter.
>
Hørt! Michael York er heller ikke ringe!

Per v.



Per Vadmand (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-12-04 12:06


"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
news:Vggsd.73899$Vf.3554990@news000.worldonline.dk...

> -Scarface: Scenen hvor Pacino for første gang skal lave en narkohandel og
> hans fætter bliver offer for en motorsav.

Bvadr! Et af denne ulækre films lavpunkter!

> -'Abernes Planet' (den originale): Den sidste scene på stranden.


Enig.

> -'Den store diktator': Slutscenen hvor Chaplin taler til folket.

God nok. Jeg foretrækker dog scenen, hvor Hynkel danser ballet med
jordkloden.

Resten af din liste afslører, hvor vidt forskellig filmsmag man kan have og
dog være enig en gang imellem.

Per v.



Zeki (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-04 12:23

> > -Scarface: Scenen hvor Pacino for første gang skal lave en narkohandel
og
> > hans fætter bliver offer for en motorsav.

> Bvadr! Et af denne ulækre films lavpunkter!

Og hvorfor synes du så at denne film er "ulækker"?

Mvh Zeki





Per Vadmand (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-12-04 13:40


"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
news:98hsd.73906$Vf.3555226@news000.worldonline.dk...
>> > -Scarface: Scenen hvor Pacino for første gang skal lave en narkohandel
> og
>> > hans fætter bliver offer for en motorsav.
>
>> Bvadr! Et af denne ulækre films lavpunkter!
>
> Og hvorfor synes du så at denne film er "ulækker"?
>
Den er overspillet, utroværdig, ekstremt voldelig og våbenfetichistisk så
det grænser til det latterlige. Slutscenen kunne tjene som skoeeksempel på
hysterisk overspil - forbløffende i betragtning af, hvor god Pacino også kan
være.

Per v.



Zeki (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-04 14:03

> Den er overspillet, utroværdig, ekstremt voldelig og våbenfetichistisk så
> det grænser til det latterlige.

Tjae...smag og behag.

Selv synes jeg at det er noget nær et mesterværk - en perfekt illustration
af den amerikanske drøm kontra grådighed, og en af Pacino's bedste absolut
bedste skuespilpræstationer. En film hvor man kommer i tvivl om man skal
hade eller elske protagonisten, men uanset hvad er fascineret af hans
kompromisløshed, kræver en del af skuespilleren.

Det med at den er "ekstremt voldelig" er lidt misforstået tror jeg - bevares
der er da vold i, men ikke mere end nutidens almindelige actionfilm. For
lige at illustrere denne pointe (og en af filmens helt store styrker): I
motorsavsscenen ser man ikke Tony Montanas fætter få skåret nogle lemmer af.
Man hører det, og ser lidt blod sprøjte op på ansigtet. Inden filmen blev
frigivet, var der meget ballade omkring lige netop den scene fra den
amerikanske censur, som synes at denne scene var "alt for voldelig." Stone
argumenterede dog og sagde at man jo ikke ser noget - at det hele foregår
oppe i publikums fantasi. Og sådan er det med flere scener i filmen.

'Godfather 2' er i øvrigt en langt voldeligere film end 'Scarface'.

Mvh Zeki






Thomas Hejl Pilgaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 04-12-04 11:16


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.

The Fifth Element, da Leeloo når til "war".
Leeloo er blevet etableret som noget nær uskylden selv, og bliver i
den scene gjort bekendt med det allerværste i mennesket. Effekten
med pupillen der reagerer er specielt effektiv, synes jeg, ligesom
musikken rammer utroligt godt.

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



Per Vadmand (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-12-04 12:03


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>
> Cabaret:
> Ølhave-scenen.

Helt enig. Næsten ubærlig stærk scene.

Per v.



Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 12:18

On Sat, 4 Dec 2004 12:02:55 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>>
>> Cabaret:
>> Ølhave-scenen.
>
>Helt enig. Næsten ubærlig stærk scene.

Ja. Den burde være fast repertoire ved DF's landsmøder.


Mvh
Niels Søndergaard

Kim Ludvigsen (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-12-04 12:49

Niels Søndergaard wrote:

> >
> >Helt enig. Næsten ubærlig stærk scene.
>
> Ja. Den burde være fast repertoire ved DF's landsmøder.

Er den ikke det? (Ragnvald synger dog ikke så smukt)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox
http://kimludvigsen.dk

Per Vadmand (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-12-04 13:40


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:d373r0pit29pc3308jeslnm5coj124ljhn@4ax.com...
> On Sat, 4 Dec 2004 12:02:55 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>>>
>>> Cabaret:
>>> Ølhave-scenen.
>>
>>Helt enig. Næsten ubærlig stærk scene.
>
> Ja. Den burde være fast repertoire ved DF's landsmøder.
>
Hvar du nogen sinde hørt dem synge?

Per V.



Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 16:20

On Sat, 4 Dec 2004 13:40:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>news:d373r0pit29pc3308jeslnm5coj124ljhn@4ax.com...
>> On Sat, 4 Dec 2004 12:02:55 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>>>>
>>>> Cabaret:
>>>> Ølhave-scenen.
>>>
>>>Helt enig. Næsten ubærlig stærk scene.
>>
>> Ja. Den burde være fast repertoire ved DF's landsmøder.
>>
>Hvar du nogen sinde hørt dem synge?

Jeg mener, at den scene burde vises på et lærred, hver gang de holder
landsmøde, for at minde dem om, hvor galt det kan gå. De er
tilsyneladende godt i gang med at glemme det.


Mvh
Niels Søndergaard

zcully (04-12-2004)
Kommentar
Fra : zcully


Dato : 04-12-04 12:56

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.
>

Ok det er længe siden jeg har set filmene, men husker stadig:

The Untouchables.
Scenen på banegården med barnevognen der ruller ned af trappen!!

The Matrix.
Scenen i koridoren.

>
> Mvh
> Niels Søndergaard

/Zcully



Lars Lauridsen (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Lars Lauridsen


Dato : 04-12-04 13:11


"Niels Søndergaard"

*Pulp Fiction - Scenen hvor Samuel L J og Travolta snakker om det var Gud,
der reddede dem tidligere, eller tilfældigheder, hvorefter passageren på
bagsædet kommer ud for et uheld.

*The Big Lebowski - Alle scenerne med Nihilisterne :)

*The Matrix - Lobby scenen.

+ En masse scener fra LOTR og de fænomenale dialoger i Resevoir Dogs.

Og sidst, men ikke mindst: *Busters Verden - Da Ole Thestrup spiller fodbold
med børnene. (OBSTRUCTION!!!)

Mvh.
Lars



Mikl (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Mikl


Dato : 05-12-04 07:38

Lars Lauridsen wrote:
> "Niels Søndergaard"
>
> *Pulp Fiction - Scenen hvor Samuel L J og Travolta snakker om det var Gud,
> der reddede dem tidligere, eller tilfældigheder, hvorefter passageren på
> bagsædet kommer ud for et uheld.
>
> *The Big Lebowski - Alle scenerne med Nihilisterne :)

+ dem hvor Goodman ævler om Vietnam!

> *The Matrix - Lobby scenen.
>
> + En masse scener fra LOTR og de fænomenale dialoger i Resevoir Dogs.
>
> Og sidst, men ikke mindst: *Busters Verden - Da Ole Thestrup spiller fodbold
> med børnene. (OBSTRUCTION!!!)
>
> Mvh.
> Lars
>
>

Per Vadmand (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-12-04 14:00


"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message
news:couacn$1ene$2@news.cybercity.dk...

>>
>> Og sidst, men ikke mindst: *Busters Verden - Da Ole Thestrup spiller
>> fodbold
>> med børnene. (OBSTRUCTION!!!)
>>
Apropos Thestrup scenen fra Blinkende Lygter:

"Hva faen, har du skudt min ko? - øh... hva skød du den med?"

Per V.



David Rasmussen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 05-12-04 14:18

Per Vadmand wrote:
>
> Apropos Thestrup scenen fra Blinkende Lygter:
>
> "Hva faen, har du skudt min ko? - øh... hva skød du den med?"
>

LOL... Thestrup har haft mange gyldne replikker :)

/David

Jacob Andersen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 07-12-04 02:47

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message
news:couacn$1ene$2@news.cybercity.dk...
> Lars Lauridsen wrote:
>> "Niels Søndergaard"
>>
>> *Pulp Fiction - Scenen hvor Samuel L J og Travolta snakker om det var
>> Gud,
>> der reddede dem tidligere, eller tilfældigheder, hvorefter passageren på
>> bagsædet kommer ud for et uheld.
>>
>> *The Big Lebowski - Alle scenerne med Nihilisterne :)
>
> + dem hvor Goodman ævler om Vietnam!

+ Scenen hvor The Dude forsøger at forklare sig i limousinen.

/Jacob



Per Vadmand (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 07-12-04 09:18


"Jacob Andersen" <duk@glem.det> wrote in message
news:41b50b82$0$15765$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> + Scenen hvor The Dude forsøger at forklare sig i limousinen.
>
Den bedste scene i "Lebowsky" er da den, hvor de strør asken ud.

Per v.



Peter B. Juul (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-12-04 10:24

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Den bedste scene i "Lebowsky" er da den, hvor de strør asken ud.

Nemlig!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet
I speak only 0}._.{0 nogensinde. Det er også det svageste
for myself. O/ \O bind i serien." -Per Abrahamsen

David Rasmussen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 07-12-04 11:26

Per Vadmand wrote:
>
> Den bedste scene i "Lebowsky" er da den, hvor de strør asken ud.
>

Den film er en stor "bedste scene" og "bedste replik". En af de
allerbedste film overhovedet, efter min mening. Og så endda en sølle
komedie. Stort.

/David

-V- (07-12-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 07-12-04 11:50

David Rasmussen wrote:
>> Den bedste scene i "Lebowsky" er da den, hvor de strør asken ud.
>
> Den film er en stor "bedste scene" og "bedste replik". En af de
> allerbedste film overhovedet, efter min mening. Og så endda en sølle
> komedie. Stort.

Subscribe!






-V-



Peter B. Juul (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-04 13:12

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.

Der er flere fantastiske scener i "Contact" <spoilers>:

Intro-scenen med øjet, der ser universet og den larmende
tavshed. Scenen, hvor Ellie styrter afsted for at finde farmands
medicin. Og så er der den del af rumrejse-scenen, hvor Ellie lander på
stranden. Vi går fra førstepersons synsvinkel til tredepersons på en
flot måde, der understreger det drømmende i scenen.


Så så jeg også en eller anden skakfilm med Christopher Lambert.. Der
blev jeg meget ramt af en enkelt lille scenen. Kameraet, håndholdt
løber henad en gang og vi tror, at det er Lamberts synsvinkel. Men i
det kameraet når hjørnet, møder det Lambert, som kommer løbende den
anden vej.


Men det er jo bare teknik.

Næh, scener, der bare sidder der, der synes jeg at den store
mordaktion, krydsklippet med en barnedåb og uden for meget lyd i
"Godfather" slår alt og på ufatteligt glimrende vis etablerer Michaels
fald. (Det er i 1'eren, ikke?)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på
I speak only 0}._.{0 sinde, og ikke pastorens adgang til skatteyder-
for myself. O/ \O betalt præstegård og livstidsstilling, så er en
frimenighed altså løsningen." - Berlingeren

Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 16:23

On 04 Dec 2004 13:12:25 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Der er flere fantastiske scener i "Contact" <spoilers>:
>
>Intro-scenen med øjet, der ser universet og den larmende
>tavshed. Scenen, hvor Ellie styrter afsted for at finde farmands
>medicin. Og så er der den del af rumrejse-scenen, hvor Ellie lander på
>stranden. Vi går fra førstepersons synsvinkel til tredepersons på en
>flot måde, der understreger det drømmende i scenen.

Det er skægt. Jeg hadede den film og var egentlig forbavset over det,
da jeg ellers er en stor beundrer af Zemeckis. Jeg tror, jeg må se den
igen.

>Næh, scener, der bare sidder der, der synes jeg at den store
>mordaktion, krydsklippet med en barnedåb og uden for meget lyd i
>"Godfather" slår alt og på ufatteligt glimrende vis etablerer Michaels
>fald. (Det er i 1'eren, ikke?)

Jo. Coppola er god til krydsklip. Hvem husker ikke den fænomenale
scene i Cotton Club med stepdanserne?


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-04 18:13

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det er skægt. Jeg hadede den film og var egentlig forbavset over det,
> da jeg ellers er en stor beundrer af Zemeckis. Jeg tror, jeg må se den
> igen.

Det er en meget religiøs film - måske mere end 2001.

Måske er det derfor.

Men disse scener er ikke desto mindre fantastisk flotte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 19:49

On 04 Dec 2004 18:12:59 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
>> Det er skægt. Jeg hadede den film og var egentlig forbavset over det,
>> da jeg ellers er en stor beundrer af Zemeckis. Jeg tror, jeg må se den
>> igen.
>
>Det er en meget religiøs film - måske mere end 2001.
>
>Måske er det derfor.

Det er i hvert fakld stærkt medvirkende. Jeg fik afsmag for Matthew
McConaughey efter Contact, men genvandt en smule respekt for ham igen.
da jeg så Frailty, som i øvrigt også er en meget religiøs film. Kender
du den? Det er en af de bedste og mest originale thrillere, jeg længe
har set.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-04 20:52

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Det er i hvert fakld stærkt medvirkende. Jeg fik afsmag for Matthew
> McConaughey efter Contact, men genvandt en smule respekt for ham igen.
> da jeg så Frailty, som i øvrigt også er en meget religiøs film. Kender
> du den? Det er en af de bedste og mest originale thrillere, jeg længe
> har set.

Nope, det siger mig intet. Den må have fløjet under min radar.
--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,
I speak only 0}._.{0 two one-thousand,
for myself. O/ \O three one-thousand."

Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 21:13

On 04 Dec 2004 20:52:19 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
>> Det er i hvert fakld stærkt medvirkende. Jeg fik afsmag for Matthew
>> McConaughey efter Contact, men genvandt en smule respekt for ham igen.
>> da jeg så Frailty, som i øvrigt også er en meget religiøs film. Kender
>> du den? Det er en af de bedste og mest originale thrillere, jeg længe
>> har set.
>
>Nope, det siger mig intet. Den må have fløjet under min radar.

http://www.imdb.com/title/tt0264616/

Se den! Bill Paxtons meget overbevisende instruktørdebut. Han spiller
også med. Og Powers Boothe. Det er virkelig en fed film. Så lover jeg
dig til gengæld at se Festen i aften.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-04 22:01

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Se den! Bill Paxtons meget overbevisende instruktørdebut. Han spiller
> også med. Og Powers Boothe. Det er virkelig en fed film. Så lover jeg
> dig til gengæld at se Festen i aften.

Det lyder helt vildt. Det er trinnet lige under at vi ser dig danse
gennem Københavns gader i orange lagen og kemo-look.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et
I speak only 0}._.{0 billedsprog produceret af og for Enterne."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Brian P (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 04-12-04 22:15


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2pt1pvkwf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
>> Se den! Bill Paxtons meget overbevisende instruktørdebut. Han spiller
>> også med. Og Powers Boothe. Det er virkelig en fed film. Så lover jeg
>> dig til gengæld at se Festen i aften.
>
> Det lyder helt vildt. Det er trinnet lige under at vi ser dig danse
> gennem Københavns gader i orange lagen og kemo-look.

LOL!

"Contact" sutter stadig røv, men "Frailty" kan også anbefales herfra. Glæder
mig til Niels' anmeldelse af "Festen"!!



Thomas K. Jeppesen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 05-12-04 00:54

Brian P wrote:

> "Contact" sutter stadig røv,

Jeg er meget uenig!

Mikl (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Mikl


Dato : 05-12-04 07:37

Thomas K. Jeppesen wrote:
> Brian P wrote:
>
>> "Contact" sutter stadig røv,
>
>
> Jeg er meget uenig!

Det er jeg også! Contact er en meget overset film. Jeg troede jeg skulle
se en science fiction film da jeg så den første gang og blev glædeligt
overrasket! Foster er perfekt i den rolle!

Den eneste anke jeg har er slutningen som er for lang. Den skulle slutte
efter retsagen (bare rolig, jeg har ikke ødelagt noget for dem der ikke
måtte have set den) IMO, resten er bare glasur.

Og jeg er enig med Peter B. Juul om de scener han har fremhævet -
fantastisk flot og originalt!

/Mikkel

Brian P (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 05-12-04 13:05


"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:couab6$1ene$1@news.cybercity.dk...

> Contact er en meget overset film. Jeg troede jeg skulle se en science
> fiction film da jeg så den første gang og blev glædeligt overrasket!
> Foster er perfekt i den rolle!
>
> Den eneste anke jeg har er slutningen som er for lang. Den skulle slutte
> efter retsagen (bare rolig, jeg har ikke ødelagt noget for dem der ikke
> måtte have set den) IMO, resten er bare glasur.
>
> Og jeg er enig med Peter B. Juul om de scener han har fremhævet -
> fantastisk flot og originalt!

Jeg ville snarere karakterisere ikke bare slugningen, men hele plottet som
søgt. En af de største skuffelser jeg kan komme i tanker om. Genså den for
nylig fordi jeg tænkte, at det da ikke kunne passe, at den var så dårlig og
jeg nok bare havde haft for høje forventninger til den. Men den var ligeså
dårlig anden gang. Jeg havde/har det på samme måde med Donnie Darko -- det
kunne være spændende at høre hvad I synes om den?





Thomas K. Jeppesen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 05-12-04 15:12

Brian P wrote:
> "Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:couab6$1ene$1@news.cybercity.dk...
>
>
>>Contact er en meget overset film. Jeg troede jeg skulle se en science
>>fiction film da jeg så den første gang og blev glædeligt overrasket!
>>Foster er perfekt i den rolle!
>>
>>Den eneste anke jeg har er slutningen som er for lang. Den skulle slutte
>>efter retsagen (bare rolig, jeg har ikke ødelagt noget for dem der ikke
>>måtte have set den) IMO, resten er bare glasur.
>>
>>Og jeg er enig med Peter B. Juul om de scener han har fremhævet -
>>fantastisk flot og originalt!
>
>
> Jeg ville snarere karakterisere ikke bare slugningen, men hele plottet som
> søgt. En af de største skuffelser jeg kan komme i tanker om. Genså den for
> nylig fordi jeg tænkte, at det da ikke kunne passe, at den var så dårlig og
> jeg nok bare havde haft for høje forventninger til den. Men den var ligeså
> dårlig anden gang. Jeg havde/har det på samme måde med Donnie Darko -- det
> kunne være spændende at høre hvad I synes om den?

Jeg har ikke set Donnie Darko.

ML-78 (05-12-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 05-12-04 16:14

Brian P skrev:

> Jeg ville snarere karakterisere ikke bare slugningen, men hele plottet
som
> søgt. En af de største skuffelser jeg kan komme i tanker om. Genså den
for
> nylig fordi jeg tænkte, at det da ikke kunne passe, at den var så
dårlig og
> jeg nok bare havde haft for høje forventninger til den. Men den var
ligeså
> dårlig anden gang.

Den er i hvert fald ikke noget særligt (ud over at være en moderne
science fiction-film, der ikke kun går op i actionscener og
one-liner-kommentarer). Den er nogenlunde skrevet og konstrueret, men
formår at smide det hele overbord i slutningen. I forhold til dens
samtidige konkurrenter er den dog formidabel. Måske er det derfor nogen
sætter den så højt?


ML-78


Peter B. Juul (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-12-04 16:17

"Brian P" <kanal@klog.dk> writes:

> dårlig anden gang. Jeg havde/har det på samme måde med Donnie Darko -- det
> kunne være spændende at høre hvad I synes om den?

DD sucks stor tid. Men det er fordi instruktøren heller ikke ved, hvad
den handler om.

Contact hænger fint sammen plotmæssigt. Jeg har meget vanskeligt ved
at se det søgte. Det er klart, at Carl Sagans romanoplæg er mere
detaljeret i sin beskrivelse af "kontakt-annoncernes" udformning, men
filmen følger såmænd bogen ganske pænt og skærer kun det væk, der gør
historien for kompleks til en film (som f.eks. de andre
besætningsmedlemmer på "skibet").
--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,
I speak only 0}._.{0 two one-thousand,
for myself. O/ \O three one-thousand."

Peter B. Juul (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-12-04 16:15

Mikl <spamikl@post.cybercity.dk> writes:

> Og jeg er enig med Peter B. Juul om de scener han har fremhævet -
> fantastisk flot og originalt!

Men undgå kommentarsporet.

Carl Sagan var heldigvis død, da filmen udkom, så han slap for at høre
Bob Zemeckis sidde og udbrede sig om "vores egen galakse"
(Solsystemet) og lignende vås.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et
I speak only 0}._.{0 billedsprog produceret af og for Enterne."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Konrad (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-12-04 17:17

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2llccvksy.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Mikl <spamikl@post.cybercity.dk> writes:
>
> > Og jeg er enig med Peter B. Juul om de scener han har fremhævet -
> > fantastisk flot og originalt!
>
> Men undgå kommentarsporet.
>
> Carl Sagan var heldigvis død, da filmen udkom, så han slap for at høre
> Bob Zemeckis sidde og udbrede sig om "vores egen galakse"
> (Solsystemet) og lignende vås.

Jeg læste bogen for mange år siden, og synes filmen i høj grad fulgte den,
sådan frit efter hukommelsen - men det er måske ikke korrekt?



Lars Hoffmann (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-12-04 17:27

Konrad wrote:

> Jeg læste bogen for mange år siden, og synes filmen i høj grad fulgte den,
> sådan frit efter hukommelsen - men det er måske ikke korrekt?

Jo, filmen følger bogen fint.

Peter B. Juul (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 05-12-04 18:09

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:

> Jeg læste bogen for mange år siden, og synes filmen i høj grad fulgte den,
> sådan frit efter hukommelsen - men det er måske ikke korrekt?

Jo, bestemt. Det er Zemeckis på kommentarsporet, der ikke ved en skid
om astronomi.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Konrad (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-12-04 18:34

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2wtvwu0xv.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:
>
> > Jeg læste bogen for mange år siden, og synes filmen i høj grad fulgte
den,
> > sådan frit efter hukommelsen - men det er måske ikke korrekt?
>
> Jo, bestemt. Det er Zemeckis på kommentarsporet, der ikke ved en skid
> om astronomi.

Nårh - ser aldrig disse hersens ekstrating på DVD'erne, ærlig talt. Det kan
jeg gøre når jeg bliver gammel



Peter B. Juul (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 06-12-04 11:42

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:

> > Jo, bestemt. Det er Zemeckis på kommentarsporet, der ikke ved en skid
> > om astronomi.
>
> Nårh - ser aldrig disse hersens ekstrating på DVD'erne, ærlig talt. Det kan
> jeg gøre når jeg bliver gammel

Jeg ser det heller ikke mere. Men det her var en Laserdisc, og der var
man nærmest nødt til det, for det var jo undskyldningen for at have
betalt over 400 kr for en film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Jonas Gaarde (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-12-04 20:13

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2oeh7u2sj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:
>
>> > Jo, bestemt. Det er Zemeckis på kommentarsporet, der ikke ved en skid
>> > om astronomi.
>>
>> Nårh - ser aldrig disse hersens ekstrating på DVD'erne, ærlig talt. Det
>> kan
>> jeg gøre når jeg bliver gammel
>
> Jeg ser det heller ikke mere. Men det her var en Laserdisc, og der var
> man nærmest nødt til det, for det var jo undskyldningen for at have
> betalt over 400 kr for en film.




Akkeja... de glade laserdisk-dage. Jeg husker det som var det i går
Men ekstrameteriale ser jeg nu stadig. I visse tilfælde er det ligegyldigt
og i andre er det det rene guld. Det kan af og til have karakter af
"moviemaking for dummies", hvilket jeg sluger med hud og hår. Når det
derimod bare er en række "stjerner" der sidder med deres "Oh, it was just
wonderful to work with him, he's SOOO talented"-crap, så springer jeg sgu'
over!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Konrad (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-12-04 14:22

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2oeh7u2sj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:
>
> > > Jo, bestemt. Det er Zemeckis på kommentarsporet, der ikke ved en skid
> > > om astronomi.
> >
> > Nårh - ser aldrig disse hersens ekstrating på DVD'erne, ærlig talt. Det
kan
> > jeg gøre når jeg bliver gammel
>
> Jeg ser det heller ikke mere. Men det her var en Laserdisc, og der var
> man nærmest nødt til det, for det var jo undskyldningen for at have
> betalt over 400 kr for en film.

Udgives der egentlig stadig film/musik på laserdisc?



Peter B. Juul (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 08-12-04 15:05

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:

> Udgives der egentlig stadig film/musik på laserdisc?

Jeg tror det ikke. Hvis der gør er det helt sikkert et underligt lille
publikum, der køber dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
I speak only 0}._.{0 hvad du taler om."
for myself. O/ \O -Lasse Rimmer.

Konrad (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-12-04 16:09

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2llc8oph0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:
>
> > Udgives der egentlig stadig film/musik på laserdisc?
>
> Jeg tror det ikke. Hvis der gør er det helt sikkert et underligt lille
> publikum, der køber dem.

Jeg kunne jo også bare søge på nettet, slog det mig da jeg havde trykket
send Men det virker ikke til at der er udgivet LD'er i flere år...Men
der har dog i sin tid endda været gjort et forsøg på en LD-dedikeret
imdb-pendant www.lddb.com/ - så blev man så meget klogere



Jonas Gaarde (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 08-12-04 17:38

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b70013$0$66398$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Udgives der egentlig stadig film/musik på laserdisc?




Den sidste LD var så vidt jeg husker den der Arnold-film ("Den Sjette Dag"
hed den vist på dansk) i 1999. Den udkom vist kun i Japan.
Den sidste i Europa var et par år tidligere.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jim Andersen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-12-04 13:08

Brian P wrote:

> "Contact" sutter stadig røv, men "Frailty" kan også anbefales herfra.

Enig. Contact er en flot film, gode skuespillere og alt sådan noget... tror
det er historien der halter.
Frailty er god (hvis man kan bruge sådan et ord om den film).

/jim




David Rasmussen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 05-12-04 12:55

Peter B. Juul wrote:
>
> Det lyder helt vildt. Det er trinnet lige under at vi ser dig danse
> gennem Københavns gader i orange lagen og kemo-look.

LOL... Nogen burde lave en Flash-animation. Der er et billede af Niels
på hans hjemmeside :)

/David

Konrad (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-12-04 13:59

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:rel3r05ised3fsspcb8glfol91c2gkr642@4ax.com...
> On 04 Dec 2004 13:12:25 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
> wrote:
>
> >Der er flere fantastiske scener i "Contact" <spoilers>:
> >
> >Intro-scenen med øjet, der ser universet og den larmende
> >tavshed. Scenen, hvor Ellie styrter afsted for at finde farmands
> >medicin. Og så er der den del af rumrejse-scenen, hvor Ellie lander på
> >stranden. Vi går fra førstepersons synsvinkel til tredepersons på en
> >flot måde, der understreger det drømmende i scenen.
>
> Det er skægt. Jeg hadede den film og var egentlig forbavset over det,
> da jeg ellers er en stor beundrer af Zemeckis. Jeg tror, jeg må se den
> igen.

Det er en helt ufattelig god film - på min absolutte top 10. Udover de
scener der nævnes her, jeg er helt enig, er den generelt utrolig godt filmet
med dejlig diskret CGI - nattehimlen får lige et ekstra pift osv.




Jacob Andersen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 07-12-04 02:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2brdaw9cm.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
>> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
>> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
>> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
>> scener.
>
> Der er flere fantastiske scener i "Contact" <spoilers>:
>
> Intro-scenen med øjet, der ser universet og den larmende
> tavshed. Scenen, hvor Ellie styrter afsted for at finde farmands
> medicin. Og så er der den del af rumrejse-scenen, hvor Ellie lander på
> stranden. Vi går fra førstepersons synsvinkel til tredepersons på en
> flot måde, der understreger det drømmende i scenen.

Den film blev FULDSTÆNDIG ødelagt af at Foster skulle forestille at være
"fluent in the universal language of science" eller noget i den dur.

/Jacob



Peter B. Juul (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-12-04 10:28

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:

> Den film blev FULDSTÆNDIG ødelagt af at Foster skulle forestille at være
> "fluent in the universal language of science" eller noget i den dur.

Det skulle hun heller ikke. Det skulle Ellie Arroway, som blev
_spillet_ af Foster.

Jeg kan informere dig om, at hverken Brando eller Pacino har nogen
særlig erfaring med at lede et ultramagtfuldt forbrydersyndikat,
ligesom hverken Morgan Freeman eller Tim Robbins har siddet i fængsel
i årtier. Matt Daemon har heller ikke nogen træning som hemmelig
agent.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet
I speak only 0}._.{0 nogensinde. Det er også det svageste
for myself. O/ \O bind i serien." -Per Abrahamsen

David Rasmussen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 07-12-04 11:28

Peter B. Juul wrote:
>
> Jeg kan informere dig om, at hverken Brando eller Pacino har nogen
> særlig erfaring med at lede et ultramagtfuldt forbrydersyndikat,
> ligesom hverken Morgan Freeman eller Tim Robbins har siddet i fængsel
> i årtier. Matt Daemon har heller ikke nogen træning som hemmelig
> agent.
>

Med samme stemme som Moe fra Simpsons: "WHAAAAAAAAAAAAAAAAT??!!"

/David

Thomas K. Jeppesen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas K. Jeppesen


Dato : 07-12-04 21:35

David Rasmussen wrote:
> Peter B. Juul wrote:
>
>>
>> Jeg kan informere dig om, at hverken Brando eller Pacino har nogen
>> særlig erfaring med at lede et ultramagtfuldt forbrydersyndikat,
>> ligesom hverken Morgan Freeman eller Tim Robbins har siddet i fængsel
>> i årtier. Matt Daemon har heller ikke nogen træning som hemmelig
>> agent.
>>
>
> Med samme stemme som Moe fra Simpsons: "WHAAAAAAAAAAAAAAAAT??!!"

Jeg er rystet.

Niels Søndergaard (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-12-04 11:47

On 07 Dec 2004 10:27:31 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> Matt Daemon

Interessant stavemåde.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-12-04 16:44

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> > Matt Daemon
>
> Interessant stavemåde.

Han sidder i min computer og modtager pakker. Sådan er det.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,
I speak only 0}._.{0 at der mangler hobbitter."
for myself. O/ \O -Per Vadmand.

Jacob Andersen (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 08-12-04 17:41

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2u0qyqwzg.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:
>
>> Den film blev FULDSTÆNDIG ødelagt af at Foster skulle forestille at være
>> "fluent in the universal language of science" eller noget i den dur.
>
> Det skulle hun heller ikke. Det skulle Ellie Arroway, som blev
> _spillet_ af Foster.

Du misforstod min pointe. Det havde ikke noget at gøre med at rollen blev
spillet af Jodie Foster (som jeg ikke har noget imod), men at de omtalte
"science" som en enkelt disciplin som man kunne være "fluent" i. Videnskab
er andet og mere end matematik og fysik.

/Jacob



David Rasmussen (09-12-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 09-12-04 08:53

Jacob Andersen wrote:
>
> Du misforstod min pointe. Det havde ikke noget at gøre med at rollen blev
> spillet af Jodie Foster (som jeg ikke har noget imod), men at de omtalte
> "science" som en enkelt disciplin som man kunne være "fluent" i. Videnskab
> er andet og mere end matematik og fysik.
>

I visse sammenhænge kan "science" på amerikansk betyde "naturvidenskab"
istedet for "videnskab". Jeg ved ikke om det er dårligt sprogbrug eller
hvad, men udbredt er det.

/David

Jacob Andersen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 10-12-04 03:47

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:41b8045d$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jacob Andersen wrote:
>>
>> Du misforstod min pointe. Det havde ikke noget at gøre med at rollen blev
>> spillet af Jodie Foster (som jeg ikke har noget imod), men at de omtalte
>> "science" som en enkelt disciplin som man kunne være "fluent" i.
>> Videnskab er andet og mere end matematik og fysik.
>>
>
> I visse sammenhænge kan "science" på amerikansk betyde "naturvidenskab"
> istedet for "videnskab". Jeg ved ikke om det er dårligt sprogbrug eller
> hvad, men udbredt er det.

Det gør det ganske vist bedre, men bestemt ikke tilstrækkeligt til at det
pludselig holder op med at være torskedumt.

/Jacob



David Rasmussen (10-12-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 10-12-04 12:15

Jacob Andersen wrote:
>
> Det gør det ganske vist bedre, men bestemt ikke tilstrækkeligt til at det
> pludselig holder op med at være torskedumt.
>

Nej, det er lidt fjollet.

/David

Per Vadmand (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 10-12-04 23:01

Flere Yndlingsscener:

Tom Hanks og hans chef danser på "klaveret" i "Big" og scenen, hvor han
spiser kaviar i samme.

Toshiro Mifune, der sidder oppe i tårnet som en tennisdommer sog ser på de
to røverbander, der skiftevis går frem mod hinanden og ser farlige ud - i
"Yojimbo".

Tegnefilmen "Moving Day", hvor klaveret ligger på lur efter Fedtmule.

Labyrintscenen i "Gøg og Gokke i Oxford".

Og så videre...

Per V.



Mads Jakobsen (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 04-12-04 13:30

Saving Private Ryan:
Landgangen på Omaha Beach er uovertruffen.
Kan se den scene flere gange.
Den illustrerer meget godt desperationen og kaoset.



Koeffe (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Koeffe


Dato : 04-12-04 13:38

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...


> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.


Den Grønne Mil:
Der hvor den store rare neger bliver ristet i den elektriske stol.

En gammel film jeg aldrig har fundet titlen på:
En dame der "bor" inde i et spejl, kommer ud af spejlet med en kniv i
hånden.

Jurassic Park:
Der hvor der ankommer til øen første gang - musikken er bare WOOOOW!

Cubic:
Mary: "Let me ask you something. Why are you alive?"
John Preston: "I live to safeguard the continuity of this society, to serve
Libria."
Mary: "It's circular. You exist to continue your existence. What's the
point?"


Det var hvad jeg lige kunne komme på på stående fod.


--
Koeffe








Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 16:24

On Sat, 4 Dec 2004 13:38:17 +0100, "Koeffe"
<kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:

>Jurassic Park:
>Der hvor der ankommer til øen første gang - musikken er bare WOOOOW!

Enig, hvis det er den scene, hvor man ser dinoerne første gang. Den
giver mig kuldegysninger hver gang.


Mvh
Niels Søndergaard

Konrad (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 04-12-04 13:47

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.
>
> Her er et par, jeg lige har genset (og for en god ordens skyld vil jeg
> da lige komme med en spoiler-advarsel):
>
> Gone With the Wind:
> Scenen lige før pausen, hvor Scarlett er vendt tilbage til Tara og i
> sllhouet mod en rød himmel udbryder "As God is my witness, I'll never
> go hungry again!". Kameraet zoomer væk, og musikken slår over i det
> iørefaldende hovedtema.

En anden af mange, mange fede scener fra GWTW er, imho :

Scenen hvor Scarlet skal finde en læge da Melanie skal føde. Hun kommer ud i
tumulten efter slaget ved - er det Gettysburg(?) husker det ikke lige - og
vandrer henover en stor plads med hundreder af sårede hun må skræve henover,
medens kameraet zoomer ud og man snigende bliver forbløffet og hvor stor
scenen er, hvorefter kameraet ender bag et sønderskudt sydstatsflag i toppen
af et tårn.



Kim Ludvigsen (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-12-04 15:32

Konrad wrote:
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>
> > Gone With the Wind:
> En anden af mange, mange fede scener fra GWTW er, imho :

Den scene som har gjort mest indtryk på mig i den film, er første gang
man ser Gable. Ikke på grund af scenen selv, men på grund af publikums
reaktion. Jeg så den i biografen som 17-18-årig, og da Gable kom ned ad
trappen, lød der et dyyybt suk fra alle salens kvindelige tilskuere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips & tricks til Internet Explorer
http://kimludvigsen.dk

Konrad (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 04-12-04 15:50

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
news:41B1CA6E.3825@kimludvigsen.dk...
> Konrad wrote:
> >
> > "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
> >
> > > Gone With the Wind:
> > En anden af mange, mange fede scener fra GWTW er, imho :
>
> Den scene som har gjort mest indtryk på mig i den film, er første gang
> man ser Gable. Ikke på grund af scenen selv, men på grund af publikums
> reaktion. Jeg så den i biografen som 17-18-årig, og da Gable kom ned ad
> trappen, lød der et dyyybt suk fra alle salens kvindelige tilskuere.

Tja. Jeg har hørt at Vivien Leigh fik et ekstratillæg på 10.000 dollars
fordi Gable slet og ret *stank* ud af munden - årsagen var hans gebis som
han fik i et en ret ung alder, og det skulle vist ikke liiiige have været
sagen for Leigh under kyssescenerne...Det kan jeg aldrig lade være med at
tænke på når jeg ser filmen )



Per Vadmand (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-12-04 16:58


"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
news:41b1ce8a$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...

> Tja. Jeg har hørt at Vivien Leigh fik et ekstratillæg på 10.000 dollars
> fordi Gable slet og ret *stank* ud af munden - årsagen var hans gebis som
> han fik i et en ret ung alder, og det skulle vist ikke liiiige have været
> sagen for Leigh under kyssescenerne...Det kan jeg aldrig lade være med at
> tænke på når jeg ser filmen )
>
Se, DET burde have haft en spoiler-advarsel!

Per V.



Konrad (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-12-04 17:41

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:41b1dea8$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> news:41b1ce8a$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Tja. Jeg har hørt at Vivien Leigh fik et ekstratillæg på 10.000 dollars
> > fordi Gable slet og ret *stank* ud af munden - årsagen var hans gebis
som
> > han fik i et en ret ung alder, og det skulle vist ikke liiiige have
været
> > sagen for Leigh under kyssescenerne...Det kan jeg aldrig lade være med
at
> > tænke på når jeg ser filmen )
> >
> Se, DET burde have haft en spoiler-advarsel!

Du har ret...Det er virkelig en megaspoiler i ordets bogstavlige betydning




Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 16:26

On Sat, 04 Dec 2004 15:32:14 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Konrad wrote:
>>
>> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>>
>> > Gone With the Wind:
>> En anden af mange, mange fede scener fra GWTW er, imho :
>
>Den scene som har gjort mest indtryk på mig i den film, er første gang
>man ser Gable. Ikke på grund af scenen selv, men på grund af publikums
>reaktion. Jeg så den i biografen som 17-18-årig, og da Gable kom ned ad
>trappen, lød der et dyyybt suk fra alle salens kvindelige tilskuere.

Første gang man ser ham, er det ikke dér, hvor hans hoved dukker frem
fra sofaen, da Scarlett har smadret en vase efter at være blevet
afvist af Ashley?


Mvh
Niels Søndergaard

Kim Ludvigsen (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-12-04 17:07

Niels Søndergaard wrote:
>
> On Sat, 04 Dec 2004 15:32:14 +0100, Kim Ludvigsen
>
> >Den scene som har gjort mest indtryk på mig i den film, er første gang
> >man ser Gable. Ikke på grund af scenen selv, men på grund af publikums
> >reaktion. Jeg så den i biografen som 17-18-årig, og da Gable kom ned ad
> >trappen, lød der et dyyybt suk fra alle salens kvindelige tilskuere.
>
> Første gang man ser ham, er det ikke dér, hvor hans hoved dukker frem
> fra sofaen, da Scarlett har smadret en vase efter at være blevet
> afvist af Ashley?

Det er mange år siden, jeg så den, og jeg husker stort set intet fra
filmen andet end det dybe suk, så jeg kan sagtens tage fejl. Men jeg
forbinder helt klart det dybe suk med, at han kommer ned ad en lang
trappe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express
http://kimludvigsen.dk

Jim Andersen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-12-04 13:10

Niels Søndergaard wrote:

> Første gang man ser ham, er det ikke dér, hvor hans hoved dukker frem
> fra sofaen, da Scarlett har smadret en vase efter at være blevet
> afvist af Ashley?

Det er det i bogen.

/jim



Just Johnny (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Just Johnny


Dato : 04-12-04 13:54

Niels Søndergaard posted the following:

>Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
>på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
>sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
>scener.

Et par stykker:

Titus: Slutscenen hvor dramaet (næsten) er slut og filmsscenen
konverterer tilbage til en teaterscene. "All the world's a stage..."
rent bogstavligt.

Monty Python and the Holy Grail: Slutningen hvor politiet kommer...
Totalt absurdt og hylende grinagtigt...

(John Woo's) Hard Boiled: Hospitals actionscenen hvor der ikke bliver
klippet. Når man er vant til at se hurtig klipning i actionscener så
virker det dybt underligt og faktisk ret ubehageligt, når der slet
ikke klippes i et par minutter.


Konrad (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 04-12-04 14:12

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> wrote in message
news:lq83r0pbvqt7djtiuqt1ed4fed3nirr8f0@4ax.com...

> (John Woo's) Hard Boiled: Hospitals actionscenen hvor der ikke bliver
> klippet. Når man er vant til at se hurtig klipning i actionscener så
> virker det dybt underligt og faktisk ret ubehageligt, når der slet
> ikke klippes i et par minutter.

Den scene er ufattelig godt koreograferet!



Mikl (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Mikl


Dato : 05-12-04 07:48

Just Johnny wrote:
> Niels Søndergaard posted the following:
>
>
>>Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
>>på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
>>sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
>>scener.
>
>
> Et par stykker:
>
> Titus: Slutscenen hvor dramaet (næsten) er slut og filmsscenen
> konverterer tilbage til en teaterscene. "All the world's a stage..."
> rent bogstavligt.
>
> Monty Python and the Holy Grail: Slutningen hvor politiet kommer...
> Totalt absurdt og hylende grinagtigt...

Og nu vi taler om Python: I Meaning of Life hvor en mand selv har valgt
hvordan han skal dø. Han bliver skarpt forfulgt af en horde topløse
blondiner med hockeyhjelm på - attributter til alle sider og så i slo mo
naturligvis (det har Baywatch lært af)! Jeg tror de har nydt at finde på
den scene og ikke mindst filme den!

....hvordan han rent faktisk dør forbliver en hemmelighed for dem der
ikke har set den.

/Mikkel

Jonas Gaarde (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-12-04 14:02

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.
>




Der er i hvert fald to gåsehudsscener i "Manhunter", nemlig den der hedder
"the girl and the tiger" - mest p.g.a. musikken (et af de meget få eksempler
på panfløjte uden kvalme), men også p.g.a. Tom Noonan's fabelagtige
underspil i baggrunden, og så den scene hvor Graham sidder med smalfilmene
og taler med sig selv. Igen er det musikken, og der hvor den kulminerer,
lige da sammenhængen går op for ham og replikken "You've seen these films,
haven't you, my man?" kommer - uha, så får jeg ståpels!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Morten Wartou (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 04-12-04 14:28

Niels Søndergaard wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.

Min yndlingsscene kommer fra min yndlingsfilm - C'era una volta il west
(Once Upon a Time in the West) af Sergio Leone. Ja, der er faktisk mange
dejlige scener i den film, men en der giver mig gåsehud hver gang (og det er
absolut ikke få gange), er da Jill er ankommet til stationen i begyndelsen
af filmen, går ind i stationsbygningen og kameraet løftes op over taget og
man får et blik udover byen. Absolut vidunderlig scene, filmisk skønhed når
det er bedst. Morricones musik er i høj grad medvirkende til scenens
effektivitet. Jeg får faktisk gåsehud bare af at skrive om den. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Niels Søndergaard (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-12-04 16:27

On Sat, 4 Dec 2004 14:27:46 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
>> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
>> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
>> scener.
>
>Min yndlingsscene kommer fra min yndlingsfilm - C'era una volta il west
>(Once Upon a Time in the West) af Sergio Leone. Ja, der er faktisk mange
>dejlige scener i den film, men en der giver mig gåsehud hver gang (og det er
>absolut ikke få gange), er da Jill er ankommet til stationen i begyndelsen
>af filmen, går ind i stationsbygningen og kameraet løftes op over taget og
>man får et blik udover byen. Absolut vidunderlig scene, filmisk skønhed når
>det er bedst. Morricones musik er i høj grad medvirkende til scenens
>effektivitet. Jeg får faktisk gåsehud bare af at skrive om den. :)

Du har ret. Det er fænomenalt. Men også filmens start på stationen er
en klassiker.


Mvh
Niels Søndergaard

SpookiePower (04-12-2004)
Kommentar
Fra : SpookiePower


Dato : 04-12-04 21:03

Drengene fra Skt Petri -
Der hvor alle eleverne er samlet i salen og synger,
"I Danmark har jeg hjemme, der her jeg rod" mens tyskerne
står og fortæller at man ikke skal gøre modstand.



Jonas Gaarde (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-12-04 23:04

"SpookiePower" <boxjunk2600@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:cot55t$hnk$1@news.cybercity.dk...
> Drengene fra Skt Petri -
> Der hvor alle eleverne er samlet i salen og synger,
> "I Danmark har jeg hjemme, der her jeg rod" mens tyskerne
> står og fortæller at man ikke skal gøre modstand.





"I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme,
Her har jeg rod, herfra min verden går"
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Brian P (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 04-12-04 23:12


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...

Ja, det blev sgu lidt et line-up af klassikere i tilfældig rækkefølge...

Vertigo
Slutscenen i kirketårnet, hvor James Stewart stirrer ned i afgrunden.

Spellbound
"It WAS something in my childhood"

Les Diaboliques
Scenen, hvor Monsiuer Delasalle ikke er død alligevel

Das Testament des Dr. Mabuse
Scenen på biblioteket hvor Dr. Baum læser den afdøde Dr. Mabuses efterladte
papirer og bliver besat af Mabuses spøgelse ("Herrschafft des Verbrechens")

Bride of Frankenstein
Slutscenen, hvor monsteret lukker og slukker.
Scenen med den blinde mand med violinen ("Alone: bad. Friend: good")

Les Quatre Cents Coups
Slutscenen hvor Antoine Doinel løber ned mod vandet, vender sig om og...
freezeframe.

City Lights
Slutscenen, hvor den nu seende blinde pige genkender vagabonden Chaplin som
hendes velgører.

The Searchers
John Wayne er lige ved... men redder så alligevel Debbie

Jules et Jim
Scenen hvor vi første gang ser Jeanne Moreau på trappen.

Grapes of Wrath
Slutscenen med Ma Joad.

Cykeltyven
Scenen hvor faderen slår sin søn.

Touch of Evil
Slutscenen med Marlene Dietrich: "He was some kind of a man... what does it
matter what you say about people. Adios")

La Grande Illusion
Scenerne med Gabin på flugt og den tysktalende bondekone.

The Apartment
Scenen hvor Jack Lemmon finder Shirley MacLaine efter hendes
selvmordsforsøg.

Hush, hush Sweet Charlotte
Mareridtsscenen

Kiss Me Deadly
Slutningen i huset på stranden og den mystiske kuffert.

Fanny og Alexander
Faderens dødsscene, Alexanders møde med biskoppens døtre, slutningen.

Ikuru
Watanabe på gyngen




Jonas Gaarde (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-12-04 23:28

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
news:31er1nF3b76bjU1@individual.net...
>
> Ja, det blev sgu lidt et line-up af klassikere i tilfældig rækkefølge...
>
> Vertigo
> Slutscenen i kirketårnet, hvor James Stewart stirrer ned i afgrunden.
>
> Spellbound
> "It WAS something in my childhood"
>
> Les Diaboliques
> Scenen, hvor Monsiuer Delasalle ikke er død alligevel
>
> Das Testament des Dr. Mabuse
> Scenen på biblioteket hvor Dr. Baum læser den afdøde Dr. Mabuses
> efterladte papirer og bliver besat af Mabuses spøgelse ("Herrschafft des
> Verbrechens")
>
> Bride of Frankenstein
> Slutscenen, hvor monsteret lukker og slukker.
> Scenen med den blinde mand med violinen ("Alone: bad. Friend: good")
>
> Les Quatre Cents Coups
> Slutscenen hvor Antoine Doinel løber ned mod vandet, vender sig om og...
> freezeframe.
>
> City Lights
> Slutscenen, hvor den nu seende blinde pige genkender vagabonden Chaplin
> som hendes velgører.
>
> The Searchers
> John Wayne er lige ved... men redder så alligevel Debbie
>
> Jules et Jim
> Scenen hvor vi første gang ser Jeanne Moreau på trappen.
>
> Grapes of Wrath
> Slutscenen med Ma Joad.
>
> Cykeltyven
> Scenen hvor faderen slår sin søn.
>
> Touch of Evil
> Slutscenen med Marlene Dietrich: "He was some kind of a man... what does
> it matter what you say about people. Adios")
>
> La Grande Illusion
> Scenerne med Gabin på flugt og den tysktalende bondekone.
>
> The Apartment
> Scenen hvor Jack Lemmon finder Shirley MacLaine efter hendes
> selvmordsforsøg.
>
> Hush, hush Sweet Charlotte
> Mareridtsscenen
>
> Kiss Me Deadly
> Slutningen i huset på stranden og den mystiske kuffert.
>
> Fanny og Alexander
> Faderens dødsscene, Alexanders møde med biskoppens døtre, slutningen.
>
> Ikuru
> Watanabe på gyngen




Og nu vi er ved de gode gamle: Slutscenen fra "The Maltese Falcon".
Betjenten løfter falken og udbryder overrasket "God, it's heavy - what is
it?" og Bogey svarer "The-eh schtuff that dreamsh are made of!"
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Peter Knutsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 05-12-04 04:36


Jonas Gaarde wrote:
> Og nu vi er ved de gode gamle: Slutscenen fra "The Maltese Falcon".
> Betjenten løfter falken og udbryder overrasket "God, it's heavy - what is
> it?" og Bogey svarer "The-eh schtuff that dreamsh are made of!"

MacGuffinium?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Jonas Gaarde (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 05-12-04 13:25

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
news:31fe19F38gtc4U2@individual.net...
>
> Jonas Gaarde wrote:
>> Og nu vi er ved de gode gamle: Slutscenen fra "The Maltese Falcon".
>> Betjenten løfter falken og udbryder overrasket "God, it's heavy - what is
>> it?" og Bogey svarer "The-eh schtuff that dreamsh are made of!"
>
> MacGuffinium?



Hov-hov!
Hvis De skal være næsvis, så er De ikke velkommen her!

--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



David Schjelde (06-12-2004)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 06-12-04 21:08


"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cotdll$qeh$1@news.cybercity.dk...
> "Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
> news:31er1nF3b76bjU1@individual.net...
> >
> > Ja, det blev sgu lidt et line-up af klassikere i tilfældig rækkefølge...
> >
> > Vertigo
> > Slutscenen i kirketårnet, hvor James Stewart stirrer ned i afgrunden.
> >
> > Spellbound
> > "It WAS something in my childhood"
> >
> > Les Diaboliques
> > Scenen, hvor Monsiuer Delasalle ikke er død alligevel
> >
> > Das Testament des Dr. Mabuse
> > Scenen på biblioteket hvor Dr. Baum læser den afdøde Dr. Mabuses
> > efterladte papirer og bliver besat af Mabuses spøgelse ("Herrschafft des
> > Verbrechens")
> >
> > Bride of Frankenstein
> > Slutscenen, hvor monsteret lukker og slukker.
> > Scenen med den blinde mand med violinen ("Alone: bad. Friend: good")
> >
> > Les Quatre Cents Coups
> > Slutscenen hvor Antoine Doinel løber ned mod vandet, vender sig om og...
> > freezeframe.
> >
> > City Lights
> > Slutscenen, hvor den nu seende blinde pige genkender vagabonden Chaplin
> > som hendes velgører.
> >
> > The Searchers
> > John Wayne er lige ved... men redder så alligevel Debbie
> >
> > Jules et Jim
> > Scenen hvor vi første gang ser Jeanne Moreau på trappen.
> >
> > Grapes of Wrath
> > Slutscenen med Ma Joad.

[MEGA SPOILER - MUS OG MÆND]







Apropos: Mus og mænd hvor Lenny må lade livet - snøft



Carsten Riis (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 05-12-04 01:57

"Niels Søndergaard" wrote:
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.
>

Hmmmm, skal det være yndlings-scener eller bare scener som har gjort
indtryk?


En scene som har gjort meget meget stor indtryk på mig:
Jeg vil dog lige sige, at scenen på ingen måde er min yndlings-scene.
Men det er den scene som har gjort mest indtryk på mig.



American History X

Offeret-skal-bide-kantstenen scenen.


Jeg er ellers typen der bare rejser sig op lige når rulleteksterne
starter. Men ved American History X, så skulle jeg altså lige sidde og
"mentalt fordøje" filmen med den scene som fokus i "fordøjelsen".
Det skal lige siges, at jeg siden jeg så denne film har haft et
underligt forhold til gysere og blodfilm i øvrigt
fx kunne jeg ikke se Blade1 før 1½ år efter jeg havde set
AmericanHistoryX. Og EventHorizon, der læste jeg ellers i Billedbladet
(min yndlingsaversion) istedet for at se filmen.

Det er jo ikke fordi scenen i sig selv er særlig voldsom (så vidt jeg
husker, så ser man ikke en gang at offeret får mast kraniet mod
kantstenen.... Måske en OverlærerAndersenStårPåAltanen-effekt). Det er
mere al den had gerningsmanden lægger i handlingen som chokerer mig.



Yndlings-scener.... tja der er nok ikke nogen specielt.
Men noget jeg altid glæder mig til at se er udvælgelses-testene som man
udsætter folkene i Armageddon. Særlig RockHounds kommentarer på
blæktesten.

Noget som man bør tænke over, når man siger at man bare skal indsætte
militæret for dit og dat, så bør man tænke på General William Devereaux
(UnderAngreb) scener hvor han udtaler, at det altså ikke er
fløjlshansker man anvender, når man beder militæret om at gribe ind. Og
man skal have nogen forbandet gode argumenter for at gøre det. Og noget
andet i den film: Alle dem som tænker på, at tortur er kan accepteres
for "the greater good"... Se filmen UnderAngreb! Og det mest
bemærkelsesværdige ved filmen er, at den udkom før 11.september2001.





mvh


Carsten Riis

Peter Knutsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 05-12-04 04:37


Carsten Riis wrote:
[...]
> Noget som man bør tænke over, når man siger at man bare skal indsætte
> militæret for dit og dat, så bør man tænke på General William Devereaux
> (UnderAngreb) scener hvor han udtaler, at det altså ikke er
> fløjlshansker man anvender, når man beder militæret om at gribe ind. Og
> man skal have nogen forbandet gode argumenter for at gøre det. Og noget
> andet i den film: Alle dem som tænker på, at tortur er kan accepteres
> for "the greater good"... Se filmen UnderAngreb! Og det mest
> bemærkelsesværdige ved filmen er, at den udkom før 11.september2001.

"Under Siege", ikke?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Carsten Riis (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 05-12-04 13:36

Peter Knutsen wrote:
>
> Carsten Riis wrote:
> [...]
> > Noget som man bør tænke over, når man siger at man bare skal indsætte
> > militæret for dit og dat, så bør man tænke på General William Devereaux
> > (UnderAngreb) scener hvor han udtaler, at det altså ikke er
> > fløjlshansker man anvender, når man beder militæret om at gribe ind. Og
> > man skal have nogen forbandet gode argumenter for at gøre det. Og noget
> > andet i den film: Alle dem som tænker på, at tortur er kan accepteres
> > for "the greater good"... Se filmen UnderAngreb! Og det mest
> > bemærkelsesværdige ved filmen er, at den udkom før 11.september2001.
>
> "Under Siege", ikke?


Originalt hedder den nu bare: The Siege.
http://www.imdb.com/title/tt0133952/combined

Og på dansk Under Angreb
Hvilket jeg også har skrevet.


mvh

Carsten Riis

ML-78 (05-12-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 05-12-04 16:35

Niels Søndergaard skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer.

Ben-Hur (1959): Den fantastiske væddeløbsscene. Den ville man aldig
kunne lave lige så flot eller overbevisende i dag.

Psycho: Brusescenen. Den kender alle vist.

Vertigo: Slutscenen i tårnet.

La maschera del demonio: Scenen hvor lægen bliver hentet og kører afsted
i hestevognen.

The Premature Burial: Hallucinationsscenen (eller næsten enhver anden af
de obligatoriske hallucinationsscener i Cormans Poe-film).

Faust: Scenen hvor de flyver over landskabe og hustage.

Roma: Regnvejrsscenen.

The Wicker Man: Slutningen hvor vi møder 'the wicker man'.

White Zombie: Scenen i den gamle mølle.


ML-78


Jim Andersen (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 06-12-04 13:05

MIB I. Til sidst hvor universet blot viser sig at være en glaskugle som
"nogen" spiller med.

6. sans: Da drengen, i bilen, fortæller sin mor at han ser spøjelser.
(jeg har selv en dreng i ca den alder så måske er jeg inhabil)

/jim



David Schjelde (06-12-2004)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 06-12-04 21:01


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8ov2r018quhqnlovq6pvrvr2rb6jgsr2pi@4ax.com...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.

ok - 3 hurtige:
- Stort set samtlige volds- og krænkede scener i "Once Were Warriors"

- Scenen hvor barnet snitter faderen i hælen fra "Ondskabens kirkegård" (fy
for satan - jeg krøller tæer bare ved at skrive det)

[spoiler space - "Invasion of the bodysnatchers"]



-



-



-



-



-



-



Slut scenen hvor Sutherland "udpeger" heltinden.



Jesper (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-12-04 21:25

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.
>

*SPOILERE*

Inferno(1980): Det oversvømmede værelse

Maniac(1980): En kvinde forfølges af morderen og undslipper ned på et
toilet og tror hun er sluppet væk, hvorefter hun går hen til spejlet på
toilettet, og pludselig stikker der en bajonet ud gennem brystet på
hende!

Cat People(1982): Åbningscenen i den indiske landsby

Frankenstein (1931) Monstret der brænder i møllen

The Thing(1982): Scenen med maven der gnasker armene på en mand,
hvorefter hovedet river sig løs og der vokser insektben ud af det.

The Gore Gore Girls: Den bogstaveligt talt røvhamrende gode scene!

Rat Pfink A Boo Boo: Flere scener end jeg kan nævne! Vores to
hovedpersoner går ind i et skab for at komme ud som superhelteparret Rat
Pfink og hans assistent Boo Boo hvor følgende ordveksling finder sted:
Rat Pfink: Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
Boo Boo: What's that, Rat Pfink?
Rat Pfink: Bullets!

Up'N Coming: John C. Holmes har en analsexscene med Marilyn Chambers.
Det ser så ekstremt ud at det ligner en Dick Smith special effect!

The Abyss: Mødet med vandvæsenet.

Friday the 13th- Final Chapter: Jason får en machette i hovedet, falder
og machetten glider gennem hovedet på ham.

The Cook, the Thief, His Wife And Her Lover: Spica får serveret fruens
elsker helstegt med denne replik fra konen(Helen Mirren): Try the cock,
Albert. It's a delicacy, and you know where it's been.


--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Per Vadmand (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 06-12-04 21:56


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1goe473.1xuywpio981kN%spambuster@users.toughguy.net...

> *SPOILERE*
>
> Inferno(1980): Det oversvømmede værelse
>
> Maniac(1980): En kvinde forfølges af morderen og undslipper ned på et
> toilet og tror hun er sluppet væk, hvorefter hun går hen til spejlet på
> toilettet, og pludselig stikker der en bajonet ud gennem brystet på
> hende!
>
> Cat People(1982): Åbningscenen i den indiske landsby
>
> Frankenstein (1931) Monstret der brænder i møllen
>
> The Thing(1982): Scenen med maven der gnasker armene på en mand,
> hvorefter hovedet river sig løs og der vokser insektben ud af det.
>
> The Gore Gore Girls: Den bogstaveligt talt røvhamrende gode scene!
>
> Rat Pfink A Boo Boo: Flere scener end jeg kan nævne! Vores to
> hovedpersoner går ind i et skab for at komme ud som superhelteparret Rat
> Pfink og hans assistent Boo Boo hvor følgende ordveksling finder sted:
> Rat Pfink: Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
> Boo Boo: What's that, Rat Pfink?
> Rat Pfink: Bullets!
>
> Up'N Coming: John C. Holmes har en analsexscene med Marilyn Chambers.
> Det ser så ekstremt ud at det ligner en Dick Smith special effect!
>
> The Abyss: Mødet med vandvæsenet.
>
> Friday the 13th- Final Chapter: Jason får en machette i hovedet, falder
> og machetten glider gennem hovedet på ham.
>
> The Cook, the Thief, His Wife And Her Lover: Spica får serveret fruens
> elsker helstegt med denne replik fra konen(Helen Mirren): Try the cock,
> Albert. It's a delicacy, and you know where it's been.

Din smag er ikke ligefrem, hvad jeg ville kalde mainstream...

Per V.



Jesper (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-12-04 22:23

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

>
> Din smag er ikke ligefrem, hvad jeg ville kalde mainstream...
>
> Per V.

Kære Vadmand;

Jeg ville da også betragte det som en fornærmelse, hvis du kaldte min
smag for Mainstream
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Per Vadmand (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 06-12-04 23:39


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1goe865.w4ti741ohugq6N%spambuster@users.toughguy.net...
> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>
>>
>> Din smag er ikke ligefrem, hvad jeg ville kalde mainstream...
>>
>> Per V.
>
> Kære Vadmand;
>
> Jeg ville da også betragte det som en fornærmelse, hvis du kaldte min
> smag for Mainstream
> --
Til gengæld ville jeg betragte det som en fornærmelse at blive indlagt til
de allerfleste af filmene på din liste. Sådan er folk så forskellige...

Per V.



Jesper (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-12-04 17:18

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> news:1goe865.w4ti741ohugq6N%spambuster@users.toughguy.net...
> > Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
> >
> >>
> >> Din smag er ikke ligefrem, hvad jeg ville kalde mainstream...
> >>
> >> Per V.
> >
> > Kære Vadmand;
> >
> > Jeg ville da også betragte det som en fornærmelse, hvis du kaldte min
> > smag for Mainstream
> > --
> Til gengæld ville jeg betragte det som en fornærmelse at blive indlagt til
> de allerfleste af filmene på din liste. Sådan er folk så forskellige...
>
> Per V.

Ja, different strokes for different folks
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Niels Søndergaard (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 06-12-04 21:57

On Mon, 6 Dec 2004 21:24:56 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

Man må sige, at du er en mand med en alsidig filmsmag.



Mvh
Niels Søndergaard

Per Vadmand (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 06-12-04 23:38


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:0rh9r0173v68bom5lklhdn08hrdt6b26rv@4ax.com...
> On Mon, 6 Dec 2004 21:24:56 +0100, spambuster@users.toughguy.net
> (Jesper) wrote:
>
> Man må sige, at du er en mand med en alsidig filmsmag.
>
Alsidig? Det var da splatter alt sammen.

Per v.



Niels Søndergaard (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-12-04 02:04

On Mon, 6 Dec 2004 23:37:51 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>news:0rh9r0173v68bom5lklhdn08hrdt6b26rv@4ax.com...
>> On Mon, 6 Dec 2004 21:24:56 +0100, spambuster@users.toughguy.net
>> (Jesper) wrote:
>>
>> Man må sige, at du er en mand med en alsidig filmsmag.
>>
>Alsidig? Det var da splatter alt sammen.

Jeg tror, din yndlingsskuespiller, Michael Gambon, ville blive meget
fornærmet, hvis han hørte nogen kalde "The Cook, the Thief..." en
splatterfilm.

Tænk, jeg ville have troet, at du om nogen var til Peter Greenaway.


Mvh
Niels Søndergaard

Per Vadmand (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 07-12-04 09:17


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:950ar055glnd26qq5cga4v10d91nbmnoca@4ax.com...
> On Mon, 6 Dec 2004 23:37:51 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>>news:0rh9r0173v68bom5lklhdn08hrdt6b26rv@4ax.com...
>>> On Mon, 6 Dec 2004 21:24:56 +0100, spambuster@users.toughguy.net
>>> (Jesper) wrote:
>>>
>>> Man må sige, at du er en mand med en alsidig filmsmag.
>>>
>>Alsidig? Det var da splatter alt sammen.
>
> Jeg tror, din yndlingsskuespiller, Michael Gambon, ville blive meget
> fornærmet, hvis han hørte nogen kalde "The Cook, the Thief..." en
> splatterfilm.
>
> Tænk, jeg ville have troet, at du om nogen var til Peter Greenaway.
>
Har ikke set den. Det var scenen, han beskrev, der muligvis vildledte mig.

Per V



Konrad (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-12-04 10:29

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:41b5670d$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Jeg tror, din yndlingsskuespiller, Michael Gambon, ville blive meget
> > fornærmet, hvis han hørte nogen kalde "The Cook, the Thief..." en
> > splatterfilm.
> >
> > Tænk, jeg ville have troet, at du om nogen var til Peter Greenaway.
> >
> Har ikke set den. Det var scenen, han beskrev, der muligvis vildledte mig.

Det er heller ikke umagen værd. Den er ret kitschet eller hvad man nu siger,
dvs der skal nok være en del som mener det er et mesterværk, men dybest set
handler den om ingenting, og er i øvrigt plaget af alt for mange
gentagelser - musikken, døråbning osv....Naturligvis som jeg husker den fra
biografen for 10 år siden, eller hvornår det var den gik inde i Vester Vov
Vov.



Jesper (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-12-04 17:18

Konrad <david_konrad@hotmail.com> wrote:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:41b5670d$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > > Jeg tror, din yndlingsskuespiller, Michael Gambon, ville blive meget
> > > fornærmet, hvis han hørte nogen kalde "The Cook, the Thief..." en
> > > splatterfilm.
> > >
> > > Tænk, jeg ville have troet, at du om nogen var til Peter Greenaway.
> > >
> > Har ikke set den. Det var scenen, han beskrev, der muligvis vildledte mig.
>
> Det er heller ikke umagen værd. Den er ret kitschet eller hvad man nu siger,
> dvs der skal nok være en del som mener det er et mesterværk, men dybest set
> handler den om ingenting, og er i øvrigt plaget af alt for mange
> gentagelser - musikken, døråbning osv....Naturligvis som jeg husker den fra
> biografen for 10 år siden, eller hvornår det var den gik inde i Vester Vov
> Vov.

Det er en genial film, visuelt aldeles uovertruffen, den måde Greenaway
bevæger sig med kameraet rundt i restauranten, det markante farvevalg,
skuespillet, det er altsammen spitzenklasse!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Konrad (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-12-04 17:30

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1gofp1l.l2mu2t113peofN%spambuster@users.toughguy.net...

> > > > Tænk, jeg ville have troet, at du om nogen var til Peter Greenaway.
> > > >
> > > Har ikke set den. Det var scenen, han beskrev, der muligvis vildledte
mig.
> >
> > Det er heller ikke umagen værd. Den er ret kitschet eller hvad man nu
siger,
> > dvs der skal nok være en del som mener det er et mesterværk, men dybest
set
> > handler den om ingenting, og er i øvrigt plaget af alt for mange
> > gentagelser - musikken, døråbning osv....Naturligvis som jeg husker den
fra
> > biografen for 10 år siden, eller hvornår det var den gik inde i Vester
Vov
> > Vov.
>
> Det er en genial film, visuelt aldeles uovertruffen, den måde Greenaway
> bevæger sig med kameraet rundt i restauranten, det markante farvevalg,
> skuespillet, det er altsammen spitzenklasse!

Ja - det synes jeg også dengang jeg var 17-18 år og tingene ikke kunne blive
outrerede og meningsløse nok - det var faktisk undertegnede der
*insisterede* på at se dette mesterværk med mit fædrende ophav...Som man
bliver ældre begynder man i højere grad at sætte pris på skuespil, handling,
vedkommenhed og den slags...



Konrad (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-12-04 17:35

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
news:41b5da92$0$66410$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja - det synes jeg også dengang jeg

SYNTES - til ære for sprogrevserne



Jesper (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-12-04 17:48

Konrad <david_konrad@hotmail.com> wrote:

> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> news:41b5da92$0$66410$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Ja - det synes jeg også dengang jeg
>
> SYNTES - til ære for sprogrevserne

Ja...for syns skyld synes jeg også der skal stå syntes, det er ligesom
om det syner bedre
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Jesper (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-12-04 17:48

Konrad <david_konrad@hotmail.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> news:1gofp1l.l2mu2t113peofN%spambuster@users.toughguy.net...
>
> > > > > Tænk, jeg ville have troet, at du om nogen var til Peter Greenaway.
> > > > >
> > > > Har ikke set den. Det var scenen, han beskrev, der muligvis vildledte
> mig.
> > >
> > > Det er heller ikke umagen værd. Den er ret kitschet eller hvad man nu
> siger,
> > > dvs der skal nok være en del som mener det er et mesterværk, men dybest
> set
> > > handler den om ingenting, og er i øvrigt plaget af alt for mange
> > > gentagelser - musikken, døråbning osv....Naturligvis som jeg husker den
> fra
> > > biografen for 10 år siden, eller hvornår det var den gik inde i Vester
> Vov
> > > Vov.
> >
> > Det er en genial film, visuelt aldeles uovertruffen, den måde Greenaway
> > bevæger sig med kameraet rundt i restauranten, det markante farvevalg,
> > skuespillet, det er altsammen spitzenklasse!
>
> Ja - det synes jeg også dengang jeg var 17-18 år og tingene ikke kunne blive
> outrerede og meningsløse nok - det var faktisk undertegnede der
> *insisterede* på at se dette mesterværk med mit fædrende ophav...Som man
> bliver ældre begynder man i højere grad at sætte pris på skuespil, handling,
> vedkommenhed og den slags...

Er denne film måske ikke vedkommende? Har den ikke godt skuespil? Har
den ikke en god handling?
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Brian P (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 06-12-04 22:01


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1goe473.1xuywpio981kN%

> Rat Pfink A Boo Boo: Flere scener end jeg kan nævne! Vores to
> hovedpersoner går ind i et skab for at komme ud som superhelteparret Rat
> Pfink og hans assistent Boo Boo hvor følgende ordveksling finder sted:
> Rat Pfink: Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
> Boo Boo: What's that, Rat Pfink?
> Rat Pfink: Bullets!

Dén film er du nu skyld i at jeg vil have set - for enhver pris!!!



Jesper (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-12-04 22:23

Brian P <kanal@klog.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1goe473.1xuywpio981kN%
>
> > Rat Pfink A Boo Boo: Flere scener end jeg kan nævne! Vores to
> > hovedpersoner går ind i et skab for at komme ud som superhelteparret Rat
> > Pfink og hans assistent Boo Boo hvor følgende ordveksling finder sted:
> > Rat Pfink: Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
> > Boo Boo: What's that, Rat Pfink?
> > Rat Pfink: Bullets!
>
> Dén film er du nu skyld i at jeg vil have set - for enhver pris!!!

Jamen, så må du da se at få den set, du kan få den her:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1055452042910722
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

ML-78 (06-12-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 06-12-04 22:17

Jesper skrev:

> Frankenstein (1931) Monstret der brænder i møllen

En fantastisk afslutning på den bedste af Universals gamle gyserfilm.
Men jeg ærgrer mig altid over den sidste påklistrede sekvens, som nogle
fjolser hos filmselskabet mente skulle med.


ML-78


Brian P (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 06-12-04 23:02


"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cp2i83$1rp0$1@news.cybercity.dk...
> Jesper skrev:
>
>> Frankenstein (1931) Monstret der brænder i møllen
>
> En fantastisk afslutning på den bedste af Universals gamle gyserfilm.
> Men jeg ærgrer mig altid over den sidste påklistrede sekvens, som nogle
> fjolser hos filmselskabet mente skulle med.


"Bride of Frankenstein" er den bedste. Basta.



Jesper (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-12-04 23:17

Brian P <kanal@klog.dk> wrote:

> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:cp2i83$1rp0$1@news.cybercity.dk...
> > Jesper skrev:
> >
> >> Frankenstein (1931) Monstret der brænder i møllen
> >
> > En fantastisk afslutning på den bedste af Universals gamle gyserfilm.
> > Men jeg ærgrer mig altid over den sidste påklistrede sekvens, som nogle
> > fjolser hos filmselskabet mente skulle med.
>
>
> "Bride of Frankenstein" er den bedste. Basta.

Hele filmen,ja. Men nu er det enkeltscener vi taler om!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Brian P (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 07-12-04 00:13


"Jesper"
>> "Bride of Frankenstein" er den bedste. Basta.
>
> Hele filmen,ja. Men nu er det enkeltscener vi taler om!

Ja, og samtlige enkeltscener i "Frankenstein" overgås af "Bride of...", jf.
bl.a. slutscenen og scenen med den blinde mand. Skulle det endelig være, kan
"Bride" kun toppes af Gene Hackmans parodi på Lionel Atwill i "Young
Frankenstein"



Brian P (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 07-12-04 00:18


"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
news:31k7b9F3bhbckU1@individual.net...
> Skulle det endelig være, kan "Bride" kun toppes af Gene Hackmans parodi
> på Lionel Atwill i "Young Frankenstein"

Arrrgghh, den blinde mand, that is... det var naturligvis Kenneth Mars, der
spillede politiinspektøren med hang til dart...



ML-78 (07-12-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-12-04 02:18

Brian P skrev:

> > En fantastisk afslutning på den bedste af Universals gamle
gyserfilm.
> > Men jeg ærgrer mig altid over den sidste påklistrede sekvens, som
nogle
> > fjolser hos filmselskabet mente skulle med.
>
> "Bride of Frankenstein" er den bedste. Basta.

Det siges ganske ofte, men jeg er ikke enig.


ML-78


Lars Hoffmann (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 08-12-04 17:31

Niels Søndergaard wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke scener der har gjort indtryk
> på jer. Det behøver ikke være fra jeres yndlingsfilm, for man kan jo
> sagtens forestille sig en kikset film med en eller flere fantastiske
> scener.

I Ford Fairlain er der mange guldkorn, men mest pga Fords Oneliners.

Ellers kan jeg nævne:

Matrix: Lobby Shooting Spree

Matrix Reloaded: Burly Brawl og Highway Chase scenen

Fist of legend: Jet li, ordner en hel dojo

Requiem for a Dream: Slutscenen hvor musikken og billederne går op i en højere
enhed.

Azumi: Lille pige mod en hel landsby

Old boy, Fight Club og den Sjete sans: Scenen hvor hele filmen får en anden
drejning.

Fifth Element. Leelo tæver nogle af de der grimme rumdyr mens der synges opera.

La vita e bella: Nogle af de scener hvor faderen for at beskytte barnet
fortæller hvorledes det hele er en leg.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste