Kabinet ????? hvad skal jeg købe....
Fra : Martin Dantoft

Dato : 18-05-01 19:42

Hej allesammen..

Jeg er ved at opdatere min gamle pc lidt.

Jeg har købt et Epox ep-kta3+ og en TB1200 nu skal jeg så bare have et
kabinet da mit gamle kabinet er lidt klemt med pladsen.

jeg har tænkt på et Aopen HQ08, det er ikke bare en 4 kantet kasse, men har
lidt runde former.
Nu er det bare det at jeg har hørt fra nogle at Aopen's PSU er lidt
dårlige......

Da resten af min pc er lidt strøm slugende vil det være rart at vide om der
er noget om snakken.

Min PC

Epox EP-KTA3+ m. Athlon TB 1200MHz
320MB RAM
ASUS V-7700 GTS2 32 MB
Tekram SCSI controler
4 stk. SCSI ULTRA WIDE (SCSI 3) HD
Plextor CD rom drev og brænder
1 stk. IDE HD
SB Live 1024 lydkort
Netkort

--

\\\|///
\\ ~ ~ //

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 18-05-01 19:45

> Da resten af min pc er lidt strøm slugende vil det være rart at vide om
> [...]

Køb et Antec SX1030(B)... det passer godt til din konfiguration, og så er
det et kanon kabinet.

-mb

Fra : Steffen V P

Dato : 18-05-01 21:20

[snip]
> ....så bare have et
> kabinet da mit gamle kabinet er lidt klemt med pladsen.
Jeg ville vælge er NioseControl kabinet. Deres strømforsyninger er
støjdæmpet til 12-25 dB (alt efter hvor mange watt der skal bruges).
Derudover har de nogle specielle måtter på indersiden, som dæmper støjen
endnu mere.

Jeg ladge mærke til, at du ikke nævnte en køler til du CPU - Hva' med en
NoiseControl?
Produkterne kan ses på http://asp.webconsult.dk

Og nej, jeg har ingen associationer til Webconsult.dk eller NoiseControl

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Fra : Peter Løkke

Dato : 19-05-01 13:03

> [...]
> støjdæmpet til 12-25 dB (alt efter hvor mange watt der skal bruges).
> Derudover har de nogle specielle måtter på indersiden, som dæmper støjen

Jeg har et miditower noisecontrol kabinet (købte det brugt) og jeg må nok
tilstå at jeg er temmelig skuffet over kvaliteten. Det lyddæmper en del, men
pladerne det er lavet af er simpelthen så tynde at jeg bange for at røre ved
det!! Hvis man kun ser på pladekvaliteten var mit gamle no-name kabinet til
ca. 300 en hel del bedre!
Køb et ordentligt kvalitetskabinet i stedet og lyddæmp det selv hvis det har
interesse!

- Peter

Fra : Nitros

Dato : 19-05-01 23:27

>jeg har tænkt på et Aopen HQ08, det er ikke bare en 4 kantet kasse, men har
>lidt runde former.
> Nu er det bare det at jeg har hørt fra nogle at Aopen's PSU er lidt
>dårlige......

Hvad med et koolance kabinet?

Det er rimeligt fedt ud, se www.laptop4u.dk
Så holder processoren sig i hvert fald kold!

Nitros

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 20-05-01 04:32

"Nitros" <Nitros@gtd.dk> wrote in message
Klip
> Hvad med et koolance kabinet?
>
> Det er rimeligt fedt ud, se www.laptop4u.dk
> Så holder processoren sig i hvert fald kold!

Det er da for dyrt, i forhold til hvad du selv kan lave det for.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : ZiCoN

Dato : 20-05-01 07:01

jeg har HQ08... jeg synes det er det fedeste kab jeg har haft indtil nu (det
er nr 7) det er nemlig ikke bare en kasse der står og ser grim ud... psu'en
kører kanont... der er ekstra stik, 300watt.... men skal du ha mere end 3
hdd i skal du lige ha et par lange kabler da der er plads til 3 for neden
(ligsom alle andre) og 4 oppe for oven, bagi kab'et... jeg vil ialt fald
anbefale det... chek specs på http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm

Fra : ZiCoN

Dato : 20-05-01 08:41

Ydermere ER der plads til 2 ekstra blæsere på kabinettet... 80mm mener jeg

Fra : Testpersonen

Dato : 20-05-01 18:35

> [...]
> (ligsom alle andre) og 4 oppe for oven, bagi kab'et... jeg vil ialt fald

AHEM !! Der er ikke plads til så fandens meget som man tror !! jeg ved det
da jeg har brugt 2 HD pladser for oven samt at jeg har 4 CDrom drev i også..
Mine kabler sider så tæt at luft ikke kan komme forbi samt at jeg har
monteret de 2 HD'r sådanne at der IKKE kan monteres de blæsere som er gjordt
klar til... DET sutter...
Det skulle lige havde været 5-10cm dybere så havde det været perfekt !

Testpersonen

Fra : Thumb

Dato : 20-05-01 08:02

Min opskrift er et Codegen kabinet.

De har alle mulighed for at montere en 80 mm kabinet blæser på
bagsiden lige under psu'en. Den vendes nrmalt så den blæser kold luft
ind over cpu-køleren.

Dette hjælper gevaldigt. Uden udluftning er cpu-køleren bar et
piskeris.

hilsen

John