sammenligninger af databaser
Fra : peter

Dato : 11-12-00 13:22

Hejsa

Jeg vil hører om der er nogen her på denne NG, som ved om der findes en
opdatteret test/sammenligning af forskellige databaser. Jeg er især
interesseret i at vide noget om hvordan de forskellige DB håndtere
flerebruger problematikken, svartider, læse/skrive rettigheder, m.m.

I testen må der især gerne indgå MS-Access og Interbase.

Håber at høre fra jer

Peter Ørtoft
poec@it.dk

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 11-12-00 15:33

Hej Peter,

generelt skal du holde dig fra Access når vi taler om flere brugere (mere
end 20), multiuserfunktionaliteten er der, men er skod jo flere brugere du
putter på.
Det kan være Access2000 er bedre end sine forgængere, jeg har ikke set den
i aktion endnu. Jeg bruger kun SQL-server. Notes skulle også være god til
at håndtere mange samtidige brugere.

/Klaus

peter skriver:

Fra : Morten Snedker

Dato : 12-12-00 09:48

On Mon, 11 Dec 2000 15:32:38 +0100, Klaus Ambrass
<ambrass@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>i aktion endnu. Jeg bruger kun SQL-server. Notes skulle også være god til

"Notes database...." ??
However, så synes jeg da lige vi kan tilføje, at Access 2000 er
absolut eminent som frontend, der kører op mod en SQL-Server af enhver
art.

--
Morten Snedker
www.access-dk.mobilixnet.dk

Fra : Christian Riis

Dato : 12-12-00 09:34

"peter" <dm33z@ah.dk> wrote in message

> [...]
> interesseret i at vide noget om hvordan de forskellige DB håndtere
> flerebruger problematikken, svartider, læse/skrive rettigheder, m.m.

Her er nogle sammenligninger af forskellige end-user database-produkter.
Måske kan det bruges?

http://www8.zdnet.com/products/content/cshp/1804/288515.html
http://www.winmag.com/reviews/software/2000/11/1129_a.htm?ls=wmp40

mvh Christian