Umulig temperaturmåling?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-11-04 20:15

Jeg har et af de trådløse termometre, hvor der så sidder et batteri for at
der kan sendes til modtageren. Skalaen går vist fra -30, men ved få grader
minus står den af, også selvom der er nyt batteri i. Har man slet og ret
lavet et produkt der er goddamandøkseskaft?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-04 23:39

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
>minus står den af, også selvom der er nyt batteri i. Har man slet og ret
>lavet et produkt der er goddamandøkseskaft?

Gå til sælger og få det byttet.

Jeg købte en billig (199 kr.) vejrstation i Fakta, og den
fungerer problemfrit - bortset fra at halvflade batterier der har
rigelig strøm til at trække apparaterne, ikke giver nok krudt til
at senderen kan virke.

--
Bertel

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-11-04 10:50

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> ved få grader minus står den af, også selvom der er nyt batteri i.
> Har man slet og ret lavet et produkt der er goddamandøkseskaft?

Det lyder ikke videre smart - og du bruger et almindeligt alkalinebatteri,
og ikke et genopladeligt af en slags? Jeg har i hvert fald ingen problemer
med mit OBH.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-11-04 12:07

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke videre smart - og du bruger et almindeligt alkalinebatteri,
> og ikke et genopladeligt af en slags? Jeg har i hvert fald ingen problemer
> med mit OBH.

Hvilket batt. klarer frost?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-11-04 12:36

> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket batt. klarer frost?

Øhm... Hvad mener du? Ikke forstået. Der er da mange batterier der kan tåle
frost, ellers ville man nok ikke sælge batteridrevne udendørstermometre, og
det ville være en kedelig fornøjelse at være bilejer på Grønland.
Alkalinebatterier fungerer fint i frostvejr, men en del genopladelige
batterityper mister hurtigt pusten.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-11-04 20:42

> [...]
> det ville være en kedelig fornøjelse at være bilejer på Grønland.
> Alkalinebatterier fungerer fint i frostvejr,

Det er nok der skoen trykker, jeg skaffer et alkaline. Det var der ingen
advarsler om i brugsanvisningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : DM

Dato : 28-11-04 01:02

> [...]
> bilejer på Grønland. Alkalinebatterier fungerer fint i frostvejr, men en
> del genopladelige batterityper mister hurtigt pusten.

Så bruger Grønlandske biler vel Duracell alkaline ?

/DM

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-11-04 10:38

"DM" <dm@sjollok.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Så bruger Grønlandske biler vel Duracell alkaline ?

De skal jo heller ikke køre så langt. Blybatterier er frostsikre, men ikke
ydelsessikre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-11-04 11:22

DM wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Så bruger Grønlandske biler vel Duracell alkaline ?

Hæ. Jeg tvivler. :) Bortset fra det, er Duracell ca. det ringeste batteri i
forhold til den groteske pris - køb Alkaline-batterier i Aldi, de koster en
brøkdel, og holder ca. lige så længe.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou