Radiatorting #3 (tillægsspørgsmål)
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 20-11-04 02:14

Hej igen.

Er der nogen af jer som ved, hvilke væsker det er der er i tingesten?
(den blå og den gule)
Altså hvad er det for nogle kemikalier?
- og hvorfor lugter de så kraftigt?

Jeg forstår godt, at den kan andvendes til at se, hvor meget blå væske
der er fordampet. Men hvad med den gule væske? Der er jo låg på røret
med indeholdende den gule væske.
Jeg fik forresten ikke rigtigt noget svar på om stofferne er skadelige.(?)

Jeg har forresten på fornemmelsen, at de ikke bliver brugt til noget i
dette lejemål. Har jeg nu pligt til at informere min udlejer om uheldet?
Han kan jo ikke bruge målingen til meget, da meget af den blå væske er
løbet ud.
Jeg vil forsøge at kontakte firmaet som står på den. Medmindre en af jer
kan sige god for at jeg bare smider den i en affaldscontainer. Den
lugter nemlig -meget- kraftigt. Jeg har pakket den ind i en plasticpose,
men den lugter stadig utroligt meget. Jeg får hovedpine af lugten. Det
er jo weekend nu, så hvis den skal afleveres et eller andet sted, har
det jo nok lukket nu...

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-04 09:42

> Jeg fik forresten ikke rigtigt noget svar på om stofferne er skadelige.(?)
<snip>
> [...]
> men den lugter stadig utroligt meget. Jeg får hovedpine af lugten. Det
> er jo weekend nu, så hvis den skal afleveres et eller andet sted, har

Hvis de lugter ilde, og du får hovedepine, så kan du roligt regne med at det
ikke er sundt ihvertfald!

Jeg har selv prøvet at ødelægge sådan en, de lugter mest af alt af noget
opløsningsmiddel, og det er sjældent sundt for hjernecellerne...

Hvis ikke din pose kan holde tæt så smid den da udenfor!

Brian

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-11-04 20:49

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn@ircnet.org> skrev i en
meddelelse
> [...]
> meget blå væske der er fordampet. Men hvad med den gule
> væske? Der er jo låg på røret med indeholdende den gule væske.

Den gule er den fra sidste år. Så kan du sammenligne forbruget. Næste år
ryger den blå over på den gules plads, og du får en tredje farve på den
blå's plads.

- Martin

Fra : Steen

Dato : 22-11-04 11:51

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Er der nogen af jer som ved, hvilke væsker det er der er i tingesten?

Methanol tilsat forskellige farvestoffer, så man kan kende det ene år fra
det andet.

/steen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-11-04 20:11

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Methanol tilsat forskellige farvestoffer, så man kan kende det ene år fra
> det andet.

Mener det er en alkohol med meget længere kæder. Methanol er heller ikke som
tyk olie.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen