/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3560
miritdk 2521
10  Tri 2316
Irritationsproblemer med HL2
Fra : Hans-Henrik


Dato : 01-12-04 20:04

Ja, spillet er perfekt (næsten) og ikke et ondt ord herom. Men resten.....!
Jeg finder det latterligt, at folk uden internet kan ikke spille HL2. Det
står ganske vist med små bogstaver bag på pakken, at en internet forb. er
krævet - men hvem læser det?
Installations proceduren er da pokkers omstændig.
Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt andre
save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det kan næsten ikke
lade sig gøre.
Hvis jeg køber en ny pc'er og vil installere spillet igen, skal der oprettes
ny "account" - fandens besværligt.
Her til aften kom der en pop-up med besked, at der var kommet en update. Den
(pop-up'en) var jeg lige hurtig nok til at lukke ned (uden at downloade
updaten i den tro det kunne jeg gøre senere). På Steams hjemmeside forkynder
man, at man kan genstarte Steam for at "apply the update". Når jeg
genstarter Steam, kommer jeg ind til valget af servere, news, og 4 andre
muligheder - men ingen til at downloade updates. Nuvel, det er måske
allerede sket uden man lægger mærke til det (tænk om der var en virus i
sådan en update!).

Men bortset fra det, så er det jo et fantastisk spil som næppe overgås af
andre, så det er jo herligt.

Mvh
hh



 
 
Peter Lykkegaard (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-12-04 21:17

"Hans-Henrik" wrote

> Ja, spillet er perfekt (næsten) og ikke et ondt ord herom. Men
> resten.....!
> Jeg finder det latterligt, at folk uden internet kan ikke spille HL2. Det
> står ganske vist med små bogstaver bag på pakken, at en internet forb. er
> krævet - men hvem læser det?

Der er en del der har "brændt" næsen på den konto

> Installations proceduren er da pokkers omstændig.

Mjahh, når lærer tingene lidt at kende så er der en ide i galskaben
Indrømmet den er møj svær at få øje på i starten

> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt andre
> save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det kan næsten
> ikke lade sig gøre.

Jow, der har Valve "dummet" sig lidt imho
Kunne være rart at tilpasse dette lidt, det er lavet med mere stil i mange
andre spil
Det er ikke meget anderledes end det oprindelige HL, og der er da sket lidt
siden

Fx Sims 2 (og en del andre) gemmer i My Documents - det kan selvfølgelig
også være lidt omsstændeligt

> Hvis jeg køber en ny pc'er og vil installere spillet igen, skal der
> oprettes ny "account" - fandens besværligt.

Ehh kommer jo lidt an på ...

Du kan "installere" din steamaccount på ligeså mange computere du
overhovedet orker
Men man kan ikke spille flere på samme account på samme tid

På een computer kan der "installeres" mange steamaccounts

> Her til aften kom der en pop-up med besked, at der var kommet en update.
> Den (pop-up'en) var jeg lige hurtig nok til at lukke ned (uden at
> downloade updaten i den tro det kunne jeg gøre senere). På Steams
> hjemmeside forkynder man, at man kan genstarte Steam for at "apply the
> update". Når jeg genstarter Steam, kommer jeg ind til valget af servere,
> news, og 4 andre muligheder - men ingen til at downloade updates. Nuvel,
> det er måske allerede sket uden man lægger mærke til det (tænk om der var
> en virus i sådan en update!).

Det sker helt automatisk
PT er der tilsyneladende en "lille" der gør at "Always keeo this game up to
date" altid er slået til uanset hvad man gør

Mht virus, så tror jeg ikke du skal være bange for dette
Det gamle system med at hente patches på nettet gav alt andet lige en større
risiko

En anden ting er at opdateringer kan få spillet til at gå ned
Det var der en del oplevede i morges/formmiddags
Der kom dog ret hurtigt n ny patch der rettede fejlen
>
> Men bortset fra det, så er det jo et fantastisk spil som næppe overgås af
> andre, så det er jo herligt.
>
Mjahh, originalen overgår spillet mht indhold og spilværdi
Mht grafisk design så har jeg ikke oplevet så naturtro grafik før
Når man har været vant til storbyen i mange år, så genkender man de mange
små som store ting og det er enkelt at leve sig ind i atmosfæren

Det finder jeg straks sværere i andre nyere udgivelser

- Peter



Uncle Evil@home (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Uncle Evil@home


Dato : 01-12-04 21:23

Hans-Henrik wrote:
> Ja, spillet er perfekt (næsten) og ikke et ondt ord herom. Men resten.....!
> Jeg finder det latterligt, at folk uden internet kan ikke spille HL2. Det
> står ganske vist med små bogstaver bag på pakken, at en internet forb. er
> krævet - men hvem læser det?
Det kræver en internetforbindelse at validere din cd-key hos steam, men
derefter kan du spille offline...

> Installations proceduren er da pokkers omstændig.
Hmm... Jeg preloadede via Steam, og da jeg startede maskinen den 16.,
unlockede den filerne, og jeg kunne spille med det samme...

> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt andre
> save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det kan næsten ikke
> lade sig gøre.
Det er svjv kun quick og autosaves der overskrives, så hvis I begge 2
husker at lave et manuelt save, hver gang I er færdige med at spille, så
skulle det ikke være det store problem.

> Hvis jeg køber en ny pc'er og vil installere spillet igen, skal der oprettes
> ny "account" - fandens besværligt.
Hmm... du kan sagtens spille på samme account fra flere maskiner -bare
ikke samtidig! 2 accounts kræver 2 licenser, sådan er det for det meste,
så det er ikke mere besværligt end så meget andet.
Hvis du vil spille Doom3 på 2 forskellige maskiner, så skal du jo i
realiteten også have 2 licenser.

> Her til aften kom der en pop-up med besked, at der var kommet en update. Den
> (pop-up'en) var jeg lige hurtig nok til at lukke ned (uden at downloade
> updaten i den tro det kunne jeg gøre senere). På Steams hjemmeside forkynder
> man, at man kan genstarte Steam for at "apply the update". Når jeg
> genstarter Steam, kommer jeg ind til valget af servere, news, og 4 andre
> muligheder - men ingen til at downloade updates. Nuvel, det er måske
> allerede sket uden man lægger mærke til det (tænk om der var en virus i
> sådan en update!).
Hvis du højreklikker på HL2 i steam menuen, og vælger "Properties", er
der et felt hvor du kan skifte mellem "Always keep this game up to date"
og "Do not automatically update this game" -hvis du vælger den første,
så bliver spillet automatisk holdt opdateret, og du skal ikke tænke mere
på at hente patches osv.
Mht. virus, ja, så tænk om der var virus i Windowsupdate, så ville alle
dem med "Hold computeren opdateret med automatiske opdateringer" slået
til, også være på røven, og Microsoft være rimelig fucked.
Valve skal jo så selv sende en virus behæftet opdatering ud, og hvad er
sandsynligheden for at det sker? Måske hvis de bliver opkøbt af McAfee? ;v)


> Men bortset fra det, så er det jo et fantastisk spil som næppe overgås af
> andre, så det er jo herligt.

Hehe... ja, jeg synes sgu også det er cool, bortset fra diverse
problemer med hakkende lyd, og clipping fejl, men det er jo som man kan
forvente med nye spil -jeg synes altid liige der er et eller andet der
ikke spiller helt som det skal. Men det er klart fedt, og jeg glæder mig
til der kommer nogle fede mods til det.

Mvh.
Jakob Færch-Jensen

Casper Bang (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 01-12-04 22:10

>> Ja, spillet er perfekt (næsten) og ikke et ondt ord herom. Men
>> resten.....!
>> Jeg finder det latterligt, at folk uden internet kan ikke spille HL2. Det
>> står ganske vist med små bogstaver bag på pakken, at en internet forb. er
>> krævet - men hvem læser det?
> Det kræver en internetforbindelse at validere din cd-key hos steam, men
> derefter kan du spille offline...

Hvordan er det man sætter spillet op til at kunne spilles offline? Jeg synes
ikke at have kunnet finde den setting...


>> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt andre
>> save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det kan næsten
>> ikke lade sig gøre.
> Det er svjv kun quick og autosaves der overskrives, så hvis I begge 2
> husker at lave et manuelt save, hver gang I er færdige med at spille, så
> skulle det ikke være det store problem.

Hvordan laver du quicksaves? Jeg har indtil nu brugt "manuelle" saves hver
gang - jeg er lige kommet igennem nova prospects, så har snart en millard
sådanne saves.
Ville da være lidt rart hvis der er en knap til det...



Sune Salminen (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 01-12-04 22:27

Casper Bang wrote:
>>> Ja, spillet er perfekt (næsten) og ikke et ondt ord herom. Men
>>> resten.....!
>>> Jeg finder det latterligt, at folk uden internet kan ikke spille
>>> HL2. Det står ganske vist med små bogstaver bag på pakken, at en
>>> internet forb. er krævet - men hvem læser det?
>> Det kræver en internetforbindelse at validere din cd-key hos steam,
>> men derefter kan du spille offline...
>
> Hvordan er det man sætter spillet op til at kunne spilles offline?
> Jeg synes ikke at have kunnet finde den setting...
>
>
>>> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt
>>> andre save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det
>>> kan næsten ikke lade sig gøre.
>> Det er svjv kun quick og autosaves der overskrives, så hvis I begge 2
>> husker at lave et manuelt save, hver gang I er færdige med at
>> spille, så skulle det ikke være det store problem.
>
> Hvordan laver du quicksaves? Jeg har indtil nu brugt "manuelle" saves
> hver gang - jeg er lige kommet igennem nova prospects, så har snart
> en millard sådanne saves.
> Ville da være lidt rart hvis der er en knap til det...

Gå ind i den menu hvor man konfigurerer tasterne og sæt quicksave til
den tast du kunne tænke dig at bruge.

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



René Lønstrup (01-12-2004)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 01-12-04 22:38

Casper Bang wrote:
> Hvordan laver du quicksaves? Jeg har indtil nu brugt "manuelle" saves
> hver gang - jeg er lige kommet igennem nova prospects, så har snart
> en millard sådanne saves.
> Ville da være lidt rart hvis der er en knap til det...

Standard opsætning: F6 til quicksave og F9 til quickload.


--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
email: se om du kan regne dén ud..



Uncle Evil@home (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Uncle Evil@home


Dato : 01-12-04 22:54

Casper Bang wrote:

> Hvordan er det man sætter spillet op til at kunne spilles offline? Jeg synes
> ikke at have kunnet finde den setting...

Ja, nu har jeg lige selv siddet og ledt efter det, og kan selvfølgelig
ikke finde det -fedt nok... hehe
Nå, men en søgning på steampowered's support sider gav følgende:
Den korte version:

   Steam has an "offline mode," in which any game that is fully          updated
can be played even when you're not connected to the          Internet.

   To use this mode, you must "exit" from Steam, do NOT use the          "exit
and logout" option.

   If you start Steam while not connected to the Internet, Steam          will
ask you if you want to use offline mode.

   It's that simple. Note that in order to play a game in offline          mode,
its content must be fully downloaded first.

   You can check to see how much of a game's content has been       
downloaded by looking at its Properties page (right-click on the    game's
name in your "My Games" list).

   Offline mode is particularly useful for LAN games and             large-scale
LAN parties, where Internet connectivity is not          practical.

Den lange version:
http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=213&p_created=1094245645&p_sid=LGiHYVrh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjImcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9JnBfY2F0X2x2bDE9JnBfY2F0X2x2bDI9JnBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9b2ZmbGluZQ**&p_li=
(hvis linket ikke virker, så kopier det hele over i browserens adresselinje)

Det skal lige siges, at da jeg er på en 1Mbit forbindelse, er jeg altid
online, og har derfor ikke teste nogle af ovenstående metoder, men jeg
håber at det lykkes!


> Hvordan laver du quicksaves? Jeg har indtil nu brugt "manuelle" saves hver
> gang - jeg er lige kommet igennem nova prospects, så har snart en millard
> sådanne saves.
> Ville da være lidt rart hvis der er en knap til det...

Som standard sidder quicksave på F5, men du kan selv ændre det i
indstillingerne.


Cheers,
/Jakob F.

Ukendt (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-12-04 22:15

On Wed, 01 Dec 2004 21:22:48 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:

>> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt andre
>> save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det kan næsten ikke
>> lade sig gøre.

>Det er svjv kun quick og autosaves der overskrives, så hvis I begge 2
>husker at lave et manuelt save, hver gang I er færdige med at spille, så
>skulle det ikke være det store problem.

Men det burde slet ikke være et problem. Uanset hvor lille det så end
måtte være. Hvorfor ikke have forskellige brugere? Med hver deres
savings, og måske de f.eks. også kan have hver deres opsætning af
taster o.a.. Ja, det lyder som fiktion, men... Descent havde det! Og
det er 100 år gammelt! :(

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Uncle Evil@home (01-12-2004)
Kommentar
Fra : Uncle Evil@home


Dato : 01-12-04 22:42

Claus Nielsen wrote:

> Men det burde slet ikke være et problem. Uanset hvor lille det så end
> måtte være. Hvorfor ikke have forskellige brugere? Med hver deres
> savings, og måske de f.eks. også kan have hver deres opsætning af
> taster o.a.. Ja, det lyder som fiktion, men... Descent havde det! Og
> det er 100 år gammelt! :(

Jamen, vi er helt enige om at det ville være rart med mulighed for flere
spiller profiler -jeg savnede det også i MOHAA, især da jeg havde en
arbejdsløs og husvild kammerat boende på et tidspunkt, der spillede mens
jeg var på arbejde -da jeg kom hjem, var mine savegames overskrevet, og
det var rimelig latterligt...
Men det /er/ imo et mindre problem, når man kender løsningen på det. Og
man kan jo håbe at Valve implementerer det på et senere tidspunkt...

/Jakob F.

Abildgaard 3140 (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Abildgaard 3140


Dato : 02-12-04 04:27

Claus Nielsen wrote:
> On Wed, 01 Dec 2004 21:22:48 +0100, "Uncle Evil@home"
> <jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:
>
>>> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt
>>> andre save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det
>>> kan næsten ikke lade sig gøre.
>
>> Det er svjv kun quick og autosaves der overskrives, så hvis I begge 2
>> husker at lave et manuelt save, hver gang I er færdige med at
>> spille, så skulle det ikke være det store problem.
>
> Men det burde slet ikke være et problem. Uanset hvor lille det så end
> måtte være. Hvorfor ikke have forskellige brugere? Med hver deres
> savings, og måske de f.eks. også kan have hver deres opsætning af
> taster o.a.. Ja, det lyder som fiktion, men... Descent havde det! Og
> det er 100 år gammelt! :(
>
> Mvh, Claus

Åh Gud, nævn det ikke, åh nej, ikke det spil, åh-åh-åh jeg må . . . . . .
..I'm going in!

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>' www.aass.dk



Sune Salminen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 02-12-04 04:36

Abildgaard 3140 wrote:
> Claus Nielsen wrote:
>> On Wed, 01 Dec 2004 21:22:48 +0100, "Uncle Evil@home"
>> <jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:
>>
>>>> Hvis min søn vil spille på min maskine, overskriver han formentligt
>>>> andre save games (som i øvrigt er gemt en sindrigt sted!), så det
>>>> kan næsten ikke lade sig gøre.
>>
>>> Det er svjv kun quick og autosaves der overskrives, så hvis I begge
>>> 2 husker at lave et manuelt save, hver gang I er færdige med at
>>> spille, så skulle det ikke være det store problem.
>>
>> Men det burde slet ikke være et problem. Uanset hvor lille det så end
>> måtte være. Hvorfor ikke have forskellige brugere? Med hver deres
>> savings, og måske de f.eks. også kan have hver deres opsætning af
>> taster o.a.. Ja, det lyder som fiktion, men... Descent havde det! Og
>> det er 100 år gammelt! :(
>>
>> Mvh, Claus
>
> Åh Gud, nævn det ikke, åh nej, ikke det spil, åh-åh-åh jeg må . . . .
> . . .I'm going in!

lmao

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste