Vægge.
Fra : Kbh.s amt

Dato : 20-11-04 21:02

Haver pudsede (vægge) beklædt med struktureret glasvæv.
Vil nu gerne opsætte savsmuldstapet.
Skal vævet fjernes??
Kan vævets struktuer overmales, fyldes ud??
Eller, findes deren maling, som ligner savsmuldstapet efter påføringog
tørring?? Og i givet fald, hvordan klares vedhæftningen??
V.h.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 21-11-04 00:18

"Kbh.s amt" <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Haver pudsede (vægge) beklædt med struktureret glasvæv.
> Vil nu gerne opsætte savsmuldstapet.
> Skal vævet fjernes??
Kan spartles med grov sandspartel, hvis det sidder ordentlig fast

> Kan vævets struktuer overmales, fyldes ud??
Se ovenfor, maling alene kan ikke fylde væv ud.

> Eller, findes deren maling, som ligner savsmuldstapet efter påføringog
> tørring?? Og i givet fald, hvordan klares vedhæftningen??
Almindelig plastmaling tilsat savsmuld, lav nogle eksperimenter med grovhed
af savsmuld og mængde af samme. Vedhæftning er ikke noget problem under
normale forhold.

--
John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 21-11-04 22:20

John Vedsegaard <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:

> Almindelig plastmaling tilsat savsmuld, lav nogle eksperimenter med grovhed
> af savsmuld og mængde af samme. Vedhæftning er ikke noget problem under
> normale forhold.

Husk bare, at det ikke er sådan lige til at fjerne igen, hvis man skulle
fortryde senere.

Man kan også købe strukturmaling.

Jeg vil anbefale at spartle vægen, og så sætte savsmuldstapet op.
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : John Vedsegaard

Dato : 29-11-04 00:26

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh
> Ole-J
> Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Sådan ville jeg også gøre, men det andet er billigere..

--
John Vedsegaard

www.taform.dk